Illustraties

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Grimoire
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 07:47

Illustraties

Berichtdoor Grimoire » wo 21 mei 2014, 10:29

Hoewel het technisch mogelijk is om foto's groter dan 1100px breed/hoog te plaatsen, is dit onwenselijk omdat het de leesbaarheid van het forum op sommige browsers behoorlijk verslechtert. Daarom hebben we een regel om foto's niet groter dan 1100px te plaatsen. Het is simpel om foto's (online) te (laten) verkleinen.
Helaas heb ik soms geen tijd om er iets aan te doen maar ik zal er meer op letten.
Via je telefoon is dat dan weer lastig...

De meeste fora hebben een automatische standaar resize functie voor in berichten zodat de afbeelding in de post altijd dezelfde grootte heeft (en bv groter als je er op klikt)
Moccamaster, Wilfa Svart. Quickmill 0930, faema maler.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Tapatalk

Berichtdoor @3aan » wo 21 mei 2014, 10:39

Je kan van alles gaan verzinnen, je kan je ook aan de forumregels houden dat maakt het een stuk overzichtelijker, problemen kan je zoeken, evt oplossen of gewoon uit de weg gaan. :)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Grimoire
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 07:47

Re: Tapatalk

Berichtdoor Grimoire » wo 21 mei 2014, 11:29

Je kan van alles gaan verzinnen, je kan je ook aan de forumregels houden dat maakt het een stuk overzichtelijker, problemen kan je zoeken, evt oplossen of gewoon uit de weg gaan. :)

Uit het forumoverzicht:
Over koffiepraat.nl
heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Moccamaster, Wilfa Svart. Quickmill 0930, faema maler.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Tapatalk

Berichtdoor @3aan » wo 21 mei 2014, 11:33

Ik zie geen tips of suggesties :o
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Grimoire
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 07:47

Re: Tapatalk

Berichtdoor Grimoire » wo 21 mei 2014, 11:42

Ondanks dat het er niet met de woorden "tip" of "suggestie" vermeldt staat is het onderstaande toch echt zowel een tip als een suggestie
De meeste fora hebben een automatische standaar resize functie voor in berichten zodat de afbeelding in de post altijd dezelfde grootte heeft (en bv groter als je er op klikt)
Moccamaster, Wilfa Svart. Quickmill 0930, faema maler.

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Tapatalk

Berichtdoor SteefM » wo 21 mei 2014, 16:46

Ondanks dat het er niet met de woorden "tip" of "suggestie" vermeldt staat is het onderstaande toch echt zowel een tip als een suggestie
De meeste fora hebben een automatische standaar resize functie voor in berichten zodat de afbeelding in de post altijd dezelfde grootte heeft (en bv groter als je er op klikt)
En ik vind het ook een prima suggestie. Zoiets zou zeker handig zijn, en volgens mij moet het ook mogelijk zijn. Ik ga even met de admins in overleg.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Tapatalk

Berichtdoor @3aan » wo 21 mei 2014, 17:01

Dan heb ik ook een suggestie wat betreft afbeeldingen bij berichten, zouden we paal en perk kunnen stellen aan de grootte van Bijlagen, deze worden gebruikt voor zelfgemaakte of van het web geleende en op PC opgeslagen fotobestanden, terwijl het niet meer van deze tijd is ons hier met rare schuifbestanden op te zadelen.

Gewoon alles extern hosten, zijn al langere tijd echte gratis sites voor, in mijn ogen is Picr.de daar een hele goede voor er is geen maximum aan het aantal foto's wat je opslaat en ze kunnen altijd blijven staan, dus als je deze gebruikt hebt in een fora zit je niet met die lege fotovakken ( Picture unavailable! )
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Tapatalk

Berichtdoor SteefM » wo 21 mei 2014, 17:08

Dan heb ik ook een suggestie wat betreft afbeeldingen bij berichten, zouden we paal en perk kunnen stellen aan de grootte van Bijlagen, deze worden gebruikt voor zelfgemaakte of van het web geleende en op PC opgeslagen fotobestanden, terwijl het niet meer van deze tijd is ons hier met rare schuifbestanden op te zadelen.

Gewoon alles extern hosten, zijn al langere tijd echte gratis sites voor, in mijn ogen is Picr.de daar een hele goede voor er is geen maximum aan het aantal foto's wat je opslaat en ze kunnen altijd blijven staan, dus als je deze gebruikt hebt in een fora zit je niet met die lege fotovakken ( Picture unavailable! )
Ik heb Martijn een voorstel gedaan om voor alle bijlagen automatisch een klikbare, kleinere thumbnail te maken. Dan is hier intern hosten nog wel een mogelijkheid maar hebben we niet het nadeel van de grote in-post plaatjes.
Voor het dataverbruik van dit forum is extern hosten inderdaad een prima idee, maar dat is iets waar Martijn en Jeroen over gaan. Ik vermoed dat het totale dataverkeer van dit forum niet zo'n punt is, zo groot zijn we nu ook weer niet.

Een iets andere oplossing dus, maar het lijkt me dat het probleem daarmee ook weg is?

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Tapatalk

Berichtdoor SteefM » do 22 mei 2014, 09:12

Als het goed is zijn bijlagen tot 600 pixels breed nu direct zichtbaar, en grotere plaatjes worden getoond als URL waarmee het plaatje in een nieuwe pagina opent.

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Tapatalk

Berichtdoor SteefM » ma 26 mei 2014, 14:44

Even ter test en illustratie (pun intended):

Bijlage:
coffee.jpg
Dit is dus een attachment (zo moet koffie dus níet! Maar het is een plaatje met creative commons license dus legaal). Het origineel is groter dan de max toegestane grootte, en wordt automagisch verkleind tot deze thumbnail. Die is klikbaar voor originele grootte. Volgens mij werkt dit prima, wat jullie?


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron