Goede filterkoffie voor een acceptabele prijs?!

Saph
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 21 dec 2016, 14:18

Goede filterkoffie voor een acceptabele prijs?!

Berichtdoor Saph » wo 21 dec 2016, 14:31

De afgelopen tijd heb ik veel rond gereisd en mijn smaak pupillen qua koffie zijn daarmee erg verwend.

Met dank aan de afgelopen zes maanden heerlijke échte Italiaanse koffie uit een Moka!

Moka helaas achter moeten laten en bij thuiskomst Senseo ... om te huilen dus!

Ik drink graag sterkere, zwarte koffie en heb een kleine filtermachine (camping ding) staan dus tot ik mijn Moka kan aanschaffen even creatief boekhouden en hier en daar een consessie doen.

Qua koffie wil ik niet al teveel consessies doen, een lekkere espresso is veel waard maar het ik moet het voorlopig even uit een minimum budget halen.

Wat is jullie top drie van gemalen bonen voor filterkoffie verkrijgbaar bij de supermarkt?

Bvd!
Coffee in one hand
Confidence in the other

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goede filterkoffie voor een acceptabele prijs?!

Berichtdoor bobbee » wo 21 dec 2016, 14:35

Die is er niet. Het is hetzelfde als een geschilde en in partjes gesneden appel kopen na 4 maanden of langer. Alleen een appel bederft. Koffie niet, koffie wordt oud en vies zeker als het gemalen is.

Dus koop een maler! Een goede, geen troep dus geen messen maler maar met schijven zodat je de maalgraad kunt instellen. En dan goede bonen. Supermarkt bonen zijn sowieso niet goed. Lokale branderij zoeken of laten bezorgen!

Getapatalked
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Saph
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 21 dec 2016, 14:18

Re: Goede filterkoffie voor een acceptabele prijs?!

Berichtdoor Saph » wo 21 dec 2016, 14:58

Dank je wel voor je reactie,...

Goede maler staat op mijn, te sparen voor, lijstje samen met de Moka.

Had er al een btje naar gekeken, wat ik zo zag ziet het ernaaruit dat ik wel een paar maandjes zoet ben om daarvoor te sparen.

Tot die tijd hoopte ik betere koffie met de filtermachine te maken dan uit mijn senseo te halen valt.

Ik lees het al, het worden een paar trieste koffie maanden ;)
Coffee in one hand

Confidence in the other

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goede filterkoffie voor een acceptabele prijs?!

Berichtdoor bobbee » wo 21 dec 2016, 15:32

Ik weet niet wat het budget is maar 2e hands kun je best wel wat kopen. Als je echt nauwelijks geld ter beschikking hebt en filter koffie wilt gaan drinken dan kun je voor een 2e hands solis scala kijken. Voor 30 euro misschien wel te scoren...daarna een baratza encore enzovoort. Het is niet mijn keus maar als je daardoor goede bonen kunt kopen is er nog wel wat lekkers uit te halen met bijvoorbeeld een hario V60 en wat kennis van opschenken en hoe de maalgraad de doorlooptijd beïnvloed. Of koop een technivorm. Een bialetti ligt vaak nog wel bij de kringloop voor een prikkie. Misschien heb ik er nog wel 1 liggen....moet even kijken als ik tijd heb. Welke plaats woon je?

Oh wacht, wat zie ik nu?! Je hebt je nog helemaal niet voorgesteld. Daar is een topic voor, vinden we wel leuk.

Getapatalked
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Goede filterkoffie voor een acceptabele prijs?!

Berichtdoor fransg » wo 21 dec 2016, 16:25

De afgelopen tijd heb ik veel rond gereisd en mijn smaak pupillen qua koffie zijn daarmee erg verwend.
Pupillen zitten in je ogen, daarmee kun je wel kleur waarnemen maar geen smaak.

Papillen zitten op je tong, daar kun je niks mee zien maar proeven des te meer.
Schermafbeelding 2016-12-21 om 16.24.46.png
Schermafbeelding 2016-12-21 om 16.25.01.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Goede filterkoffie voor een acceptabele prijs?!

Berichtdoor mutsje » wo 21 dec 2016, 21:24

Weet niet waar je woont, maar mijn vrouw haalt haar koffie bonen en laat ze ter plaatse malen. Die drinkt ze vervolgens in ijltempo op (ik zet telkens of macchiato of cappuccino's voor haar) zelf heb ik bonen in de maler. Gezien ik geen twee malers op het aanrecht mag stallen kopen we haar mokka koffie gemalen. Dat is ook een optie natuurlijk, in plaats van gelijk een maler kopen. Kun je nog even door sparen en een goede maler aanschaffen.

Just my 2cents
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Saph
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 21 dec 2016, 14:18

Re: Goede filterkoffie voor een acceptabele prijs?!

Berichtdoor Saph » vr 23 dec 2016, 12:36

Papillen / pupillen = erg scherp opgemerkt!

Doet me denken aan de tijd dat ik horloge altijd onbewust uitsprak als harloge totdat een collega me er op attendeerde door het trucje van klank te gebruiken, een harlekijn en een horloge ...

Weer wat geleerd!

Mijn pupillen heb erg veel van de wereld gezien en mijn papillen hebben ontzettend veel verschillende koffie's over de hele wereld geproefd!
Coffee in one hand

Confidence in the other

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Goede filterkoffie voor een acceptabele prijs?!

Berichtdoor fransg » vr 23 dec 2016, 12:41

Fijn!
ontzettend veel verschillende koffie's
Oh ja dat moet me ook nog van het hart.

Meervoud van koffie is koffies. Al kun je beter kopjes koffie zeggen denk ik.

Een chocolade, twee chocolades, niet twee chocolade's.

Een rollade, veel rollades, niet rollade's

Melanie's koffies, niet Melanies koffie's

Enz!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Saph
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 21 dec 2016, 14:18

Re: Goede filterkoffie voor een acceptabele prijs?!

Berichtdoor Saph » vr 23 dec 2016, 14:04

Ook dat nog?! Het is wel erg slecht gesteld met mijn Nederlandse taal :?

Fijn dat er zo scherp op gelet wordt (geen idee of het d of dt is), nog even en ik krijg de Nederlandse grammatica eindelijk onder de knie!
Coffee in one hand

Confidence in the other

HarryL
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 19 dec 2016, 08:27
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Goede filterkoffie voor een acceptabele prijs?!

Berichtdoor HarryL » vr 23 dec 2016, 14:24

We zijn hier allemaal om te leren ;) hahaha!
Gear:
  • Philips HD8824/1
  • Bialetti Venus
  • LaCafetière Monaco 8 cup
  • Melitta Molino
[/color][/size]


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron