World of Coffee 2012

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.
Mathijs
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 mei 2012, 17:00

World of Coffee 2012

Berichtdoor Mathijs » di 08 mei 2012, 15:44

Nog niet tegengekomen op het forum!

Van 12 - 15 juni 2012 zal in Wenen het evenement World of Coffee 2012 plaatsvinden.

Tijdens dit evenement vinden er diverse wereldkampioenschappen plaats, zoals het World Brewer Championship, World Cuptaster Championship en natuurlijk het World Barista Championship. Naast alle wereldkampioenschappen, is er ook een enorme diversiteit aan workshops. Zo zijn er diverse workshops op het gebied van koffie branden, verschillende workshops koffiebereiding en uiteraard workshops barista level 1 en 2.

In mijn ogen een 'must' voor de koffieliefhebber en/of barista. Daarom ben ik aan het werk gegaan om hier een busreis heen te organiseren. Ik zal hier geen verkoopverhaal ophouden, maar informatie kun je wel terugvinden op: http://www.ladolcebarista.nl/?page_id=666

Informatie over het evenement: http://www.scae-events.com/

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: World of Coffee 2012

Berichtdoor Spironski » di 08 mei 2012, 16:23

Ik heb niet de indruk dat het een commercieel initiatief is, toch? Dan mag je d'r wat mij betreft best wat meer over vertellen hoor.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Mathijs
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 mei 2012, 17:00

Re: World of Coffee 2012

Berichtdoor Mathijs » di 08 mei 2012, 19:02

In die zin commercieel, dat ik het via mijn bedrijf organiseer. Er zit wel een kleine marge op, maar dit is in zekere zin ook voor het risico, rijk zal ik er zeker niet van worden.

Maar het gaat om een busreis, met vertrek vanuit Utrecht, op woensdag 13 juni. We zullen de nacht doorrijden, zodat wij 's ochtends in Wenen aankomen. Daar zal iedereen op eigen gelegenheid naar binnen kunnen. Tegen het einde van de dag zullen we met de bus naar een hotel gaan. Mocht je Wenen in willen, dan is dit natuurlijk mogelijk op eigen gelegenheid.

Op vrijdag zullen we weer naar de Messe gaan, daar kan iedereen weer zijn eigen programma doen. Tegen de avond zullen we vertrekken naar Utrecht, de verwachting is dat wij daar op zaterdag 16 juni ( 's morgens) aankomen.

Op de 'beurs' is echt veel te zien, proeven en te leren. De wereldtop barista's zullen in actie te zien zijn, er zijn workshops en ander vermaak. Ik denk dat het een aanrader is voor iedereen die 'koffiegek' is en hier alles over wil weten!


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron