Op zoek naar een complete (nieuwe) set

Gebruikersavatar
Daniël
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 okt 2019, 10:05

Re: Op zoek naar een complete (nieuwe) set

Berichtdoor Daniël » di 19 apr 2022, 22:59

Gefeliciteerd dat is een mooie set.
Nog iets gevonden in Twente?
Ik heb destijds mijn bezzera bij oldenhof in Zwolle gekocht. Maar ik wist aardig goed wat ik wou.

Thomox
Berichten: 21
Lid geworden op: za 28 dec 2013, 21:36

Re: Op zoek naar een complete (nieuwe) set

Berichtdoor Thomox » wo 20 apr 2022, 08:27

Danku :D

Ik ben in Kampen geweest bij het Koffiewarenhuis. Hele aardige kerel, totdat ik over het prijsverschil begon in Duitsland, toen liet de verkoper zijn ware aard zien. Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten, maar €300 meer was me echt te gortig. Snel weer weg daar en lekker in DE besteld.

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Op zoek naar een complete (nieuwe) set

Berichtdoor HanR » wo 20 apr 2022, 11:17

Dat u iemand waarmee u het niet eens kunt worden direct als amoreel beschouwt hoeven we niet te weten.

Relax en neem nog een espresso.

In ieder geval goed te horen dat de set goed bevalt

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een complete (nieuwe) set

Berichtdoor fransg » wo 20 apr 2022, 11:23

Ik kan me ook goed de frustratie voorstellen van de winkelier die enthousiast en uitgebreid een machine demonstreert waarna de klant e.e.a. toch goedkoper door een 'dozenschuiver' laat opsturen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Op zoek naar een complete (nieuwe) set

Berichtdoor RoosW » wo 20 apr 2022, 11:31

Ik kan me ook goed de frustratie voorstellen van de winkelier die enthousiast en uitgebreid een machine demonstreert waarna de klant e.e.a. toch goedkoper door een 'dozenschuiver' laat opsturen.
Op zich snap ik dat, maar als de Duitse marges genoeg zijn voor de handelaar daar, dan zou NL die toch ook moeten kunnen hanteren? Ik snap vaak het prijsverschil tussen .de en .nl niet helemaal, btw ligt toch om en nabij de zelfde hoogte?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een complete (nieuwe) set

Berichtdoor fransg » wo 20 apr 2022, 12:04

als de Duitse marges genoeg zijn voor de handelaar daar, dan zou NL die toch ook moeten kunnen hanteren? Ik snap vaak het prijsverschil tussen .de en .nl niet helemaal, btw ligt toch om en nabij de zelfde hoogte?
Om het te snappen moet je alle informatie hebben en die hebben we niet, dus is het ook niet gepast ons erover op te winden en een moreel oordeel over 'de ware aard' van de persoon op internet te plaatsen.

Als je slechts een doos hoeft te verzenden vanuit een bedrijfspand buiten de stad waar je weinig huur betaalt, of zelfs vanuit je huis waarbij je een ander die voorraad laat aanhouden en verzenden, dan heb je aanmerkelijk minder kosten dan wanneer je in de stad een winkel huurt, daar elke werkdag een verkoper in moet laten staan, voorraad aanhouden, demonstratiemodellen neerzetten die je later goedkoop van de hand moet doen, gesprekken met allerlei bezoekende klanten regelen, een werkplaats voor service...

Als je in DE een winkel hebt maar je doet tevens aan 'box moving' naar klanten die je nooit ziet, dan kun je die dingen ook goedkoper aanbieden.

Het is domweg totaal niet met elkaar te vergelijken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Thomox
Berichten: 21
Lid geworden op: za 28 dec 2013, 21:36

Re: Op zoek naar een complete (nieuwe) set

Berichtdoor Thomox » wo 20 apr 2022, 18:42

Dat u iemand waarmee u het niet eens kunt worden direct als amoreel beschouwt hoeven we niet te weten.

Relax en neem nog een espresso.

In ieder geval goed te horen dat de set goed bevalt
Ik zeg enkel dat de persoon in kwestie totaal dicht sloeg toen ik over de prijs begon. Er mag toch best onderhandeld worden? Kennelijk mag dat niet.

De set is nog onderweg, komt waarschijnlijk morgen :)

Thomox
Berichten: 21
Lid geworden op: za 28 dec 2013, 21:36

Re: Op zoek naar een complete (nieuwe) set

Berichtdoor Thomox » wo 20 apr 2022, 18:44

Ik kan me ook goed de frustratie voorstellen van de winkelier die enthousiast en uitgebreid een machine demonstreert waarna de klant e.e.a. toch goedkoper door een 'dozenschuiver' laat opsturen.
Ik ook, maar dat was niet het geval. De machine werd enkel tentoongesteld in een 'showroom'. Deze shop handelt ook voor 95% online. Begrijp me niet verkeerd, ik werd zeer vriendelijk geholpen, niks ten nadele van deze shop op dat gebied. Totdat ik over de prijs begon.

Verder is de winkel in DE niet een dozenschuiven, maar ook een officiële Lelit dealer met eigen werkplaats en winkel...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een complete (nieuwe) set

Berichtdoor fransg » wo 20 apr 2022, 19:42


Ik zeg enkel dat de persoon in kwestie totaal dicht sloeg toen ik over de prijs begon.
Dat zei je niet.

Je schreef:
toen liet de verkoper zijn ware aard zien.
Met 'ware aard' zonder verdere beschrijvinbg van die 'aard' wek ne de suggestie met een Heel Slecht Mens te maken te hebben gehad.

Het ging gewoon om ordinaire korting, wil je die en voelt men daar niks voor dan hoeft zo iemand zich niet extra uit te sloven om een leuke 'ware aard' van jou te krijgen.

Gewoon anderen niet zo afkraken en kopen wat en waar je wil.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Thomox
Berichten: 21
Lid geworden op: za 28 dec 2013, 21:36

Re: Op zoek naar een complete (nieuwe) set

Berichtdoor Thomox » wo 20 apr 2022, 20:15


Het ging gewoon om ordinaire korting, wil je die en voelt men daar niks voor dan hoeft zo iemand zich niet extra uit te sloven om een leuke 'ware aard' van jou te krijgen.

Gewoon anderen niet zo afkraken en kopen wat en waar je wil.
Ordinaire korting is heel wat anders dan een eerlijke prijs. Maar ik vrees dat we het hierover niet eens zullen zijn haha :lol:


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron