Even voorstellen + hulp bij eerste machine

smidie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 17 jul 2023, 10:07

Even voorstellen + hulp bij eerste machine

Berichtdoor smidie » di 18 jul 2023, 17:26

Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen: ik ben Guido, 22 jaar en lees al een tijd mee op dit forum.
Tot voorheen had ik op mijn studentenkamer nog een simpele superautomaat staan, maar nu ik inmiddels meer ruimte heb wil ik toch heel graag gaan beginnen aan het half-automaat avontuur.

Nu komt de lastige keuze: welke machine moet het worden.
(Als maler heb ik op dit moment een Eureka atom 60 in mijn bezit)

Voor wat betreft de eisen:

-budget van 1200-1500 euro. Ik zou graag iets 2e hands kopen (iets aanbieden mag) zodat ik nog wat meer uit mijn budget kan halen.
-Ik drink dagelijks ongeveer 2x een cappucino en 1x een espresso. Wat mij betreft is iets van HX, DB of dubbel thermoblock dus een must.
-Het zou leuk zijn als ik af en toe voor wat gasten een espresso kan bereiden, maar dit is geen must.
-Een apparaat wat er ook mooi uit ziet. Dit gaat dan vooral om niet te veel RVS. Mat zwart heeft de voorkeur.

Ik zat zelf te kijken naar een Lelit Bianca en de Ascaso steel duo PID. Dit zijn uiteraard twee hele verschillende apparaten, maar door alle informatie weet ik niet zo goed meer wat slim is om te kiezen. Ik sta uiteraard ook open voor andere opties.

Mochten jullie vragen hebben hoor ik het graag :)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen + hulp bij eerste machine

Berichtdoor fransg » di 18 jul 2023, 17:37

Welkom!

Deze al gevonden?

viewtopic.php?f=50&t=12901
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

smidie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 17 jul 2023, 10:07

Re: Even voorstellen + hulp bij eerste machine

Berichtdoor smidie » di 18 jul 2023, 17:51

Bedankt!

Die heb ik zeker gevonden en meermaals bekeken/geraadpleegd. Ik had gezien dat daar de ascaso ontbreekt, maar ik weet niet precies hoe nu verder. Vandaar dat ik hier mijn vraag stel in de hoop dat er wat ervaringsdeskundigen zijn die mij op weg kunnen helpen bij het uitzoeken van een mooi apparaat.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen + hulp bij eerste machine

Berichtdoor bobbee » di 18 jul 2023, 18:31

Welkom!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

smidie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 17 jul 2023, 10:07

Re: Even voorstellen + hulp bij eerste machine

Berichtdoor smidie » za 22 jul 2023, 13:30

Heeft er iemand nog een suggestie voor een zwarte machine? Hoe meer ik lees over de ascaso, hoe minder postief ik erover word.

De lelit bianca is wellicht een optie, al acht ik de kans niet erg groot dat iemand een zwarte in de nabije toekomst aan zal bieden voor <€1500.

Alle suggesties zijn welkom.

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Even voorstellen + hulp bij eerste machine

Berichtdoor ErikvW » za 22 jul 2023, 14:12

De ACS Minima? Je ziet ze hier weinig, ze komen op het Britse forum regelmatig voorbij.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Even voorstellen + hulp bij eerste machine

Berichtdoor RoosW » za 22 jul 2023, 15:03

Heeft er iemand nog een suggestie voor een zwarte machine? Hoe meer ik lees over de ascaso, hoe minder postief ik erover word.

De lelit bianca is wellicht een optie, al acht ik de kans niet erg groot dat iemand een zwarte in de nabije toekomst aan zal bieden voor <€1500.

Alle suggesties zijn welkom.
Misschien de Profitec GO of de duurde Pro 300? Die zie ik beide in het zwart.. De GO laat je ruimte om een betere maler te kopen een van de belangrijkste onderdelen wat betreft de smaak van je koffie..
Ik zag (zwarte) Niche Zero's te koop die dan het gezamenlijke bedrag (maler + GO) op de 1500 of iets daaronder brengen. Misschien een idee :)

smidie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 17 jul 2023, 10:07

Re: Even voorstellen + hulp bij eerste machine

Berichtdoor smidie » za 22 jul 2023, 16:26

Bedankt voor de reacties. De maler heb ik al, namelijk een eureka atom 60. Deze hoeft dus niet binnen het budget van 1500 te passen.

Acs minima ziet er uit als een potentieele kandidaat, al heb ik ze inderdaad nog niet voorbij zien komen.

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Even voorstellen + hulp bij eerste machine

Berichtdoor ErikW » za 22 jul 2023, 20:13

Magister ES40!
Je kan die van mij overnemen , prima en heel nieuw. Bevalt prima maar moet ruimte maken.
Met pre-infusie en regelbare temperatuur.
Vraag er erg weinig voor, pm me maar want ik heb nog geen TKA gemaakt.

https://www.magistersistemacaffe.it/40.php?set_lang=eng

smidie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 17 jul 2023, 10:07

Re: Even voorstellen + hulp bij eerste machine

Berichtdoor smidie » zo 23 jul 2023, 00:27

PB gestuurd!


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron