Toekomstpraat Koffiepraat.nl

heb je tips, opmerkingen of suggesties? Plaats ze hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor bobbee » ma 22 feb 2016, 21:16

Hoi allemaal, helder verhaal en ook niet meer dan terecht dat jullie om een reactie van de aanbieder vragen (alhoewel bij de meeste proefpanels de aanbieder zich zelf niet in de discussie mengde). Ik heb de aanbieder een mail gestuurd met het verzoek om op jullie vragen en opmerkingen te reageren. Ik kan hem echter niet verplichten.

Ik denk overigens niet dat het uitblijven van een reactie van één aanbieder van een proefpanel een maatstaf moet zijn voor de levendigheid van het forum in het algemeen. We staan uiteraard altijd open voor tips en suggesties en wanneer iemand als moderator wil meehelpen om het forum verder te activeren, dan hoor ik het natuurlijk graag!

Martijnn
Volgens mij kwam het opstarten van een nieuw forum ter sprake op het thuisbarista forum. Daar is totaal geen moderatie. Misschien moeten we gewoon helemaal overstappen met alle leden naar koffiepraat.nl? Maar hoe zit het met dit forum nu "mijn broer & ik" geen activiteiten meer voeren rond koffie?

https://tapatalk.com/shareLink?url=http ... _fid=48124" onclick="window.open(this.href);return false;
De stekker uit Beleef Koffie/Beleef Thee

Hoe zit het met de toekomst van koffiepraat? Blijft dit gewoon zo doorlopen en hebben jullie contact met de eigenaren? Gaat de stekker uiteindelijk ook uit dit forum?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Proefpanel: Costa Rica

Berichtdoor fransg » ma 22 feb 2016, 21:22

Goeie vragen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Proefpanel: Costa Rica

Berichtdoor Erik82 » di 23 feb 2016, 07:26

Ik ben nog steeds voor samenvoegen van beide fora. Twee koffiefora op de Nederlandse markt is gewoonweg teveel en dit beperken tot één geeft meer mogelijkheden. De moderators hoeven dan ook minder te doen en de kwaliteit kan hoog blijven. Zo ongeveer de hele harde kern zit op beide en crossposting is meer regel dan uitzondering wat ook niet echt bevorderlijk is. Zo moet je telkens 2 topics bijhouden om uit elke de juiste info te halen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Proefpanel: Costa Rica

Berichtdoor bobbee » di 23 feb 2016, 07:32

Ja, dat is de beste optie maar je hebt met mensen te maken die ieder hun eigen forum willen hebben en dat niet opgeven. Daarom wil ik weten hoe het met koffiepraat gaat. Welke plannen zijn er. En dan grofweg op thuisbarista posten dat iedereen hier op koffiepraat moet zijn of het nieuwe nog op te richten forum, er is daar toch geen moderatie daar. Op thuisbarista geen vragen meer beantwoorden zodat het daar niet meer leeft. Dan verdwijnt het tb forum vanzelf en blijft er 1 over. Of een nieuw forum.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Proefpanel: Costa Rica

Berichtdoor martinierius » di 23 feb 2016, 08:15

Ik ben zeer te vinden voor een kwalitatief Nederlandstalig forum. Als ik kijk naar homebarista (US), coffeesnobs (AU) en coffeeforums (UK) dan vind ik de stijl van coffeeforums.co.uk mij het meest aanspreken. Duidelijke regels voor koop-verkoop, minimaal x posts om in bepaalde stukken te mogen meedoen, mogelijkheid tot vrijwillig sponsoren in ruil voor virtuele medaille etc houden de kwaliteit hoog. De moderators verwijderen actief neg. posts die het op de man spelen, splitsen topics wanneer nodig, ... Een leuze met daarin een verwijzing naar gemoedelijkheid, sfeer en gezelligheid lijkt me interessant om in de titel/naam van het forum te vermelden.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Proefpanel: Costa Rica

Berichtdoor Martijn » di 23 feb 2016, 08:43

Hallo allemaal,

Mijn Broer & Ik bv is inderdaad niet meer actief in de koffie. Ik (de jongste helft van mijn broer & ik) ben eigenaar van Koffiepraat.nl (en koffiegek.nl, beleef.nl, horecakoffie.nl, theegek.nl en specialtytea.nl) en zorg er al jaren voor dat koffiepraat gehost wordt en up to date blijft en zal dit ook zeker blijven doen.

De moderatie is in handen van Spironski en SteefM en ook zij steken hier veel tijd en energie in. Hiervoor ben ik hun dan ook erg dankbaar!

Dit neemt niet weg dat ik opensta voor nieuwe ideeen en dat er altijd ruimte is voor nieuw bloed! Ik hoor het dus graag wie het leuk vindt om als moderator een steentje bij te dragen.

Het samenvoegen van twee fora is technisch lastig en daarnaast neemt natuurlijk niemand graag afstand van zijn of haar "kindje". Ik zal er samen met het moderatieteam ook de komende jaren alles aan doen om Koffiepraat.nl verder te laten groeien.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

SteefM
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 16 sep 2009, 16:00

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor SteefM » di 23 feb 2016, 11:02

Even gesplitst van het Costa Rica proefpanel-topic, want daar ging het nu niet meer om. Dit lijkt me wel een belangrijke discussie om gevoerd te worden.

Ikzelf en Spironski zitten allebei niet op Thuisbarista. De reden is simpel: dit forum vraagt al aardig wat tijd. Dus wat daar gaande is weten wij doorgaans niet (b.v. de hoeveelheid crossposts, hoeveelheid gelijke leden). Eerlijk gezegd denk ik ook dat twee koffiefora in Nederland te veel is. Maargoed, welke hef je dan op? Ik denk niet dat daar een makkelijk antwoord op te geven valt, iedereen zal zo z'n eigen voorkeuren hebben.

Verder is er denk ik ook op dit forum ruimte voor verbetering. Ten eerste, de hand in eigen boezem. Ikzelf ben, zoals jullie ongetwijfeld hebben gemerkt, minder aanwezig dan vroeger, en dit geldt eveneens voor Spironski. Hoewel ik het forum ondertussen weer met regelmaat in de gaten houd, zijn er nog steeds dagen dat ik niet meelees. Dit resulteert soms in late moderatie, berichten die niet worden verplaatst e.d. De redenen voor onze relatieve afwezigheid ligt in onze persoonlijke sferen. Hoewel ik ondertussen weer vaker actief ben, is een extra moderator altijd welkom.

Toch denk ik dat er ook veel verbeterd is. De sfeer is beter, er zijn minder negatieve en onaardige reacties, er lijkt meer geduld te zijn met nieuwe leden.

Los daarvan zijn er nog punten waar vaak irritatie over ontstaat. Twee daarvan:
1. Verkopers die alleen iets komen verkopen. Wat mij betreft zit de moeilijkheid van dit verbieden erin dat je dan ook consequent moet zijn. Die Speedster die nu wordt aangeboden, mag die dan ook niet? Waarschijnlijk willen we die wel, maar iemand die z'n Quickmill aanbiedt niet? Waar trek je de grens?

2. Oproepjes voor enquetes e.d.. Persoonlijk snap ik de irritatie hierover niet zo; iemand plaatst een advertentie in het subforum bedoeld voor advertenties. Het staat iedereen vrij dit al dan niet te negeren. Maar goed, ook hierover valt wat mij betreft wel te praten, maar ik weet niet hoe Martijn en Spironski hier tegenover staan?

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor Martijn » di 23 feb 2016, 11:06

Ik denk dat zolang oproepjes, verkooppraatjes en enquetes in het daarvoor bestemde forum komen te staan, dit geen probleem hoeft te zijn. Wil je ze niet zien, dan op je dat forum niet. Als ze elders of dubbel worden geplaatst, dan kunnen ze uiteraard verplaatst/verwijderd worden. Door er op te reageren wordt het probleem alleen maar groter en hou je de oproepjes langer actueel.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic

Cookin' BV - www.cookin.nl

Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl

Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl

Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl

Gek van fietsen? www.rideit.nu

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor fransg » di 23 feb 2016, 11:25

is een extra moderator altijd welkom.
Ik nomineer Bobbee als extra moderator.

Hij kan goed objectief zijn in die functie, dus niemand hoeft er over in te zitten dat een vriendje iets mag roepen en dat een ander daarvoor zou worden teruggefloten.

Bobbee heeft ook de tijd en de inzet beschikbaar, zo heeft hij al eens laten weten.

Het idee om het wat verstofte Thuisbarista te laten wegwaaien lijkt me ook prima. Het lukt me niet om er in een 'sweep' al mijn berichten te deleten, dat moet ik dan af en toe met de hand aanpakken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Toekomstpraat Koffiepraat.nl

Berichtdoor Erik82 » di 23 feb 2016, 12:31

Helemaal met Frans eens op alle punten. Eigenlijk niks aan toe te voegen behalve een extra stem voor bobbee als moderator.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Forumnieuws / Over koffiepraat.nl”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron