Koffiebranders en bonen voor filterkoffie

robertp
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 11 jun 2018, 11:46

Re: Koffiebranders en bonen voor filterkoffie

Berichtdoor robertp » za 16 jun 2018, 19:57

Helemaal eens natuurlijk. Echter het gaat bij koffie om relatief kleine bedragen wat het heel verleidelijk maakt. Bij wijn bijvoorbeeld zou ik er geen seconde over nadenken als een maand abonnement 20 euro duurder zou zijn voor de absolute top in vergelijking met echt top.

Vraag me voornamelijk af of het niet verstandiger is om wat meer vertrouwd te raken met de v60 en mijn maler en van daar uit opzoek te gaan naar betere bonen. Maar kan nooit kwaad om te zien of met mijn beperkte kennis en vaardigheden ik het verschil kan proeven tussen het neusje van de zalm en het topje van de neus :).

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffiebranders en bonen voor filterkoffie

Berichtdoor bobbee » za 16 jun 2018, 22:17

Heb je Koffielab al eens geprobeerd? Die filterbonen zijn ook erg lekker hoor. En ook zodanig geprijsd dat je goed de v60 kunt ontdekken.

Deze bijvoorbeeld :
https://www.hetkoffielab.nl/Ethiopïe-Yi ... erbranding

TW is gewoon echt erg goed.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Koffiebranders en bonen voor filterkoffie

Berichtdoor Erik82 » zo 17 jun 2018, 10:56

Bedenk je wel dat je met bonen van Tim Wendelboe bijna geen slechte bak kunt zetten. Des te minder de bonen des te gevoeliger alles is en des te kleiner de kans dat je keer op keer een goede koffie zet. De bonen zijn echt ontzettend belangrijk.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

robertp
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 11 jun 2018, 11:46

Re: Koffiebranders en bonen voor filterkoffie

Berichtdoor robertp » zo 17 jun 2018, 22:28

Ik was al zover maar nu blijkt dat ik alleen met credit card kan betalen bij Wendelboe. Helaas niet tot mijn beschikking :D

Voorlopig zal ik La Cabra proberen (https://www.lacabra.dk/) en dankzij jullie tips Caffenation, Giraffe. Verder vond ik door wat speurwerk op het forum ook wat goede verhalen over Stooker uit Amsterdam en White Label! Zodra ik een credit card heb is Wendelboe aan de beurt.


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron