Koffie op TV

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
pichichi

Re: Koffie op TV

Berichtdoor pichichi » vr 20 apr 2018, 09:06

Donderdag 19 april 2018 @ 20:25.

Keuringsdienst van waarde over single origin coffee.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1309450365
Dat was best suf. "Een onderwerp die je wist dat geen onderwerp zou zijn". Geneuzel over single origin zonder echte conclusie, gericht op supermarktkoffies. Die meneer met de meest zeurderige toon dacht steeds "beet!" te hebben. Maar geinterviewden kletsten ook steeds langs/door/onsamenhangend. De programmamakers kwamen er achter hoe marketing werkte denk ik.. :roll:

Geen moment doken ze er dieper in, over kwaliteitsgraderingen, varieteiten en wat "origin" nu echt betekent (niets en alles tegelijk!). En wat een blend nu eigenlijk is.

Conclusie had iets kunnen zijn als: alleen bij single estate/farm weet je waar het precies vandaan komt. En dan nog kan het een blend zijn...... van verschillende variëteiten! :lol: (ik zie die zeurpiet weer opspringen: ja zie je heb ik toch beet! ;) )

En Ivo stond ook een beetje te jokken denk ik. Hij had wel 50 soorten koffie op voorraad! Rrright. (Zou ik uberhaupt niet eens willen qua versheid)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

pichichi

Berichtdoor pichichi » vr 20 apr 2018, 09:09

P.s. gedeeltes in Indonesië waren wel aardig om te zien en altijd weer inzichtelijk en leerzaam. Ondanks ontbreken van verdere toevoeging/verduidelijking over single origin begrip. Wat dat betreft dan een aardige kostenpost voor de publieke omroep..
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Capulus

Berichtdoor Capulus » vr 20 apr 2018, 22:07

Programma stelt misleidende marketing, vaak uit de supermarkt, aan de kaart. In dat opzicht vond ik het wel geslaagd. Jammer dat ze niet wat dieper in de materie doken.
Ik denk dat als je serieus met koffie bezig bent je hier inderdaad weinig van leert. Dat doel was er ook niet.
Daarnaast vond ik de beelden leuk om te zien.
Espresso: Bezzera Strega; Baratza Sette 270w.
Filter: Kinu m47; Aeropress ...

Terug naar “Leuk en interessant”