Beleef Koffie beurs Utrecht 14 mei 2012

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Beleef Koffie beurs Utrecht 14 mei 2012

Berichtdoor fransg » ma 14 mei 2012, 22:09

Vanochtend ben ik naar de beurs in Utrecht gegaan. Enkele foto's en wat tekst staat hier:

http://kostverlorenvaart.blogspot.com/2 ... offie.html

een korte video over de minimale machine van Strietman:

[vimeo]http://www.vimeo.com/42151006[/vimeo]
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Beleef Koffie beurs Utrecht 14 mei 2012

Berichtdoor Spironski » di 15 mei 2012, 01:46

Leuk om er zo toch nog wat van mee te maken! Ziet er goed uit, wie is er allemaal geweest?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Beleef Koffie beurs Utrecht 14 mei 2012

Berichtdoor bvds » di 15 mei 2012, 08:07

Ga vandaag!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Beleef Koffie beurs Utrecht 14 mei 2012

Berichtdoor @3aan » di 15 mei 2012, 10:38

Ga vandaag!
Ik ben onderweg, dus als je een vent van 2 meter ruim 100 kilo ziet lopen en je bent nieuwsgierig gewoon vragen; ben jij Adriaan?

Hoeft niet mag altijd ;)

Tot ziens !
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Beleef Koffie beurs Utrecht 14 mei 2012

Berichtdoor bvds » di 15 mei 2012, 10:56

Mij herken je aan de accesoires: mooie vrouw en peuter van 3!
Tot zo.
Evt bel/sms 0654911678
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Beleef Koffie beurs Utrecht 14 mei 2012

Berichtdoor SteefM » di 15 mei 2012, 11:30

Hah, ik was er gister ook!

Vond het erg leuk, vooral ook om de nieuwe Spirit te zien. Wat een prachtding in het echt! De plaatjes doen er geen recht aan. Even gespeeld met een K30 en Mirage, zo makkelijk heb ik nog nooit een goede espresso gezet (en dan te bedenken dat het Adriaans oude thuisopstelling was :lol: ). In het centrale deel is het Cafe Experience, daar MOET je echt even de Haile Selassie proeven als je die nog niet kent. Het is een fruitige, kruidige koffie, en als je dat enigszins kan waarderen is deze echt ontzettend lekker.
En verder beetje rondgekeken, beetje praatjes gemaakt (sommige mensen verliezen direct interesse in je zodra ze weten dat je hobbyist bent ipv ondernemer... nouja, hoort erbij natuurlijk).

Ik moet wel zeggen dat ik die minimale machine niet eens gezien heb.... iets te minimaal? Jammer wel, ziet er leuk uit.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Beleef Koffie beurs Utrecht 14 mei 2012

Berichtdoor fransg » di 15 mei 2012, 11:47

Hah, ik was er gister ook! Vond het erg leuk, vooral ook om de nieuwe Spirit te zien. Wat een prachtding in het echt! De plaatjes doen er geen recht aan.
Knap gemaakt dat ding. Net niet over the top - nog iets meer vliegtuigonderdelen eraan en het zou lachwekkend worden ;-)
Even gespeeld met een K30 en Mirage,
De K30 stond op veel plekken. Prachtig vormgegeven maar ik vind 'm wel heel erg groot. Zou misschien toch wel overkill zijn als ik die had staan om een paar keer per dag 14-18 gram te malen... De Pro M stond op de plank bij de stand van Brandmeester's, ook fraai, wel iets mooier dan de Vario denk ik, maar het meisje dat ik ernaar vroeg vertelde dat het wat haar betreft geen verschil in smaak oplevert, een overstap van de Vario naar de Pro M.
Ik moet wel zeggen dat ik die minimale machine niet eens gezien heb.... iets te minimaal? Jammer wel, ziet er leuk uit.
Het wordt wel een kostbaar apparaatje, rond de zestienhonderd Euro. Maar hij is wel lekker stil, maakt nog minder geluid dan een rotatiepomp ;-)

Ik denk alleen dat het wat temperatuur betreft lastig kan zijn 'm stabiel af te stellen. Het verwarmings-element zit wel vlak op de zetgroep, maar de roodkoperen beker bovenop kan ook werken als grote koelrib. Die kan met water worden gevuld waardoor de stabiliteit iets wordt vergroot, maar het blijft een gevoelig ding die het geweldig kan doen in handen van een geoefende eigenaar. Meer iets persoonlijks zoals een oude vulpen, niet iets dat een logé die eerder wakker is ook even kan gebruiken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Beleef Koffie beurs Utrecht 14 mei 2012

Berichtdoor SteefM » di 15 mei 2012, 12:27


De K30 stond op veel plekken. Prachtig vormgegeven maar ik vind 'm wel heel erg groot. Zou misschien toch wel overkill zijn als ik die had staan om een paar keer per dag 14-18 gram te malen... De Pro M stond op de plank bij de stand van Brandmeester's, ook fraai, wel iets mooier dan de Vario denk ik, maar het meisje dat ik ernaar vroeg vertelde dat het wat haar betreft geen verschil in smaak oplevert, een overstap van de Vario naar de Pro M.
Dat viel mij ook op: de K30 was duidelijk de molen naar keus van vrijwel alle stands. Ik heb geen Nino of andere topmaler gezien.
Ik denk alleen dat het wat temperatuur betreft lastig kan zijn 'm stabiel af te stellen. Het verwarmings-element zit wel vlak op de zetgroep, maar de roodkoperen beker bovenop kan ook werken als grote koelrib. Die kan met water worden gevuld waardoor de stabiliteit iets wordt vergroot, maar het blijft een gevoelig ding die het geweldig kan doen in handen van een geoefende eigenaar. Meer iets persoonlijks zoals een oude vulpen, niet iets dat een logé die eerder wakker is ook even kan gebruiken.
Dat temperatuurstabiliteit was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het filmpje dacht. Dat is toch iets dat meestal bereikt wordt met grote massa's metaal. Nu heb ik 'm dus niet in het echt gezien, maar op de plaatjes oogt 'ie niet zo heel 'temperatuurstabiel' (voor zover je dat überhaupt kan zien).

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Beleef Koffie beurs Utrecht 14 mei 2012

Berichtdoor fransg » di 15 mei 2012, 12:33

Als kunstwerk van 1600 Euro vind ik 'm waarschijnlijk niet de winnaar, maar als iemand 'm in serie gaat maken en hij kost 350 Euro, dan vind ik het wel leuk voor aan de wand in de keuken als opvallend design-ding voor koffie-nerds.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
KurtAugust
Berichten: 25
Lid geworden op: za 16 apr 2011, 09:45
Locatie: Antwerpen

Re: Beleef Koffie beurs Utrecht 14 mei 2012

Berichtdoor KurtAugust » di 15 mei 2012, 12:52

Ga boven de 500 euro voor een manuele espressomachine die niet kan stomen en je verliest veel potentiële klanten. Denk ik. Dan kopen mensen snel een oude Pavoni, Caravel, Peppina etc.
Maar ik krijg in dit geval graag ongelijk. Heeft er al ooit iemand anders mee mogen werken dan Wouter? Ik zie steeds hem aan de machine. Zelf mogen voelen zou meer mensen kunnen overtuigen, niet?


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron