Koffiegemak?!

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Koffiegemak?!

Berichtdoor fransg » di 13 mar 2018, 18:31

Ik blijk ineens tevens te zijn geabonneerd op een website "koffiegemak"?
Schermafbeelding 2018-03-13 om 18.32.16.png
Schermafbeelding 2018-03-13 om 18.29.46.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffiegemak?!

Berichtdoor GuidovW » di 13 mar 2018, 19:29

Hi, hi, ik ook.
Lijkt verdacht veel op een ander bekend forum. :o :roll:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffiegemak?!

Berichtdoor Pti » di 13 mar 2018, 21:53

Wat de fxck is dat dan???? Frans wat een ontdekking!

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Koffiegemak?!

Berichtdoor Martijn » di 13 mar 2018, 22:06

Ik zal het even toelichten. Koffiegemak.nl is een spin-off van Koffiepraat.nl. Het is de bedoeling dat de meer huis-tuin-en-keuken gebruikers daar terecht kunnen en Koffiepraat.nl exclusief te houden voor de meer high-end gebruikers, professionals en (thuis)barista’s. Die twee doelgroepen zitten elkaar nog wel eens in de weg.

Koffiegemak.nl is sinds gisteren online en op de achtergrond verbonden met Koffiepraat.nl vandaar dat je op beide fora kunt inloggen en dat bepaalde categorieen (nog) op beide fora zichtbaar zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffiegemak?!

Berichtdoor Pti » wo 14 mar 2018, 08:00

Dat is toch eigenlijk heel gek dat ik opeens een account heb op een website waarvan ik de algemene voorwaarden niet heb gelezen laat staan geaccepteerd.

En dat er op die website ook nog eens allemaal berichten staan die aan mijn naam, email en gegevens gekoppeld zijn. Staat er iets in de registratie voorwaarden van koffiepraat dat dit zomaar kan dan?

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Koffiegemak?!

Berichtdoor Martijn » wo 14 mar 2018, 08:49

Staat er ergens in de algemene voorwaarden dat dit zomaar kan gebeuren?
Nee, dat staat er niet. Het is ook niet de bedoeling dat beide websites een geheel eigen identiteit moeten krijgen, de connectie zal duidelijk blijven. Zoals hierboven ook al aangegeven wil ik hiermee de doelgroepen scheiden waarbij KoffieGemak zich meer richt op de consument die gaat voor gemaks-apparatuur en die anders door de technische onderwerpen op Koffiepraat.nl wordt afgeschrikt.

Vragen over de nieuwste Senseo of een limited edition Nespresso, kunnen dan straks doorgestuurd worden naar KoffieGemak. Scheelt ook op Koffiepraat.nl een hoop irritatie en botsinkjes.

Mocht je echt problemen hebben met de aanwezigheid op beide websites, dan kan je account en berichten daar uiteraard verwijderd worden. Laat maar even weten.

Mocht je het leuk vinden om mee te denken over welke categorieën uit Koffiepraat naar Koffiegemak verplaatst zouden moeten worden, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiegemak?!

Berichtdoor fransg » wo 14 mar 2018, 09:52

Mocht je echt problemen hebben met de aanwezigheid op beide websites, dan kan je account en berichten daar uiteraard verwijderd worden. Laat maar even weten.
Ik zou het waarderen als dat andersom werkte.

Zodat niet ongevraagd al mijn berichten worden gekopieerd naar een heel ander forum waar ik niets vanaf wist. En dat ik niet zelf actie moet ondernemen om dat te veranderen, maar dat die berichten alleen op mijn verzoek worden gekopieerd.

Graag zou ik dus in het geheel niet aanwezig willen zijn op het 'senseo-forum'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffiegemak?!

Berichtdoor Pti » wo 14 mar 2018, 10:17

Ik denk daar exact hetzelfde over. De door ons gecreëerde content en bezoek statistieken worden vervolgens weer gebruikt om advertenties voor senseo en andere meuk te rechtvaardigen.

Nee bedankt....

Ik kom hier om te discussiëren met medeliefhebbers van specialty koffie en nieuwelingen de juiste weg op te helpen. Niet om maar zo veel mogelijk advertentie inkomsten te generen en nieuwelingen zonder enige vorm van nazorg de verkeerde kant op te sturen.

Erik82
Berichten: 2880
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Koffiegemak?!

Berichtdoor Erik82 » wo 14 mar 2018, 16:42

Ik heb gelukkig geen email ontvangen en zit ook echt niet op een dergelijk forum te wachten. Daar mogen de liefhebbers van oude meuk en gebrek aan kennis zich lekker verzamelen om heerlijk langs elkaar heen te praten. Daar hebben we toch ook al een subforum voor genaamd Superautomaten, Nespresso, Pads en Cups alleen weten ze die vaak niet te vinden en komt het in half-automaten terecht.

Een tijd geleden heb ik al de keuze gemaakt om niks meer aan Thuisbarista te doen omdat ik het al onzin vind dat er in dit kleine landje met een zeer beperkt aantal mensen met verstand van zaken 2 fora zijn. Dat is al killing voor het niveau op een forum. Één forum zou uiteindelijk veel beter zijn en het niveau verhogen daar waar het nu nog teveel verspreid is. Laat staan dat ik op een derde forum zit te wachten.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Koffiegemak?!

Berichtdoor Martijn » wo 14 mar 2018, 16:47

Dankjewel voor jullie opbouwende kritiek. Ik zal vooralsnog KoffieGemak.nl uit de lucht halen om discussie te voorkomen.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: upatamby en 9 gasten

cron