Even voorstellen + gelijk een vraag!!

Rikg1102
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 22 dec 2017, 14:39

Even voorstellen + gelijk een vraag!!

Berichtdoor Rikg1102 » vr 22 dec 2017, 14:47

Dag,

Ik ben Rik uit Haarlem en via een veiling heb ik onlangs een fraaie Francis Francis X2 gekocht. Mijn vrouw en ik waren al langere tijd aan het rondneuzen naar een goede machine en deze kwam eigelijk toevallig op mijn pad. Nu ging ik er eigenlijk vanuit dat ik bij dit apparaat zelf bonen moest malen maar nu blijkt dat het met capsules werkt. Opzich geen punt want er zaten nog een kleine 200 capsules bij, handig met de kerstdagen, maar eigenlijk zou ik wel zelf mijn bonen willen malen. Zou het mogelijk zijn om 1 van de pistols te vervangen voor een versie met gemalen koffie?

Ik heb geen haast en als ik zo eens op internet rondkijk dan moet het volgens mij wel te doen zijn (ben zelf erg handig). Iemand ervaring mee?

Mvg. Rik

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Even voorstellen + gelijk een vraag!!

Berichtdoor HanR » za 23 dec 2017, 22:53

Dag,

Ik ben Rik uit Haarlem en via een veiling heb ik onlangs een fraaie Francis Francis X2 gekocht. Mijn vrouw en ik waren al langere tijd aan het rondneuzen naar een goede machine en deze kwam eigelijk toevallig op mijn pad. Nu ging ik er eigenlijk vanuit dat ik bij dit apparaat zelf bonen moest malen maar nu blijkt dat het met capsules werkt. Opzich geen punt want er zaten nog een kleine 200 capsules bij, handig met de kerstdagen, maar eigenlijk zou ik wel zelf mijn bonen willen malen. Zou het mogelijk zijn om 1 van de pistols te vervangen voor een versie met gemalen koffie?

Ik heb geen haast en als ik zo eens op internet rondkijk dan moet het volgens mij wel te doen zijn (ben zelf erg handig). Iemand ervaring mee?

Mvg. Rik
Gewoon niet aan beginnen.
Het is een machine voor Iperespresso capsules.
Als je een draaibank hebt kun je misschien een filterdrager aanpassen zodat er een filterbakje in past.
Ik meen me echter te herinneren dat niet de "filterdrager" de afsluiting op de groep vormt, maar de rand van de capsule.
Ook als je iets kunt maken, is de machine nog niet geschikt voor losse koffie door de ongeregelde (en te hoge) pompdruk.
Maak gewoon je capsules op en zet de machine op Marktplaats.
In zijn soort vind ik wat er uit komt redelijk goed te drinken.
Er bestaan zelfs leuke varianten op de standaard capsules. Belachelijk duur. Dat dan weer wel.

thomasvanhoven
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 20 dec 2017, 21:55

Re: Even voorstellen + gelijk een vraag!!

Berichtdoor thomasvanhoven » ma 25 dec 2017, 21:01

Dit kan helaas totaal niet ik heb zelf ook een x2
Je kan de capsules gewoon bestellen op internet.
De filterdrager is te klein om uit te draaien en er zit een systeem in zodat hij weet welke capsule er in zit.
Namelijk normale iperespresso capsules doen het ook niet je moet echt de professionele hebben.
Dan zou je hele boilers moeten verwisselen maar dat kan weer niet met de electronica gecombineerd worden geloof ik.
Gewoon een gaggia classic kopen ofzo is een simpele oplossing.
Of kom een x bij mij langs heb genoeg staan wat je ff mag kijken proberen en proeven.
Succes iig
BACCA ROSSA

Erik82
Berichten: 2878
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Even voorstellen + gelijk een vraag!!

Berichtdoor Erik82 » ma 25 dec 2017, 21:14

Voorgemalen koffie in pads is waardeloos. Als je echt serieus iets wil maken wat lijkt op espresso zul je voor een andere machine moeten gaan.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen + gelijk een vraag!!

Berichtdoor fransg » ma 25 dec 2017, 22:11

Ja, strikt genomen is dat helemaal geen koffie.

Eigenlijk is "koffiepraat" een goede naam maar ook weer niet omdat je dan tevens af en toe mensen binnenkrijgt die de ergst denkbare rotzooi drinken of onmenselijke troepmachines verkopen, en dan kunnen die zeggen "ja maar dat is toch óók koffie?" terwijl er feitelijk een Internationaal Tribunaal zou moeten zijn in Den Haag waar barista's zetelen die een en anders eens recht gaan zetten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2878
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Even voorstellen + gelijk een vraag!!

Berichtdoor Erik82 » di 26 dec 2017, 08:27

Frans is weer lekker op dreef de laatste dagen :mrgreen: .
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen + gelijk een vraag!!

Berichtdoor fransg » di 26 dec 2017, 11:58

Zo'n lompe hardware-boer die wordt veroordeeld voor het aan de man brengen van inferieur materiaal zet dan, omdat hij het niet kan verkroppen, een meegesmokkelde ampul Nespresso aan zijn mond en zakt ineen. Camera's moeten uit en dan heet het dat hij "op weg naar het ziekenhuis is komen te overlijden, is heengegaan, de pijp uit" maar wij weten beter.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

thomasvanhoven
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 20 dec 2017, 21:55

Re: Even voorstellen + gelijk een vraag!!

Berichtdoor thomasvanhoven » di 26 dec 2017, 19:36

Helemaal mee eens gebruik lekker verse koffie als dat mogelijk is.
Ik heb bij mij in de auto wel een illy iperespresso staan maar dat is omdat ik geen groot apparaat kwijt kan door de hoge wattage.
Thuis en op werk een filterdrager machine. Ook al is het niet de dure variant
BACCA ROSSA


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron