Asbak uit Cuba

Asbak uit Cuba

Berichtdoor KitchenPilot op zo 31 jan 2010, 22:53

Zaterdag vers gebrande boontjes gehaald, waaronder een hele donker gebrande boon uit Cuba. Thuis bij het openen van de zak, kwam er al meteen een zure assige lucht uit. Niet veel belovend, maar toch in de maler gestopt. Het maalsel, wat puur zwart was, door laten lopen tot een espresso in 30 seconden en gaf me toch een asbak smaak. Niet binnen te houden, toen me temperatuur laten zakken, in de hoop dat het hier door kwam, maar nog een mond vol as en zuur. Toch nog geprobeerd in een cappuccino, maar ook hier het zelfde resultaat.

Der net maar even uit treurigheid andere bonen van de dezelfde winkel er doorheen gehaald en deze waren wel heerlijk. Waar kan dit nu aan liggen, zijn de bonen te zwaar gebrand? of zit er ergens anders een fout?
Expobar Brewtus III, Mazzer Super Jolly, In de molen: Colombia Espresso Organic Arabica
KitchenPilot

Re: Asbak uit Cuba

Berichtdoor Spironski op ma 01 feb 2010, 01:11

Klinkt er toch naar dat er iemand bij de brander niet heeft opgelet? Cuba kan mooie bonen leveren, daar hoeft het echt niet aan te liggen. En als het maalsel ook al pure koolstof is..... Ik zou er mee terug gaan naar de winkel.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106, Xpressivo Barista, Gene Café.
Spironski

Re: Asbak uit Cuba

Berichtdoor KitchenPilot op ma 01 feb 2010, 22:13

Toch een fout van hun kant? Ik ga zeker even terug, niet perse voor de centen, maar ik vraag me gewoon af waar het dan verkeerd gaat. Jammer leken me zulke mooie bonen, toen ze daar in de ton lagen. Bedankt voor de tip!
Expobar Brewtus III, Mazzer Super Jolly, In de molen: Colombia Espresso Organic Arabica
KitchenPilot

Keer terug naar Koffiemerken & melanges