ECM Technika I serienummers

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
12much

ECM Technika I serienummers

Berichtdoor 12much » do 04 jan 2018, 07:42

Hey

tijdje geleden dat ik hier was, druk druk druk:-)

ik ben weer groot onderhoud en diverse klusjes aan mijn espressomachines aan het doen. Altijd fijn om dan alles ook maar even na te kijken omdat je dan met hetzelfde gereedschap, winkels, google etc bezig bent en realiseerde mij dat ik eigenlijk niet weet hoe oud mijn ECM Technika I is. Op de voorplaat staat serienummer 016, dus hoezo: één van de eerste modellen? :lol: iig voor 2005, want toen kwam de Technika IV uit en die is te herkennen aan de letters ep voor het grote serienummer op het typeplaatje onder de machine. (dus niet de koperen plaat aan de voorzijde) De 1 en 2 zijn min of meer in dezelfde periode uitgebracht maar daar kan ik helemaal niks meer over vinden. De verschillen zaten in de vibratie of rotatiepomp, waterbak met aangepaste gaten, keuze mogelijkheid om een vaste waterleiding aan te sluiten etc.

Ik ga hier een rotatiepomp in zetten. ECM is erg vaag over de aansluitingen en welke onderdelen je daar voor nodig hebt. Nou vind ik dat geen enkel probleem, de originele kit is toch ook niet meer te krijgen, maar de info is gewoon leuk. Modificeren doe ik hem toch wel :D

Inmiddels toch wel enkele uren aan zoeken geweest of course, maar misschien heeft iemand hier het antwoord. Wellicht heeft iemand een ander nummer met bijbehorende leeftijd, ook heel welkom natuurlijk.

Tnxx en heel veel koffieplezier in 2018, Boy

Mijn machines ondertussen:
Vibiemme Domobar '2005, Vibiemme Seplus '96 1 pitter, Vibiemme Mercury '95 2 groepen, ECM Technika 1, en een Faema Diplomat 2 groeps.
Bijlagen
IMG_6103.JPG
IMG_6105.JPG

beekschooten

Re: ECM Technika I serienummers

Berichtdoor beekschooten » di 09 jan 2018, 17:47

Ik heb net mijn ECM giotto verkocht en kan het dus niet checken, maar ik weet redelijk zeker dat er onder de lekbak nog een serienummerplaatje zit waarop bij mijn giotto ook het productie jaartal stond.
Pavoni Giotto Evoluzione V2 / Eureka Mignon / DVA LT8

Terug naar “Oproepjes”