Voorstellen en vraag over revisie Silvia V3

cjvanlissa
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 15 mar 2023, 10:16

Re: Voorstellen en vraag over revisie Silvia V3

Berichtdoor cjvanlissa » wo 15 mar 2023, 20:15

Dankjewel, fantastisch dit! Ja, ook in een silvia (v2). Ik vermoed dat jouw manometer niet glycerine gevuld is? Vermoed dat dat namelijk ook de trillingen opvangt..

Heb ook de onderdelen voor een clevercoffee besteld :) zal foto's bijhouden

Douwetje
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 21 sep 2022, 16:12

Re: Voorstellen en vraag over revisie Silvia V3

Berichtdoor Douwetje » wo 15 mar 2023, 22:04

Nee, deze manometer is inderdaad niet met glycerine gevuld, maar ik vind de trillingen heel erg meevallen, minder dan 0.1 bar.

Leuk dat je ook de clevercoffee gaat installeren, het bevalt mij tot nu toe erg goed. Ik heb de 'PID only' optie, maar ik wil dit binnenkort uitbreiden naar de 'full conversion'

Antonie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 11 jan 2024, 13:40

Re: Voorstellen en vraag over revisie Silvia V3

Berichtdoor Antonie » di 23 jan 2024, 17:39

Hallo Douwetje, ik ben net nieuw op het forum en heb jouw verhaal over de restauratie van de oude Rancilio Silvia V3 gelezen. Petje af voor het verslag en de foto's die je meestuurde. Dat was een flinke klus, maar je hebt eer van je werk. Ik heb zo'n zelfde machine die na jaren in een kelder het daglicht weer heeft gezien. Het was wel even schrikken, want toen hem ging demonteren bleek ie van binnen erg geroest, verkalkt en verteerd. Bijna alle boutjes hadden zich zo vastgebeten dat ik de moed bijna opgaf. Ik heb alle onderdelen verwijderd en het chassis met de bikhamer onderhanden genomen. Hele roestplakken kwamen er vanaf. Na alle roest weggeschuurd te hebben heb ik het chassis 2x in de Hamerrite gezet. De (stalen)boutjes van de boiler kreeg ik niet los, maar naar een nachtje WD40 dacht ik dat het wel zou lukken. Inbus met kracht aan het draaien gekregen, maar na een halve slag brak ie af. Oei, en ook de rest brak af. Einde verhaal zo begreep in van Willen van Ooien van D R.Trading. Maar een nieuwe boiler is een prijzig dingetje. Ik heb na lang nadenken en veel twijfels met de handboormachine de oude boutjes er uitgeboord en nieuwe schroefdraad getapt en...dat werkte. Alleen de 2 boutjes bij de zetgroep kon ik niet doorboren. Ik heb 2 nieuwe gaatjes naast de oude geboord en daar ook draad in getapt. Een nieuwe pakking er tussen bij het proefdraaien is het potdicht.
Operatie geslaagd en de patiënt leeft nog. Na de montage van alle onderdelen blijkt hij weer een prima espresso te zetten. Ik ben helemaal blij. Ik stuur hierbij wat foto's van e.e.a.
Met vr.groet Antonie
Bijlagen
IMG_20231227_190046360_HDR.jpg
IMG_20231227_185905918_HDR.jpg
IMG-20231229-WA0003~2.jpg
IMG_20231227_230953688_HDR~2.jpg
IMG_20231227_182646373_HDR~2.jpg

Antonie
Berichten: 4
Lid geworden op: do 11 jan 2024, 13:40

Re: Voorstellen en vraag over revisie Silvia V3

Berichtdoor Antonie » di 23 jan 2024, 17:58

Hallo Douwetje, na mijn werkverslag ben ik vergeten je een vraag te stellen over de manometer die je hebt gemonteerd. Op welke manier heb je het gat voor de meter gemaakt, want het ziet er bij jou wel heel profi uit.
Met vr.groet Antonie
PS Als bijlage mijn V3 zoals hij er nu na restauratie bijstaat
Bijlagen
IMG_20240105_113928423.jpg
Nu nog een manometer erop!


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron