Onderzoekjes op het forum

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: DE koffie

Berichtdoor SteefM » wo 25 apr 2012, 15:41

Dat jij er zo over denkt en er geen kwaad in ziet is duidelijk..maar wat denkt de forumleiding hierover Steef ? Ik vind nogmaals dat jullie een veilige 'omgeving' dienen te bieden vrij van dit soort sluik activiteiten ..principieel. Sta je dit toe komt dit de geloofwaardigheid van een onafhankelijk forum niet ten goede.
Koffie als hobby wil niet zeggen benaderd worden voor commercieele activiteit , das een simpel basispunt.
Ik ben behoorlijk duidelijk , verwacht ook dat 'het forum' hierop een duidelijk antwoord geeft .
Daar ben ik het absoluut mee eens, het forum dient onafhankelijk te zijn en vrij te zijn van (sluik)reclame die niet op de daarvoor bestemde plaats staat. En ja, sluikreclame kan de geloofwaardigheid inderdaad aantasten, mits het niet te onderscheiden is van de rest van het forum (ook sluikreclame is vaak goed te herkennen). Voor (niet-sluik)reclame hebben we een subforum. Bovendien staat dit ondertussen in Oproepjes, wat ook vaker door (commerciële) bedrijven gebruikt wordt. Tot nu toe is de onafhankelijkheid of geloofwaardigheid van het forum daardoor nooit aangetast, of wel?

Maar volgens mij ben jij de enige die gelooft dat dit Douwe Egberts is, of is er nog iemand anders die dat ook van mening is? En waarop baseer je dat precies? Het is bekend dat veel studenten een eindproject doen; al vaker zijn hier studenten geweest die iets hebben gevraagd; en het is bekend dat de TU Delft sterk bedrijfsgericht is (ook de opleiding Industrieel Ontwerpen, wat TS doet als ik het goed heb begrepen). Het verhaal dat hij een student is die onderzoek doet naar Douwe Egberts is m.i. dus prima mogelijk.

Je begrijpt natuurlijk dat ik niet zomaar van alles weg kan halen of kan sluiten op basis van vermoedens van (individuele?) forumleden. Dat zou een nog sterkere aantasting van de geloofwaardigheid van het forum betekenen.

Uit het feit dat Spironski inhoudelijk op TS heeft gereageerd, leid ik af dat ook hij geen bezwaar tegen dit topic heeft. Verder heb ik hem een PM gestuurd, maar ik verwacht niet dat hij ergens bezwaar tegen heeft.

Ik begrijp je weerstand tegen commerciële sluikreclame op een onafhankelijk forum. De vraag is echter nog ten zeerste of dit sluikreclame is. Bovendien staat het al in een subforum dat vaker voor commerciële doeleinden gebruikt wordt.

Gebruikersavatar
Heinrich
Berichten: 91
Lid geworden op: za 13 aug 2011, 23:14

Re: DE koffie

Berichtdoor Heinrich » wo 25 apr 2012, 15:50

removed
Laatst gewijzigd door Heinrich op zo 10 jun 2012, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Because it's got ' Electrolytes ' !

Gebruikersavatar
Wimula
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 18:41
Locatie: Lisse

Re: DE koffie

Berichtdoor Wimula » wo 25 apr 2012, 15:57

Ik begrijp je weerstand tegen commerciële sluikreclame op een onafhankelijk forum. De vraag is echter nog ten zeerste of dit sluikreclame is. Bovendien staat het al in een subforum dat vaker voor commerciële doeleinden gebruikt wordt.
Reden te meer om dat een halt toe te roepen en op te gaan modereren .
Wel zo aardig tegen wel betalende adverteerders ook :)

Hoezo onschuldig ..lees vooral de opening :
Ik ben nu bezig met mijn bachelor eindproject voor de TUDelft waar Douwe Egberts centraal staat. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie van Douwe Egberts vinden. Als jullie ook producten van DE kopen is het erg interessant voor mij om te weten waarom jullie dit doen.
das geen koffievraag ..das marketing!
Dat is de direct naar voren springende achterliggende gedachte! Geheel mee eens.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: DE koffie

Berichtdoor Spironski » wo 25 apr 2012, 16:03

Dat Heinrich zo betrokken is met het forum is natuurlijk heel fijn. Ik denk ook dat zijn bezwaar ondertussen wel duidelijk en gelezen is. Voor de zekerheid zullen we de beheerders vragen hiernaar te kijken.

Ikzelf vind inderdaad dat de universiteiten al weer wat jaren geleden zijn "overgeleverd" aan de commercie, maar dat is een politieke keuze. Ik geloof niet dat het onderzoek van TS direct commercieel gericht is, hoewel aan DE gerelateerd.

Ik vind ook niet dat het forum wordt misbruikt als er leden zijn die aan het onderzoek willen meewerken. TS is duidelijk over wat er gaande is, hij blijft met ons communiceren en ik zie het zelfs als een kans om (een heel klein beetje) invloed op DE uit te oefenen. Daarvoor schaam ik me niet, integendeel, en het heeft m.i. ook niets met partijdigheid te maken.
Als het ìets is, is het een mogelijkheid om aan DE te laten weten dat ze hun koffie moeten verbeteren, omdat wij, kenners en liefhebbers, er over het algemeen niet blij van worden.

Ik zie dan ook geen bezwaar tegen dit onderzoekje en stel voor om vanaf hier weer On topic te gaan. De standpunten lijken me duidelijk en verschil van inzicht mag er zijn. Als hier over door gediscussieerd moet worden, open dan een nieuw topic hierover.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
Heinrich
Berichten: 91
Lid geworden op: za 13 aug 2011, 23:14

Re: DE koffie

Berichtdoor Heinrich » wo 25 apr 2012, 16:07

removed
Laatst gewijzigd door Heinrich op zo 10 jun 2012, 07:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Because it's got ' Electrolytes ' !

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Onderzoekjes op het forum

Berichtdoor SteefM » wo 25 apr 2012, 20:28

Ik heb het topic even gesplitst en de reacties over het beleid mbt onderzoekjes op dit forum hier geplaatst voor verdere discussie. Uiterlijk morgen komt een inhoudelijke respons van ons als moderators, ook namens de beheerders, maar verwacht niet veel nieuws

Gebruikersavatar
Heinrich
Berichten: 91
Lid geworden op: za 13 aug 2011, 23:14

Re: Onderzoekjes op het forum

Berichtdoor Heinrich » wo 25 apr 2012, 23:23

Bravo ..nu is het verhaal totaal uit zijn verband gerukt .. ziet er echt niet uit zo :shock:
Bad moderating..kan het echt niet anders zeggen!!!!
Veel succes met je nieuwe 1 post vriend ..maar verwacht van mij geen input meer !
Hoop niet dat ik je ook nog uit hoef te leggen waarom? Bah..
Because it's got ' Electrolytes ' !

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Onderzoekjes op het forum

Berichtdoor Bluecold » do 26 apr 2012, 00:01

Een student heeft een opdracht. En daarvoor vraagt ie wat input. Het is tenminste een echte student, met een echte, oprechte vraag in het goede subforum. Dus geen cursist bij een of andere vage HBO met ronkende 'business'-naam, die ons een ellenlange vragenlijst door de strot probeert te raggen in de rubriek 'espressomachines' en vervolgens zich nooit meer laat zien. Gewoon een paar zinnen over wat je van DE vindt. Dat is geen sluikreclame. Dat is een gewone vraag van een student met een opdracht. Waar jij een enorme stennis over schopt, wat je bij alle andere vragen nooit hebt gedaan.

Er is verder ook niks uit het verband gerukt. Dat je nu pas inziet dat je als een malloot tekeerging doet daar niks aan af.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Gebruikersavatar
Heinrich
Berichten: 91
Lid geworden op: za 13 aug 2011, 23:14

Re: Onderzoekjes op het forum

Berichtdoor Heinrich » do 26 apr 2012, 03:52

Zeg al ..wens jullie veel geluk met de zoveelste echte 1 post student ..sluit vooral je ogen Blue :mrgreen:
Ik zie helemaal niks in ..blijf ook heel duidelijk bij mijn standpunt . Moderatie is belabbert ..jij bent de derde die niet in wil zien dat er niemand op deze onderzoekjes zit te wachten .Laat hem dit soort onderzoek gewoon in het winkelcentrum doen ,das ook al door anderen voorgestelt. Zet vooral de deur wagenwijd open voor de volgende ..dat is hoe het is . Kill de messenger en lees vooral niet tussen de regels , stel je voor zeg..ben je ook zo content met al die eerlijke studenten/ marketeers die je op je huisadres bellen ? Mijn punt blijft gewoon dat jullie met deze houding het forum wagenwijd openzetten voor derden marketing ipv van over koffie te keuvelen , ik vind dat gewoon fout . Principieel .Niks mis mee om dat ook kenbaar te maken toch , maar ga niet net doen of ik het fout zie want er is niks mis met mijn waarnemingsvermogen. Beetje zwanger worden mag..? come on. Fout is fout ,en niet een beetje goed.
Because it's got ' Electrolytes ' !

merten
Berichten: 72
Lid geworden op: za 09 apr 2011, 19:57

Re: Onderzoekjes op het forum

Berichtdoor merten » do 26 apr 2012, 06:34

Ik denk dat je je standpunt nou wel duidelijk gemaakt hebt of niet. Waarom moet daar zo lang over gepraat worden. :?: :?:


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron