Filterkoffie: ga voor SPA blauw!

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Filterkoffie: ga voor SPA blauw!

Berichtdoor GuidovW » zo 05 aug 2018, 22:57

In de alpen kreeg ik ook niet de smaakrijkdom die ik van de boontjes verwachtte, tot ik na die tip van Bobbee een fles (koolzuurhoudend nota bene) mineraalwater in de La Pavoni kieperde. Het koolzuur verdween snel genoeg tijdens het opwarmen, geen last van. Resultaat erg lekkere koffie, al is het thuis wel makkelijker om de volle 'body' in de kop te krijgen, op de grote machines.

Hm, ik had in Croatie per ongeluk koolzuurhoudend water gekocht, na eerst plat water van hetzelfde merk te hebben gebruikt.
Maar had het idee dat ik wel degelijk verschil proefde, in de Bialetti.
Mogelijk vanwege de veel lagere druk in de moka express, of omdat het water in de La Pavoni langer in het reservoir zit, waardoor het koolzuur kan ontsnappen?
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Filterkoffie: ga voor SPA blauw!

Berichtdoor fransg » ma 06 aug 2018, 08:35

Mogelijk vanwege de veel lagere druk in de moka express, of omdat het water in de La Pavoni langer in het reservoir zit, waardoor het koolzuur kan ontsnappen?
Ja ik denk het. In de moka express gooi je het water telkens weg, ik vulde het pas bij als er te weinig water in de boiler over was en met twee tot drie maal een kleine espresso/dag doe je er dan lang mee.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron