Voorstelrondje en aankoopadvies

motionz
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 31 jul 2017, 10:21

Re: Voorstelrondje en aankoopadvies

Berichtdoor motionz » ma 31 jul 2017, 10:45

Hallo ben Marc en ben al ruimte tijd op dit forum aan het loeren voor een goede espressomachine/maler combi.

Heb jarenlang een Ascaso Dream gehad met een ascaso molen, nadat het thermoblock het voor de 2e maal begeven had besloot ik om me te gaan verdiepen in een "echte" espresso machine en maler. Wij zijn echte espresso/americano drinkers en nauwlijks tot geen cappuccino, af en toe voor gasten. Na het nodige advies en tips uit dit forum is de ECM Giotto een goede kandidaat, de maler ben ik nog niet uit. Ga wel voor een apparaat zonder electronica en digitale snufjes maar wel een enkele E61 groep en geen thermoblok.
Heb nog weinig ervaring met een warmtewisselaar en/of boiler dus keuze blijft nog lastig.
Inmiddels is er ook de wens om er snel 2 koppen thee mee te kunnen zetten maar als dit de machine veel te duur maakt laat ik dit liever achterwege.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstelrondje en aankoopadvies

Berichtdoor fransg » ma 31 jul 2017, 12:50

Welkom!
Inmiddels is er ook de wens om er snel 2 koppen thee mee te kunnen zetten maar als dit de machine veel te duur maakt laat ik dit liever achterwege.
Heet water kun je er meestal wel uit krijgen maar als je een fijnproever bent op thee-gebied dan is een aparte waterkoker voor theewater wel smaakvoller denk ik.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Voorstelrondje en aankoopadvies

Berichtdoor bobbee » ma 31 jul 2017, 12:57

Je kunt ook een melkannetje vullen met water en opschuimen, eigenlijk opwarmen want water kun je natuurlijk niet opschuimen! Maar dat is ook de bedoeling, het heet water, dat hete water.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

michel77
Berichten: 14
Lid geworden op: do 27 jul 2017, 17:12

Re: Voorstelrondje en aankoopadvies

Berichtdoor michel77 » ma 31 jul 2017, 17:24

Hallo ben Marc en ben al ruimte tijd op dit forum aan het loeren voor een goede espressomachine/maler combi.

Heb jarenlang een Ascaso Dream gehad met een ascaso molen, nadat het thermoblock het voor de 2e maal begeven had besloot ik om me te gaan verdiepen in een "echte" espresso machine en maler. Wij zijn echte espresso/americano drinkers en nauwlijks tot geen cappuccino, af en toe voor gasten. Na het nodige advies en tips uit dit forum is de ECM Giotto een goede kandidaat, de maler ben ik nog niet uit. Ga wel voor een apparaat zonder electronica en digitale snufjes maar wel een enkele E61 groep en geen thermoblok.
Heb nog weinig ervaring met een warmtewisselaar en/of boiler dus keuze blijft nog lastig.
Inmiddels is er ook de wens om er snel 2 koppen thee mee te kunnen zetten maar als dit de machine veel te duur maakt laat ik dit liever achterwege.
Welkom! Kleine forum-etiquette tip meteen: je 'kaapt' dit topic zoals ze dat noemen, het is handiger om je eigen topic te openen zodat er niet meerdere discussies/adviezen door elkaar lopen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Voorstelrondje en aankoopadvies

Berichtdoor bobbee » ma 31 jul 2017, 19:09

Oh dat was mij nog niet eens opgevallen, ja dit is niet de bedoeling. Ik zal bericht incl reacties verplaatsen naar nieuw topic.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Bert 619
Berichten: 133
Lid geworden op: do 01 aug 2013, 16:50

Re: Voorstelrondje en aankoopadvies

Berichtdoor Bert 619 » di 01 aug 2017, 00:17


Kleine forum-etiquette tip meteen: je 'kaapt' dit topic zoals ze dat noemen, het is handiger om je eigen topic te openen zodat er niet meerdere discussies/adviezen door elkaar lopen.
vip en adviseur met smetvrees.

motionz
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 31 jul 2017, 10:21

Re: Voorstelrondje en aankoopadvies

Berichtdoor motionz » wo 02 aug 2017, 11:55

Ok dank allen zal vragen in juiste rubriek zetten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

michel77
Berichten: 14
Lid geworden op: do 27 jul 2017, 17:12

Re: Voorstelrondje en aankoopadvies

Berichtdoor michel77 » vr 06 okt 2017, 16:18

Kleine update, vandaag ontvang ik mijn Bezzera Unica en Baratza Sette 270W (v2)! Ik heb al heel veel zin om beide apparaten uitgebreid te leren kennen de komende tijd :D

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Voorstelrondje en aankoopadvies

Berichtdoor Erik82 » vr 06 okt 2017, 17:07

Leuke set, gefeliciteerd. Met een beetje oefening ga je daar zeer goede espresso uit halen. Nu nog goede verse bonen en je bent klaar om te beginnen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron