MaCafe Milano

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Gebruikersavatar
rwielinga
Berichten: 56
Lid geworden op: vr 06 mar 2009, 19:57
Locatie: Amersfoort

Re: MaCafe Milano

Berichtdoor rwielinga » zo 05 apr 2009, 15:35

In ieder geval genoeg ontvangstbevestigingen, maareh hoe smaakt-ie nou? ;)

Ben benieuwd naar de eerste resultaten.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 10:51
Locatie: Hedel
Contacteer:

Re: MaCafe Milano

Berichtdoor Jeroen » ma 06 apr 2009, 14:32

Ook wij hebben deze koffie mogen ontvangen, waarvoor dank. Dus de boontjes in de molen en na wat afstellen aan de gang!

Eerst een paar espresso's, mooi crema!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De cremalaag was wel wat snel verdwenen...

Afbeelding
Nog een cappu gemaakt, prima smaakcombinatie met de volle melk.

Al met al een goede allrounder wat mij betreft zonder een duidelijk uitgesproken smaak.

Gebruikersavatar
Aadje
Berichten: 445
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 15:21

Re: MaCafe Milano

Berichtdoor Aadje » ma 06 apr 2009, 15:31

Op mijn reacties zullen jullie even moeten wachten, ben namelijk wat ziek, en dan heb ik nooit trek in espressos en koffies. . . als ik weer beter ben ga ik aan de slag.
Speedster | SuperJolly | et al.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: MaCafe Milano

Berichtdoor Spironski » ma 06 apr 2009, 17:02

Beterschap Aadje!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: MaCafe Milano

Berichtdoor R&B » di 07 apr 2009, 13:27

Ben het eens met Jeroen:
Een goede allround boon. Ik drink voornamelijk capucino's en daar is hij erg geschikt voor.
Hij had voldoende bitter en body om zich staande te houden in de melk, beetje choco, maar niet uitgesproken.

Misschien daardoor ook een minpuntje: het is niet een boon die ik speciaal zou bestellen. Als ik em dagelijks voor een schappelijke prijs in de super tegen kwam zou ik em vaker halen, nu overtuigd hij niet genoeg?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: MaCafe Milano

Berichtdoor swimmer » di 07 apr 2009, 14:56

Mijn excuses voor de late reactie maar ik had het een beetje druk de laatste tijd :oops:

Ik moet toegeven dat mijn eerste indruk niet de beste was: bij het openen ontsteeg een modderige geur het zakje, weliswaar met een vleugje artisjok maar toch ...

Het eerste kopje espresso slot aan deze eerste indruk aan - erg muf en heel veel aarde en ergens in de verte wat chocola ... maar na wat spelen met maalgrad (niet te fijn) en temperatuur (96°) kwam er een verrassend lekker bakkie espresso uit: de artisjok was weer aanwezig in de smaak, maar vooral leer was te proeven met wat peer en ook chocola!

Dus best wel lekker en aan te bevelen :)

PS: Wat me verder nog opviel was de zeer lichte kleur van het maalsel - nog nooit zo licht bruin gezien!
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
ruben89
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 16:52

Re: MaCafe Milano

Berichtdoor ruben89 » di 07 apr 2009, 17:25

Ik had vandaag rustig de tijd om deze koffie te testen en wat foto's te maken. De Martella Maximum Class was ook op dus alle factoren waren er om lekker te testen.

Afbeelding

De zak open gemaakt en geroken. Beetje zoetig en wat kruidig (Anijs..) Niet erg donker gebrand.

Afbeelding

Het malen moest een stuk minder fijn dan bij de vorige bonen. De eerste espresso's gezet. Mooie crema!

Afbeelding

Vervolgens ook een cappuccino gemaakt. Smaakte goed; de koffie was niet te overheersend maar ging goed samen met de melk.

Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens ook nog even met m'n open portafilter gespeeld.

Afbeelding

Overall lekkere bonen die een goede voldoende scoren.
Bedankt CasaBarista voor het beschikbaar stelen van de bonen!
Ala di Vittoria Junior/Eureka Mignon/ECM flat tamper/Naker portafilter
Aan het restaureren: Rancilio Z9 met koperen body

Tjeerd
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 25 mar 2009, 13:49

Re: MaCafe Milano

Berichtdoor Tjeerd » di 07 apr 2009, 22:23

Ik heb ook de MaCafe Milano mogen ontvangen, waarvoor dank.
In de molen zaten nog wat Segafredo bonen, een aanbieding van de Sligro en ik was eerlijk gezegd blij dat ik deze kon vervangen voor de MaCafe.
De bonen zijn lichter van kleur dan ik gewend ben, maar ruiken goed. Ook bij mij moeten de bonen iets grover gemalen worden dan gewoon.
Eerst een espresso gezet en die heeft meteen een mooie crema en smaakt prima.
Ook de cappucinno was ook goed, niet te mild en niet te overheersend.
Al met al een prima espresso, hoewel ik persoonlijk wel hou van een espresso met een wat meer uitgesproken smaak/iets meer pit.

Joep
Berichten: 647
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 19:06
Locatie: Eindhoven

Re: MaCafe Milano

Berichtdoor Joep » wo 08 apr 2009, 11:02

Ik heb net mijn eerste espresso's ermee gezet. Ik moest fijner malen dan mijn vorige boon. Eerste kopje was dus veel te snel doorgelopen, die heb ik maar niet opgedronken om neutraal de eerste goede te proeven.

Daarna dus fijner gemaald en een goede crema. Eerste indruk: Vanille! Lekker hoor! Heeft wat weg van die Senseo Rio de Janeiro, maar dan lekkerder :)
(ben ik de enige die vanille proeft? Ik proef normaal eigenlijk niks van die chocola/artisjok etc, maar nu kon ik de vanille toch niet wegdenken...)

Foto's en een iets uitgebreidere reactie volgen nog.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

AnnemarieTiemes
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 19:28

Re: MaCafe Milano

Berichtdoor AnnemarieTiemes » do 09 apr 2009, 22:27

Hier mijn bevindingen, helaas zonder foto's. :oops:
Niet bij gebrek aan, maar ik krijg elke keer de melding, dat de afbeelding die ik probeer te laden ongeldig is. Dus wie kan mij vertellen wat het probleem is???

Zoals al eerder werd opgemerkt een lichte branding,
In de dubbele ristretto proefde je vooral wat bittere chocolade, maar het mondgevoel was niet strak, eerder wat romig. De crema is absoluut super, mooi dik en blijft echt lang staan.
In de espresso verdwijnt het bittere een beetje en wordt hij zachter en vriendelijker.
De espresso macchiato vond ik geen succes, smaak verdwijnt een beetje en je drinkt eigenlijk een wat onbestendig drankje.
De latte macchiato daarentegen( okee met dubbele ristretto) vond ik wel weer erg lekker, je vindt de chocolade weer terug en de koffiesmaak komt weer boven

Dan heb ik hem nog geprobeerd in de mokapot en boven mijn verwachting bleef daarin alle smaak overeind, wel iets vlakker, maar wel erg lekker. En zelfs hiermee een beetje crema.

Al met al een mooie vriendelijke allround koffie met een duidelijke maar niet te nadrukkelijke smaak.
Aanrader om 's avonds lekker met een stukje chocolade of een after-eight te drinken.
Rolf, dank je wel voor het beschikbaar stellen, ik heb genoten. :D
Barista level 1 en 2
Nationaal Coordinator SCAE Netherlands


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron