Onderzoekjes op het forum

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Onderzoekjes op het forum

Berichtdoor SteefM » do 26 apr 2012, 10:38

Bravo ..nu is het verhaal totaal uit zijn verband gerukt .. ziet er echt niet uit zo :shock:
Bad moderating..kan het echt niet anders zeggen!!!!
Veel succes met je nieuwe 1 post vriend ..maar verwacht van mij geen input meer !
Hoop niet dat ik je ook nog uit hoef te leggen waarom? Bah..
Lees het nog eens. In de oude post was een simpele tweedeling van posts die wel inhoudelijk op de vragen van TS ingingen, en posts die hierover gingen. Het begin is terug te lezen, er staat een link, de rest van de discussie over het forumbeleid mbt onderzoekjes is hier prima te lezen, zelfs beter dan eerst, doordat er geen posts over een ander onderwerp tussen zitten. Als je dat slecht modereren vindt, prima.
Zeg al ..wens jullie veel geluk met de zoveelste echte 1 post student ..sluit vooral je ogen Blue
Ik zie helemaal niks in ..blijf ook heel duidelijk bij mijn standpunt . Moderatie is belabbert ..jij bent de derde die niet in wil zien dat er niemand op deze onderzoekjes zit te wachten .Laat hem dit soort onderzoek gewoon in het winkelcentrum doen ,das ook al door anderen voorgestelt. Zet vooral de deur wagenwijd open voor de volgende ..dat is hoe het is . Kill de messenger en lees vooral niet tussen de regels , stel je voor zeg..ben je ook zo content met al die eerlijke studenten/ marketeers die je op je huisadres bellen ? Mijn punt blijft gewoon dat jullie met deze houding het forum wagenwijd openzetten voor derden marketing ipv van over koffie te keuvelen , ik vind dat gewoon fout . Principieel .Niks mis mee om dat ook kenbaar te maken toch , maar ga niet net doen of ik het fout zie want er is niks mis met mijn waarnemingsvermogen. Beetje zwanger worden mag..? come on. Fout is fout ,en niet een beetje goed.
Zonder de vraagstelling of opzet van een onderzoek te weten, is het onmogelijk een waardeoordeel te geven aan de methodes die ze hanteren. Je kunt niet elk onderzoekje in een winkelcentrum doen, sommige vraagstellingen lenen zich daar simpelweg niet voor.

Enkele onderzoekjes zijn altijd getolereerd op dit forum. Dat is het forumbeleid, je kan mij een slechte moderator noemen, maar Spironski en Martijn (de 'forumleiding', in jouw woorden) zien er evenmin kwaad in. Nogmaals: indien dit de kwaliteit van (de rest van) het forum zou aanpassen, bijvoorbeeld doordat het er 20 per dag worden, zou er uiteraard wat aan worden gedaan. Dat is simpelweg niet het geval. "De deuren wagenwijd openzetten"? Het forum bestaat al een aantal jaar, met hetzelfde beleid, en tot nu ben ik nog niet verzopen onder alle spammerts en commercie die zo graag ons iets willen vragen. Zo belangrijk zijn we nou ook weer niet hoor ;)

We zien geen kwaad in dit soort incidentele onderzoekjes. We helpen mensen ergens mee, en zelfs als dit een rare poging van Douwe Egberts is om ons te gebruiken voor hun marketing (en nogmaals; ik geloof daar niet in), kun je er iets positiefs in zien: blijkbaar waarderen ze de mening van anderen en heb je enige (zeer kleine) invloed op het bedrijf.
Wij zien dus ook geen reden om ze principieel te verbieden, maar alleen als ze negatieve invloed hebben op de rest van het forum.

Bovendien blijk je telkens te vergeten dat zij weliswaar een vraag stellen, maar de meeste mensen uit vrije wil antwoorden. Kennelijk zien zij er geen probleem in. Als het echt zo druk zou zijn met spammers, denk je dan dat er veel mensen nog zouden reageren? Niet dus. Zij gebruiken ons dus niet, wij laten ons gebruiken in die zin.

Je bent altijd vrij om te reageren op wat je wilt. Dat betekent niet dat 'alles mag op dit forum', maar dat dat is een manier om met dingen om te gaan waar je het blijkbaar niet mee eens bent. Als je dit reden genoeg vindt om überhaupt niet meer te reageren, dan kan ik dat niet anders dan overdreven vinden.

Paultjuh
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 03 feb 2012, 22:14

Re: Onderzoekjes op het forum

Berichtdoor Paultjuh » do 26 apr 2012, 11:52

We helpen mensen ergens mee
Zo zie ik het ook, als ik daar geen zin in heb om wat voor reden dan ook, dan reageer ik toch gewoon niet...
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Onderzoekjes op het forum

Berichtdoor SteefM » do 26 apr 2012, 19:34

Aangezien Heinrich kennelijk zijn woord houdt en niemand meer reageert, wil ik de discussie afsluiten met een quote van Heinrich zelf:
Chantage is als een lid direct al dreigt te verdwijnen als ie zijn zin niet krijgt Steef .. well ..so be it toch?
Das gewone collateral damage ..op zon enkel geval bouw je geen policy .
Ik run zelf een groot forum over een stuk beladener onderwerp als koffie en heb wel geleerd dat mods zichzelf niet als ethische leiders dienen te zien maar simpelweg daar zijn om het verkeer in juiste banen leiden en op te treden als een discussie onder de gordel of op de man af gevoerd word ...niet om zich met de inhoudelijkheid van een individuele mening van gebruikers bezig te houden .
Zijn we het uiteindelijk toch nog eens.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: DE koffie

Berichtdoor cremalover » do 26 apr 2012, 21:55

Ik begrijp je weerstand tegen commerciële sluikreclame op een onafhankelijk forum. De vraag is echter nog ten zeerste of dit sluikreclame is. Bovendien staat het al in een subforum dat vaker voor commerciële doeleinden gebruikt wordt.
Reden te meer om dat een halt toe te roepen en op te gaan modereren .
Wel zo aardig tegen wel betalende adverteerders ook :)

Hoezo onschuldig ..lees vooral de opening : Studeert men Douwe Egberts op de TU ? Kom op nou..
Ik ben nu bezig met mijn bachelor eindproject voor de TUDelft waar Douwe Egberts centraal staat. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van Douwe Egberts vinden. Als jullie ook producten van DE kopen is het erg interessant voor mij om te weten waarom jullie dit doen.
das geen koffievraag ..das marketing! Ik zeg al ..run zelf twee grote forae ..en dit soort dingen druk je normaliter direct de kop in ..gewoon al uit respect voor je leden .
TU?
Dat zijn toch van die gasten die zonnepanelen op winkelwagentjes plakken en daar dan mee gaan racen? :mrgreen:


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron