Koffiefilm(pje)s

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor fransg » za 23 jun 2018, 18:02

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Koffieleutjes
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 15:48

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor Koffieleutjes » ma 25 jun 2018, 16:09

Poosje geleden kwam ik het recept Dokkumer Koffie tegen. Dit is een heerlijke koffie met Beerenburg erin, ook wel Dockumer Kofje genoemd. Zeker een aanrader om eens te proberen. Hieronder een filmpje van een variant erop. Zag deze koffie hier nog nergens staan dus dacht zet hem hier maar eventjes op :D .

https://youtu.be/sEn3YYFJRpA

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor @3aan » ma 25 jun 2018, 16:42


Poosje geleden kwam ik het recept Dommer Koffie tegen. Dit is een heerlijke koffie met Beerenburg erin, ook wel Dockumer Kofje genoemd. Zeker een aanrader om eens te proberen. Hieronder een filmpje van een variant erop. Zag deze koffie hier nog nergens staan dus dacht zet hem hier maar eventjes op AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://youtu.be/sEn3YYFJRp
Mooie binnenkomer, zit je hier wel op je plek, ik zie je eerder bij Spammers united zitten?


Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Koffieleutjes
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 15:48

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor Koffieleutjes » zo 29 jul 2018, 18:02

Zeker op mijn plek, waarom zou dat niet het geval zijn? Hou je niet van echte koffie of zo?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor fransg » zo 29 jul 2018, 20:26

Zeker op mijn plek, waarom zou dat niet het geval zijn? Hou je niet van echte koffie of zo?
Mogelijk bedoel je het goed maar als 'binnenkomer' / eerste bericht komt het als domme spam over. Geen beste beurt derhalve.

Je reactie "ik houd me van de domme" is ook vrij onhandig hierbij.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor pichichi » di 14 aug 2018, 17:49

En dit is ook good stuff, van Café Imports' Joe Marocco:




Aflevering 2 afkomstig uit de serie "Roasting Concepts" (afl. 1 is kortere introductie):


Nog in de kan zitten:


Video 3:
Machine



Video 4:
Taste



Video 5:
Seed & Machine



Video 6:
Machine & Taste



Video 7:
Taste & Seed



Video 8:
Seed, Machine, & Taste
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor fransg » do 23 aug 2018, 21:46

Een LANGE video over turkse koffie:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor pichichi » vr 28 sep 2018, 09:11

https://www.instagram.com/p/BoQpO0xHMhj/

Een walhalla! Misschien een kijkje nemen Frans als je weer die kant op gaat?
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor fransg » vr 28 sep 2018, 11:00

Grappig! Maar collecties, opstapelingen, militaire parades en dergelijke overdaad maken me doorgaans bedroefd en bedrukt. Lang heb ik een collectie van honderden antieke vulpennen gehad tot ik me realiseerde dat al die pennen ooit een hoogstpersoonlijk bezit waren geweest en nu naamloos, geschiedenisloos en voor altijd ongebruikt te kijk lagen. Vervolgens heb ik er een dozijn van verkocht (veel geld) en de rest rücksichtslos weggegeven want het schoot niet op. Het kan knap lastig zijn van collecties af te geraken. Ook eens veel te veel boeken gehad en het was een heel karwij die allemaal ergens achter te laten, in café's, bibliotheken en willekeurige vensterbanken.

Zo'n zooi espressomachines in een lege zaal vind ik ook griezelig. Elk van die dingen hoort in z'n uppie in een leuk café te staan, niet als grote blikvanger maar bescheiden, hard werkend om iedereen van lekkere koffie te voorzien.

Wanneer ik door omstandigheden per ongeluk meerdere machines heb, plaats ik die ook liefst in een achterkamer, zodat men niet denkt, als men op bezoek komt, dat ik een beetje eigenaardig zou zijn of zelfs een excentrieke verzamelaar van die spullen. Het mannelijke equivalent van 'kattenvrouwtje' zeg maar. Daarom houd ik mijn huiskamer zo gewoon mogelijk, met bureau, enkele espressomachines, analyse-apparatuur, branders, toongenerator en oscilloscopen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor GuidovW » vr 28 sep 2018, 12:38

Daarom houd ik mijn huiskamer zo gewoon mogelijk, met bureau, enkele espressomachines, analyse-apparatuur, branders, toongenerator en oscilloscopen.

:lol: :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron