Gebrand.nl

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Gebrand.nl

Berichtdoor NielsB » za 18 jul 2009, 19:30

Beste koffieleutjes,

Tot nu toe heb ik altijd bonen besteld uit Italie, via de koffiethuiswinkel en de Koffiecentrale enzo. Kilozakken Bendinelli, Diemme, New York, Barbera etc. Nu wil ik koffie bestellen bij gebrand.nl, zodat de koffie zo vers mogelijk is. (ik weet het: thuisbranden is natuurlijk nog verser...)

Maar de bonen die op hun website staan zeggen me zo niks. Ik weet echt niet wat ik moet bestellen. Kunnen jullie mij adviseren?
Ik zoek een hele gemiddelde smaak die het goed doet in de cappuccino. Tinten als chocolade en vanille spreken me wel aan, maar verder hoeft het niet heel apart te zijn. Ik snap dat het een enorm subjectief onderwerp is, maar als een aantal van de forumleden nou met dezelfde boon komt, dan ga ik 'm gewoon proberen. Als ie tegenvalt, zal ik het niemand kwalijk nemen! :evil: ;)

Anyone?

Thanks!
Micra&Ultra

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Gebrand.nl

Berichtdoor NielsB » za 18 jul 2009, 21:29

Hi Spironski,

Deze vond ik net van jou in een ander draadje:
zacht van smaak, maar wel vol, niet bitter, "romig", zoet.
Klinkt erg naar Sumatra (Mandheling, Lintung, wat heb je zo...), en sommige goede Brasil kunnen ook chocolade, volheid en zachtheid hebben. Onze plaatselijke brander heeft de Brazil Fazenda Nossa Senhora Fatima Cerrado, en dat is ook zo'n chocolade bommetje!
Dat lijkt mij dan ook een goede tip voor mij.

Wat betreft Brasil heeeft Gebrand een Cerrado en een Santos. Ken je deze?
En hoe zijn Afrikanen?

Grz Niels
Micra&Ultra

Gebruikersavatar
rooienar
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 15:15
Locatie: Groningen

Re: Gebrand.nl

Berichtdoor rooienar » zo 19 jul 2009, 12:51

Misschien een van de melanges nemen ?

Uno, Due of Trio?
Cimbali Junior D, Mazzer Major, Behmor 1600

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Gebrand.nl

Berichtdoor Spironski » zo 19 jul 2009, 19:10

Die Mandheling is vol, zwaar en zacht. De Santos en Cerrado zijn iets minder vol en zwaar, zo je wil iets saaier. Afrikanen kunnen geweldig zijn, maar volgens mij ook "tricky". Maar een goede Mokha Matari is niet te versmaden. Kenia fruitig (zuur), Yrgacheffe kunnen ook complex zijn... pff, waar eindigt het? Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Gebrand.nl

Berichtdoor NielsB » zo 19 jul 2009, 19:47

Tanx!
Micra&Ultra

rvdb20
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 27 apr 2009, 08:57

Re: Gebrand.nl

Berichtdoor rvdb20 » vr 24 jul 2009, 18:12

Iemand ervaring met de bonen van Australia Skybury Plantation?? Ik ben daar op de plantage geweest en ben rondgeleid door de eigenaar. Zeer gepassioneerde man welke een papaya veld ging vervangen door koffieplanten. En dat terwijl de winst op koffie vrijwel nihil is en die papaya's ontzettend veel opleverde.

Maar goed.. ben dus benieuwd of iemand al een keer die bonen heeft gekocht en wat zijn/haar ervaringen zijn :-)

Babybird
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 20:06

Re: Gebrand.nl

Berichtdoor Babybird » wo 29 jul 2009, 23:41

Wat je ook kunt proberen is http://www.fascino-coffee.net/" onclick="window.open(this.href);return false;. Deze hebben ook hele verse koffie en goede Espresso melanges vind ik.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Gebrand.nl

Berichtdoor NielsB » do 30 jul 2009, 13:55

Tanx Babybird!

Ik heb 4x250 gr besteld. Ik hoop dat de koffie inderdaad zo vers gebrand is als dat ze zeggen.

Grz
Micra&Ultra

Babybird
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 20:06

Re: Gebrand.nl

Berichtdoor Babybird » vr 31 jul 2009, 04:44

Mooi, ben benieuwd wat je ervan vindt.

Heb je een espresso pakket besteld of single origins?
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Gebrand.nl

Berichtdoor NielsB » vr 31 jul 2009, 18:34

Italiano Espresso;
Romana Espresso;
Indonesie Lingtung, de Mandheling vond ik erg lekker, dus deze ook maar proberen;
Primo Melange.
Micra&Ultra


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron