Koffie op TV

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Koffie op TV

Berichtdoor pichichi » vr 20 apr 2018, 09:06

Donderdag 19 april 2018 @ 20:25.

Keuringsdienst van waarde over single origin coffee.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1309450365
Dat was best suf. "Een onderwerp die je wist dat geen onderwerp zou zijn". Geneuzel over single origin zonder echte conclusie, gericht op supermarktkoffies. Die meneer met de meest zeurderige toon dacht steeds "beet!" te hebben. Maar geinterviewden kletsten ook steeds langs/door/onsamenhangend. De programmamakers kwamen er achter hoe marketing werkte denk ik.. :roll:

Geen moment doken ze er dieper in, over kwaliteitsgraderingen, varieteiten en wat "origin" nu echt betekent (niets en alles tegelijk!). En wat een blend nu eigenlijk is.

Conclusie had iets kunnen zijn als: alleen bij single estate/farm weet je waar het precies vandaan komt. En dan nog kan het een blend zijn...... van verschillende variëteiten! :lol: (ik zie die zeurpiet weer opspringen: ja zie je heb ik toch beet! ;) )

En Ivo stond ook een beetje te jokken denk ik. Hij had wel 50 soorten koffie op voorraad! Rrright. (Zou ik uberhaupt niet eens willen qua versheid)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Koffie op TV

Berichtdoor pichichi » vr 20 apr 2018, 09:09

P.s. gedeeltes in Indonesië waren wel aardig om te zien en altijd weer inzichtelijk en leerzaam. Ondanks ontbreken van verdere toevoeging/verduidelijking over single origin begrip. Wat dat betreft dan een aardige kostenpost voor de publieke omroep..
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Koffie op TV

Berichtdoor Capulus » vr 20 apr 2018, 22:07

Programma stelt misleidende marketing, vaak uit de supermarkt, aan de kaart. In dat opzicht vond ik het wel geslaagd. Jammer dat ze niet wat dieper in de materie doken.
Ik denk dat als je serieus met koffie bezig bent je hier inderdaad weinig van leert. Dat doel was er ook niet.
Daarnaast vond ik de beelden leuk om te zien.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie op TV

Berichtdoor fransg » zo 07 feb 2021, 13:39

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... vergewicht

Koffiezak-kussens op de bank en La Pavoni in de keuken, alleen geen maler gespot nog:
henk01.png
henk02.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie op TV

Berichtdoor fransg » wo 24 feb 2021, 09:34

craig1IMG_0741.PNG
craig2IMG_0741.jpeg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Koffie op TV

Berichtdoor Barista74 » do 23 sep 2021, 21:39

Koffieroast bij de Keuringsdienst van Waarde.

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1725011
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Koffie op TV

Berichtdoor Ypuh » do 23 sep 2021, 21:42

Zag hem net op TV voorbij komen. Best een leuk item.

Tot begin dit jaar had ik aangenomen dat Nespresso beter is dan Senseo en bonen van Starbucks, Lavazza en Illy meer 'premium' zijn dan die van Segafredo, DE en Perla (en alles wat daar nog onder zit).

Meest duidelijk was die gast in de haven van Antwerpen. Aan de hand van 'grade' kon hij zo 3 zakken opentrekken waar je een duidelijk verschil zag tussen matige, goede en budget bonen. Een slechte boon kun je dus eigenlijk nooit meer 'recht branden', maar een goede boon kun je wel verpesten door alle smaken eruit te branden. De Senseo deden ze ook weinig geheimzinnig over; gewoon flink doorbranden anders proef je niks.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Koffie op TV

Berichtdoor Marcje » do 23 sep 2021, 22:50

Vond het ook best aardig.
Niks schokkends nieuw voor snobs, maar best informatief.
Die slechte bonen zagen er werkelijk verschrikkelijk uit!
dus...

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Koffie op TV

Berichtdoor Ypuh » vr 24 sep 2021, 09:51

Ja, die waren de verzendkosten nog niet waard zou je zeggen. Dan weet je ook gelijk wat er in je AH Basic Senseo pads komt.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffie op TV

Berichtdoor Pti » vr 24 sep 2021, 09:53

Ik heb wel eens mooie koffie gebrand voor in nespressocups. Ontzettend zonde want na de eerste proefproducties bleek dat we bijna 15% donkerder moesten branden en ook nog eens 30% robusta toe moesten voegen. Allemaal om een beetje in de buurt te komen van de body die de originele blend gaf op een espressomachine....

Was een leuke aflevering trouwens, informatief maar wel met het typische kdvw sausje.


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron