Goedkope lekkere koffie? Bestaat dat wel?

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Goedkope lekkere koffie? Bestaat dat wel?

Berichtdoor pichichi » wo 26 mar 2014, 10:24

Op mijn manier is het ook geen vetpot, ik doe het voor de lol en het wegzetten van een goede koffie en de uitleg ernaast, wat een bepaalde binding schept.
Thumbs up voor :arrow: @3aan
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Goedkope lekkere koffie? Bestaat dat wel?

Berichtdoor @3aan » wo 26 mar 2014, 12:15

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal mijn opzet van dit onderzoek even snel uitleggen.
Mensen die uit Rotterdam komen die deze enquete invullen zullen ook hun demografische gegevens achterlaten. Ik hoop dat ik aan de hand daarvan bepaalde voorkeuren kan blootleggen van bepaalde doelgroepen. Natuurlijk wil iedereen goede koffie die ook nog is goedkoop is. De marge die op dit moment zit op koffie is ook zeker niet zo groot, toch is het wel het product dat in de afgelopen jaren de grootste stijging heeft gezien qua prijs, en dat komt niet omdat de bonen duurder zijn geworden.

Door kosten laag te houden kan je ruimte vrijmaken in de marge van koffie, die je vervolgens door kan spelen naar de prijs van de koffie zelf. De koffie die je haalt bij een grote koffieketen heeft zijn prijs door het grote winkeloppervlak en het personeel. Vandaar dat ik me niet verder meng in de kosten van de grondstof van koffie want die zijn relatief gezien klein. De reden voor dit onderzoek is dus in feite bekijken welke doelgroep hier interesse in heeft.
Duidelijk iets dat samengaat goedkope espresso's en goedkope grondstoffen.
Maar je spreekt in beginsel over lekkere koffie en dat gaat niet samen met goedkope grondstoffen.

Je zal datgene wat je bezig bent om te onderzoeken, toch anders moeten benaderen!
Anders is de markt die je wilt gaan bepotelen overleden voordat je erbij in gesprongen bent. :o :?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Boris268
Berichten: 4
Lid geworden op: do 20 mar 2014, 13:37

Re: Goedkope lekkere koffie? Bestaat dat wel?

Berichtdoor Boris268 » wo 26 mar 2014, 16:42

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zal mijn opzet van dit onderzoek even snel uitleggen.
Mensen die uit Rotterdam komen die deze enquete invullen zullen ook hun demografische gegevens achterlaten. Ik hoop dat ik aan de hand daarvan bepaalde voorkeuren kan blootleggen van bepaalde doelgroepen. Natuurlijk wil iedereen goede koffie die ook nog is goedkoop is. De marge die op dit moment zit op koffie is ook zeker niet zo groot, toch is het wel het product dat in de afgelopen jaren de grootste stijging heeft gezien qua prijs, en dat komt niet omdat de bonen duurder zijn geworden.

Door kosten laag te houden kan je ruimte vrijmaken in de marge van koffie, die je vervolgens door kan spelen naar de prijs van de koffie zelf. De koffie die je haalt bij een grote koffieketen heeft zijn prijs door het grote winkeloppervlak en het personeel. Vandaar dat ik me niet verder meng in de kosten van de grondstof van koffie want die zijn relatief gezien klein. De reden voor dit onderzoek is dus in feite bekijken welke doelgroep hier interesse in heeft.
Duidelijk iets dat samengaat goedkope espresso's en goedkope grondstoffen.
Maar je spreekt in beginsel over lekkere koffie en dat gaat niet samen met goedkope grondstoffen.

Je zal datgene wat je bezig bent om te onderzoeken, toch anders moeten benaderen!
Anders is de markt die je wilt gaan bepotelen overleden voordat je erbij in gesprongen bent. :o :?
Natuurlijk is het belangrijk dat je koffiebonen inkoopt die kwalitatief ook erg goed zijn. De kosten van deze bonen in vergelijking met de totale kosten van een winkelzaak opzetten zijn relatief klein. Hoe lager je overige kosten, hoe meer geld je in feite kan gebruiken voor de inkoop van goede koffiebonen.

Mellie76
Berichten: 1
Lid geworden op: za 07 jul 2018, 23:45

Re: Goedkope lekkere koffie? Bestaat dat wel?

Berichtdoor Mellie76 » za 07 jul 2018, 23:49

In de folder van de Plus kom ik hun huismerk tegen voor €0,99 per pak https://www.folderbode.nl/plus/folder-v ... -0/?page=3. Is dat een aanbieding om voor naar de winkel te rennen of is het koffie die niet echt heel lekker is?

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Goedkope lekkere koffie? Bestaat dat wel?

Berichtdoor @3aan » zo 08 jul 2018, 00:43

In de folder van de Plus kom ik hun huismerk tegen voor €0,99 per pak, is dat een aanbieding om voor naar de winkel te rennen of is het koffie die niet echt heel lekker is?
Alle waar naar z'n geld, dat geldt nog steeds!

Wat wil je ermee bereiken?

Je kan je het vuur uit de sloffen lopen, je bent nu toch te laat?! Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Goedkope lekkere koffie? Bestaat dat wel?

Berichtdoor Erik82 » zo 08 jul 2018, 09:08

Als je echt moeite had genomen en je ook maar enigszins had verdiept in dit forum had je het antwoord allang geweten. Alles uit de supermarkt is waardeloos.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Goedkope lekkere koffie? Bestaat dat wel?

Berichtdoor @3aan » zo 08 jul 2018, 23:01

Als je echt moeite had genomen en je ook maar enigszins had verdiept in dit forum had je het antwoord allang geweten. Alles uit de supermarkt is waardeloos.
Onze dagelijkse levensbehoeften komen toch veelal uit de "Supermarkt" Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Goedkope lekkere koffie? Bestaat dat wel?

Berichtdoor Erik82 » ma 09 jul 2018, 13:01

Dus dit forum is vanaf nu Allespraat en niet meer Koffiepraat ;) .
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Goedkope lekkere koffie? Bestaat dat wel?

Berichtdoor fransg » ma 09 jul 2018, 15:06

Dus dit forum is vanaf nu Allespraat en niet meer Koffiepraat ;) .
Dan heb ik wel een tip: gordijnstoffe in de aanbieding bij de Hema deze week
Schermafbeelding 2018-07-09 om 15.05.30.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Oproepjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron