Programma update Amsterdam Coffee Festival

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.

Ga jij naar het Amsterdam Coffee Festival?

Nee
2
15%
Ja, ik ga op vrijdag
2
15%
Ja, ik ga op zaterdag
6
46%
Ja, ik ga op zondag
3
23%
 
Totaal aantal stemmen: 13
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor fransg » za 10 mar 2018, 21:56

Die "nieuwe KvdW lever" kon me meer bekoren.
Oh die had ik wel willen zien!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor bvds » za 10 mar 2018, 22:11

Oh die had ik wel willen zien!
heb het gecorrigeerd...bedoelde het PPIC systeem...dus geen echte lever ondanks de zichtbare veer...en ook niet echt nieuw dus, dacht van eind 2016...maar voor mij wel nieuw ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor fransg » za 10 mar 2018, 23:04

Oh die had ik wel willen zien!
heb het gecorrigeerd...bedoelde het PPIC systeem...dus geen echte lever ondanks de zichtbare veer...en ook niet echt nieuw dus, dacht van eind 2016...maar voor mij wel nieuw ;)
ah okee, dank, dan heb ik niets gemist ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor turboyeast » zo 11 mar 2018, 21:15

Was gezellig TY ;)
Was zeker gezellig Bas. Ik vond het een hartstikke leuke dag. Mezelf lekker ondergedompeld in de koffie. Van alles te zien en te ervaren. Mooiste machientje vond ik inderdaad de KvdW met variabele pre-infusiedruk. Jammer dat de dame die de machine bediende niet wist waarvoor de draaiknop was... ;) Ook erg sympathieke en enthousiaste lui daar. Ik heb goed gelachen.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Pti » ma 12 mar 2018, 06:37

Zo, dat was me het weekendje wel, heel erg druk maar hele mooie dingen!

Ik had eerder dit weekend met onze forum genoot Pichichi afgesproken hem zondag na zijn briefing (9.30) te vergezellen tot zijn eerste ronde bij het cuptasting kampioenschap ergens na het middaguur.
Wat ik toen nog niet wist dat ik behalve een groot concert de avond ervoor, ook nog eens was genodigd voor de afterparty met gratis bier....

Enfin, na een korte nacht even voor 10en op de motor gestapt en om 10over10 pal naast het transformatorhuisje de motor geparkeerd in de "fietsenstalling". Mijn koffie maatje van Rubytech (met de mooie Hotshot thermobekers die onder je filterdrager passen) stond daar al op mij te wachten met een toegangskaart, helemaal top!

Even een praatje met Henk Langkemper, over vintage machines en zijn recente aanwinst, the holy grail. Respect overigens dat die op zijn leeftijd nog alle beursdagen met lach op het gezicht de vele honderden die hem maar wat graag "een handje komen schudden" vriendelijk te woord staat. De natural Ethiopië Yirgacheffe van Keen uit de LM leva kon mij absoluut niet bekoren. Waarbij ik wil zeggen dat de beste jongen nog wel bezig was de molen wat bij te stellen maar de doorlooptijd van 49 ondanks de "lever" bracht een gortdroge vlakke espresso met weinig zoetigheid die je van een natural yirga wil.

Door naar de gashouder waar een licht gespannen Norman in de eerste ronde zijn con-cullegas in het cuptasten stond gaden te slaan.
De rest van onze dag rondom het cuptasten laat ik aan hem over maar voor zijn allereerste wedstrijd deelname wat een fantastisch resultaat!

Verder lekker rondjes gelopen, alleen maar leuke mensen/kennissen gesproken en verder een beetje wijzen en roddelen ;). Gelukkig ook lekkere espresso gedronken, de pulped natural Brazil bij stooker en een mooie gewassen Guatemala bij Nordkapp uit de kvdw met de nieuwe PPIC.
Pilsje toe op een mooie dag en rond 18.30 weer thuis.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor fransg » ma 12 mar 2018, 09:10

Mooi verslag, dank!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor bobbee » ma 12 mar 2018, 10:34

Leuk dagje geweest.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor @3aan » ma 12 mar 2018, 11:56

Ik heb maar 1 opmerking;

100% GEEN ALCOHOL IN HET VERKEER!!

Dus ook niet 1 pilsje, wat na een enerverende of drukke dag goed verkeerd kan vallen zonder dat je je daar bewust van bent (dronken van 1 biertje)


NoNoNoNoNo
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Pti » ma 12 mar 2018, 12:05

Eerst maar eens iets aan die kuttelefoons in de auto doen, hoe is het verder met je schouder mister offtopic?

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Tekork » ma 12 mar 2018, 19:47

Ik ben zelf ook zondag geweest, gestart om 10:00 uur met een cold drip proeverij bij Batavia. De Ethiopische Yirgacheffe sprong er uit en was ook smaakvol i.c.m. Tonic, had ik zelf nooit kunnen bedenken. Daarna om 10:30 uur naar het Lab bij James Wise, dit ging voornamelijk alleen over het zakelijk voeren van een eigen koffiezaak en het opleiden van personeel. Helaas voor hem zaten er voornamelijk particulieren wakker te worden van de avond ervoor en dat zorgde voor het nodig ongemak. Door gegaan naar de Dutch Coffee Academy om melk op te schuimen met de Holland Jersey melk, ik vond de smaak zelf wat vlak t.o.v. de romige Queens of Dairy die we verderop tegen kwamen. Bij Stooker de Rwanda gedronken en bij Keen zelf Burundi - Shembati gebrand op de Ikawa professional roaster. Laatste van deze hal was de Freshdrip, dit is een losse filter met houder van karton (per stuk verpakt) met verse koffie die je op een mok of beker plaatst. Hier heb ik de Ethiopia van meegenomen voor verse koffie op het werk.
Freshdrip.jpg
In het transformatorhuis een leuke dame getroffen van Single Estate Coffee waar ik een Ethiopia DIIma heb mogen proeven. Ik kreeg de sample Costa Rica El Mango mee om thuis te proberen. Beursaanbieding van Roast(.nl) meegenomen, eerste maand -€2,50 korting geldig t/m 31-12-2018 (code: ACF2018). Toen liep ik tegen de ultra inklapbare reisbeker van Stojo aan, hier kan ik mooi op het werk en onderweg de freshdrip zakjes in doen. Slechts 5 cm hoog maar niet geheel lekvrij in de tas met inhoud begreep ik van de verkoper.
Stojo zwart.jpg
Als laatste nog even bij Tea en Coffee academy aan om te kijken naar een eventuele SCA cursus; als je al iets meer weet van basis (is niet verplicht) kun je die overslaan en gelijk met de Intermediate starten. Die gaat meer in op smaak, methodes en schuimen dan op de werking van de machine en molen.

Dat was alweer het einde van ACF voor mij
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron