Faema express reviseren/electrisch schema

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
perry911
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 okt 2020, 19:54

Faema express reviseren/electrisch schema

Berichtdoor perry911 » di 25 jul 2023, 22:01

Goedenavond,

Ik heb ooit goedkoop een Faema Express 1 groep gekocht. Aangezien ik het een leuke machine vind, heb ik deze opgeknapt
Echter ben ik niet slim geweest met de bedrading. Ik heb alles gefotografeerd, echter niet duidelijk genoeg.
Ook lijken mij de oude bedradingen niet logisch.

Concreet:
Heeft iemand een schema hoe de bedrading vanuit de electrische bak (zwarte kast ondering waar alle aanslutingen zitten) naar de pomp, schakelaar voor afgifte espresso, verwarmingselement en pressostat gaan?

De 220V aansluiting heb ik al goed, alsmede de bekabeling in de “bak”

Ik heb toch wat meer hulp nodig.Hoe sluit ik de waternivometer aan? Op de besturingskast heb ik 2 aansluitingen bij sensor 2, aarde en A. is sensor 2 de waternivometer of de drukmeter?


Daarnaast gaan er een fase en een O draad naar de pressostat en een fase en een 0 uit.
De draden in de pressostat heb ik laten zitten, maar bij het openmaken zie ik dat de 2 fase draden aan dezelfde aansluiting waren aangesloten en de 2 0 draden samen aan een andere aansluiting. Zie ook onderstaande fotos. Mij lijkt dat de pressostat dan niet functioneert.
Bijlagen
IMG_0424.jpeg
pressostat
IMG_0427.jpeg
pressostat
IMG_0421.jpeg
IMG_0422.jpeg
IMG_0423.jpeg

Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron