Nieuw op het forum

Denkoyugo
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 24 mar 2024, 14:06

Nieuw op het forum

Berichtdoor Denkoyugo » ma 25 mar 2024, 14:37

Ik wilde mij even voorstellen. Ben 37 jaar, en drink eigenlijk al sinds 14 oid koffie. Sinds een jaar of 3 wel aanzienlijk minder koffie gaan koffie drinken (ging van 8 koppen naar max 3 koppen per dag) Maar daarmee ben ik ook wat meer op de kwaliteit gaan letten.

Dronk eigenlijk jarenlang uit whatever er op kantoor was, en thuis was het een mix van mokkapot en nespresso. Op een gegeven moment is ergens in de herfst van vorig jaar de nespresso kapot gegaan en ben ik overgestapt naar een GCP en een Baratza encore ESP. Puur om te kijken of ik het geheel wel waard vond kwa geld en moeite. Bleek eigenlijk harstikke leuk te zijn, en ik had heerlijke koffie.

Helaas heeft boilergate toegeslagen en moest mijn gaggia terug naar de winkel. Gelukkig deden ze niet moeilijk en kreeg ik gewoon mijn geld terug (sterker nog, een andere was geen optie, want anders hadden ze hetzelfde probleem binnen een paar weken werd gezegd.)

Dus mijn situatie is als volgt. Ik heb alleen nog maar een maler, en geen machine. Helaas is de vrouw ook niet echt tevreden over het geluid dat de baratza maakt, dus die staat ondertussen ook op marktplaats zodat er een stillere in de plaats kan komen. Maar die keuzes etc zal ik wel in een apart topic zetten.

Pti
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Nieuw op het forum

Berichtdoor Pti » ma 25 mar 2024, 14:44

Welkom!


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron