Jamaican blue mountain koffie

Jr86
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 28 mei 2018, 21:09

Jamaican blue mountain koffie

Berichtdoor Jr86 » wo 27 jun 2018, 14:24

Hallo iedereen.
Nu mijn volautomaat binnenkort op mijn aanrecht staat ben ik benieuwd naar de jamaican blue mountain koffie.

Ik heb een paar winkels gevonden die deze koffie verkopen en ik vroeg me af of er veel verschil in zit qua kwaliteit en of jullie me qua Nederlandse winkel de ene afraden of net aanraden.

1. https://www.solvino.de/jamaika-blue-mou ... abica-125g €25 voor 125 gram ( Ik ga een paar dagen nadat de Jura geplaatst is naar Hamburg vandaar dat ik deze ook even vermeld)
2. http://www.decompagniekoffie.nl/nl/a/ko ... 000030/654 €44.95 voor 250 gram
3. https://www.brandmeesters.nl/portfolio/ ... -mountain/ 150 gram voor €24.95

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Jamaican blue mountain koffie

Berichtdoor bvds » wo 27 jun 2018, 14:30

Ik zou in de volautomaat goedkopere koffie gooien...

Zonde van het geld en/of koffie...

Een volautomaat is voor gemak en niet voor de rijkste smaak...

En als je al 150 euro de kilo of meer wil spenderen en meer geschikte apparatuur zou hebben dan kun je voor minder betere koffie krijgen...
Laatst gewijzigd door bvds op wo 27 jun 2018, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Jamaican blue mountain koffie

Berichtdoor Erik82 » wo 27 jun 2018, 15:15

Vooral niet in een volautomaat gooien want dat verschil ha je niet goed proeven en is zonde van je geld. Ik heb al eens eerder hele dure koffie in de volautomaat van mijn schoonouders gegooid maar dat is erg zonde. Die apparaten zijn kwalitatief veel te slecht om echt iets goeds uit zo'n koffie te kunnen halen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
2linker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 19:09
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jamaican blue mountain koffie

Berichtdoor 2linker » wo 27 jun 2018, 19:48

Ik heb zelf een Pavoni en een DeLonghi-volautomaat in gebruik en ik drink koffie uit beide. Ik gebruik ook voor beide dezelfde bonen (op dit moment Cubaanse bonen, maar dat terzijde)
Dankzij de instelmogelijkheden van de DeLonghi (maalgraad, koffiehoeveelheid, waterhoeveelheid) kan ik de koffie nog zodanig tweaken dat ik iets van de unieke smaak proef, maar het haalt het niet bij de koffie uit de Pavoni.
Als tussenoplossing heb ik ook nog geprobeerd om de koffie met een handmaler te malen en dat in de DeLonghi te gooien, maar daar was die machine niet blij mee. Ik had drie reinigingsbeurten nodig voordat het ding zich weer gebruiksklaar verklaarde.
Ik zou dus zeggen: neem de goedkoopste en probeer te genieten, maar verwacht niet de smaak te krijgen die de boon belooft.
Filter: Lido E/Aeropress
Espresso: Niche Zero (was Macap MXA)/La Pavoni Stradivari
Functioneel: DeLonghi Magnifico S


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron