Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

koffiebert
Berichten: 29
Lid geworden op: di 14 nov 2023, 10:35

Re: Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor koffiebert » do 14 dec 2023, 15:48

Inmiddels ben ik door alle info al veel verder gekomen maar nog 1 vraag; is het een optie om in het lijstje op pagina 1 ook op te nemen bij welke machines er sprake is van (goed bereikbare) instelbare druk? Of is dat minder van belang om te weten?

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor ErikvW » do 14 dec 2023, 17:23

Inmiddels ben ik door alle info al veel verder gekomen maar nog 1 vraag; is het een optie om in het lijstje op pagina 1 ook op te nemen bij welke machines er sprake is van (goed bereikbare) instelbare druk? Of is dat minder van belang om te weten?
Oef. Klein beetje overvraagd. Volgens mij is het bij een zeer beperkt aantal machines een feature dat je dat van buiten de machine kunt doen. Het instellen van het overdruk ventiel is bij het overgrote deel van de machines een klusje met de kap er af. Tegelijk is het volgens mij een mogelijkheid die in alle machines aanwezig is. Voor nu zal dit er een zijn voor de lange termijn om deze in de lijst te krijgen.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor robinfcb » ma 05 feb 2024, 16:11

Lijkt er op dat de Varia VS3 een mooie toevoeging is voor de openingspost. https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic. ... d7#p170864

De prijs van de Sculptor 64S is denk ik te laag genoteerd.
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor ErikvW » za 10 feb 2024, 13:00

Lijkt er op dat de Varia VS3 een mooie toevoeging is voor de openingspost. https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic. ... d7#p170864

De prijs van de Sculptor 64S is denk ik te laag genoteerd.
Verwerkt, dank voor de waakzaamheid en de input!
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

koffiebert
Berichten: 29
Lid geworden op: di 14 nov 2023, 10:35

Re: Topic voor starters: welke machine, maler of set moet ik kopen?

Berichtdoor koffiebert » di 27 feb 2024, 13:08

Goedemiddag, is het een idee om de lijst weer wat te actualiseren? Ik zag bijv dat de prijzen inmiddels heel anders zijn, en vaak (helaas) hoger uitvallen waardoor de vergelijkingen niet meer helemaal opgaat. De Profitec GO bijv is overal een eind boven 900 euro gestegen.


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten