Voorstel en aankoopadvies nr zoveel..

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Voorstel en aankoopadvies nr zoveel..

Berichtdoor bvds » zo 27 aug 2017, 13:57

Voor ieder wat wils...

Ik vond het verschil tussen EX4 en max 9 bar t.o.v. EX5 en max 12 bar heel groot. Met de EX4 een langere actieve preinsfusie fase en met 9 bar een gemoedelijkere extractie. Ik hoefde minder fijn te malen en kreeg een veel rustigere flow. Ook de smaak werd zachter en ronder. Maar er zijn zeker mensen die van een hogere druk houden en dat is prima.

Wel slim om voor jezelf te testen wat je het beste bevalt. Dat zal ook van het type koffie en roast afhangen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Julia
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 15 apr 2015, 11:17

Re: Voorstel en aankoopadvies nr zoveel..

Berichtdoor Julia » zo 17 sep 2017, 08:35

Omdat je ook een snelle opwarmtijd wil zou ik je aanraden om ook eens naar de Bezzera modellen te kijken. Ik heb een Bz10 en een Bezzera maler en die is snel warm 10 min. Geweldige machine en de maler voldoet voor nu prima en is net wat beter dan die je nu hebt. En dan heb je binnen je budget een mooie nieuwe set staan. Succes met de keuze!

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Voorstel en aankoopadvies nr zoveel..

Berichtdoor ErikW » di 19 sep 2017, 11:48

Ik heb ook een Bezzera 9 ivm snelle opwarmtijd indien nodig.
DellaCorta hft ook een zeer snelle tijd maar 2x zo duurde. . . :oops:

Gr Erik

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Voorstel en aankoopadvies nr zoveel..

Berichtdoor Erik82 » di 19 sep 2017, 14:13

Omdat je ook een snelle opwarmtijd wil zou ik je aanraden om ook eens naar de Bezzera modellen te kijken. Ik heb een Bz10 en een Bezzera maler en die is snel warm 10 min. Geweldige machine en de maler voldoet voor nu prima en is net wat beter dan die je nu hebt. En dan heb je binnen je budget een mooie nieuwe set staan. Succes met de keuze!
Hoe weet je zo zeker dat die na 10min echt goed warm is. Volgens mij hadden de Bezzera's er toch wel 20min voor nodig om geheel op te warmen. Als je een theedoek om de E-61 groep doet is deze ook binnen 15-20 minuten volledig op temperatuur (gemeten met Eric's E-61 thermometer op de groep).
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron