Caffè Corsini

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
CaffèCorsini
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 mei 2014, 13:37

Caffè Corsini

Berichtdoor CaffèCorsini » di 20 mei 2014, 14:11

Creative Brands is een importeur/distributeur van verschillende design keukenproducten in Nederland. Tijdens de verkoop van espressomachines kwam er vraag naar koffie. Om een koffiemerk te verkopen dat aansluit op de rest van het assortiment heeft Creative Brands besloten om het nieuwe Italiaanse koffiemerk Caffè Corsini te introduceren op de Nederlandse markt.

Caffè Corsini wordt verkocht in meer dan 60 landen en wordt geïmporteerd vanuit Italië. Het koffiemerk is in alle grote warenhuizen te vinden en is gericht op duurzaamheid in combinatie met respect voor de koffietelers, consumenten en de natuur. Daarnaast heeft Caffè Corsini een speciale productlijn: Compagnia Dell' Arabica. Deze bestaat uit verschillende single origin koffie, dit wil zeggen dat er onderscheid is gemaakt tussen de koffiebonen. Iedere koffiesmaak komt uit zijn eigen land. Zo heb je dus koffie die bijvoorbeeld bestaat uit alléén de koffiebonen van Brazilië, Colombia of van Kenia.

Met Caffè Corsini bereid je zorgvuldig een heerlijke, duurzame kop koffie. Het assortiment is groot. Of u nu exclusieve bonen uit Kenia of Colombia wilt, verpakt als pods, cups,verse bonen of gemalen koffie.

Om dit exclusieve koffiemerk goed op de markt te brengen zijn wij erg benieuwd naar uw mening. Daarom sturen wij u graag een proefpakketje op, in ruil voor een review. Graag willen wij weten hoe uw smaakbeleving is van de Caffè Corsini koffie, hoeveel waarde u hecht aan een kwaliteit en duurzaamheid, en wat uw associaties zijn bij deze Italiaanse koffie.

Om te proeven kunt u kiezen uit de verschillende producten van de productlijn Compagnia Dell' Arabica. De soorten zijn als volgt:

Brasil Santos.
100% pure Arabica koffie uit Brazilië. Een zoetere koffie met een lage zuurgraad en een fluweelachtige en treffende aroma. Deze koffie heeft een subtiele hint van chocolade en is ideaal voor bij het ontbijt.

Colombia Medellin Supremo.
100% pure Arabica koffie uit Colombia. Het is een milde koffie met een zachte geur en zoete smaak. Deze koffie werkt stimulerend.

Kenya AA Washed.b
100% pure Arabica koffie uit Kenya. Is een sterke en aromatische koffie met een intense smaak die goed tot zijn recht komt aan het einde van een maaltijd.

Deelnemen aan dit proefpanel?
Stuur dan uw naam en adres in een PB en wie weet zit u er bij. Vergeet niet te vermelden welke smaak (Brasil, Colombia of Kenya) koffie u wilt testen en in welke soort (Cups, Pods (Let op: geschikt voor pistons, niet voor senseo apparaten, gemalen koffie of koffiebonen.)

Voor dit proefpanel zoeken we 5 vrijwilligers.

Alvast bedankt!

Team Creative Brands

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Caffè Corsini

Berichtdoor @3aan » di 20 mei 2014, 15:01

Wordt er een Branddatum vermeld of een THT?

Oei waar was ik met m'n gedachte,
ze zijn waarschijnlijk niet zo vers als door de liefhebbers gewenst is, ze komen in Pods of Padjes. :?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Caffè Corsini

Berichtdoor SteefM » di 20 mei 2014, 16:17

Oei waar was ik met m'n gedachte,
ze zijn waarschijnlijk niet zo vers als door de liefhebbers gewenst is, ze komen in Pods of Padjes. :?
Zelfs de beste microbranders willen wel voorgemalen koffie verkopen. Het feit dat er óók in pods/pads wordt verkocht, betekent dus niet per sé dat ze geen versgebrande koffie verkopen.

Dus ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op Adriaans vraag ;)

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Caffè Corsini

Berichtdoor Spironski » di 20 mei 2014, 18:18

Hier staat het toch?:
Het assortiment is groot. Of u nu exclusieve bonen uit Kenia of Colombia wilt, verpakt als pods, cups,verse bonen of gemalen koffie.
Waarbij ik dan vermoed dat "verse bonen" geen groene bonen zijn, en hoop op pas geleden gebrande bonen.
De ultieme test blijft toch altijd: proeven. Dus ik zou best mee willen doen, ik stuur een PB-tje!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Caffè Corsini

Berichtdoor bobbee » di 20 mei 2014, 20:04

Hier staat het toch?:
Het assortiment is groot. Of u nu exclusieve bonen uit Kenia of Colombia wilt, verpakt als pods, cups,verse bonen of gemalen koffie.
Waarbij ik dan vermoed dat "verse bonen" geen groene bonen zijn, en hoop op pas geleden gebrande bonen.
De ultieme test blijft toch altijd: proeven. Dus ik zou best mee willen doen, ik stuur een PB-tje!
Er wordt ook geschreven "geschikt voor pistons". Er wordt dus niet zo nauw gekeken. Voor mij is dan meteen ook wel duidelijk wat je kunt verwachten van de door hun gebruikte omschrijving "verse bonen"... :o
Laatst gewijzigd door bobbee op di 20 mei 2014, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Caffè Corsini

Berichtdoor Spironski » di 20 mei 2014, 20:12

Ja, dat "piston" is een hardnekkig misverstand waar er eigenlijk "portafilter" wordt bedoeld. Maar wees eerlijk: zelfs hier op het forum hebben onze koffieneurds het soms nog over "Hevel" terwijl er "Hefboom" wordt bedoeld.

Dus ik heb goede hoop... ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Caffè Corsini

Berichtdoor bobbee » di 20 mei 2014, 20:17

Ik hoop het ook, het is in ieder geval dapper van ze om hier gemalen koffie en pods en pads en cupjs etcetera beschikbaar te stellen naast de koffiebonen...
Dus óf dapper óf niet goed ingelezen wat we hier verwachten óf ze nemen de gebruikers van dit forum niet serieus. :grin:
Laatst gewijzigd door bobbee op di 20 mei 2014, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Caffè Corsini

Berichtdoor Spironski » di 20 mei 2014, 20:26

In ieder geval gooien ze het wel voor de leeuwen, en ik wil best een hapje nemen :mrgreen: .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Kabouter
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 18:38
Locatie: Valkenburg ZH

Re: Caffè Corsini

Berichtdoor Kabouter » wo 21 mei 2014, 13:59

Ik vind dit eigenlijk ook wel interessant, ik wil ook wel proeven. Zal dadelijk een PB sturen.Ik snap de verwachtingen goed, maar ik koop eigenlijk nooit dit soort koffie dus het lijkt me een leuk experiment om eens goed te kunnen vergelijken.
Quest M3, VBM Domobar Super (rota), Faema MC80, Mahlkonig Guatemala, Kalita Wave, Cona D, Aeropress.

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Caffè Corsini

Berichtdoor SteefM » wo 21 mei 2014, 20:47

Enkele off-topic berichten weggehaald. Opgeschoond staat netjes.

Ben benieuwd naar de bevindingen! Wellicht een nieuw adres voor ons (web)winkeltopic ;)


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron