Mijn hevel wat een verschil!

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Mijn hevel wat een verschil!

Berichtdoor R1200C » vr 04 dec 2015, 20:21

Komt natuurlijk bij dat een koelring, of beter gezegd een set koelvinnen een stuk minder mooi oogt (voor de massa in ieder geval) dan een gladde chromen wand.

Maar goed, als er niets aan te tweaken valt is het een stuk(je) minder leuk toch? :D :D :D
Kei veel groeten!

Joost

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Mijn hevel wat een verschil!

Berichtdoor R1200C » di 19 jan 2016, 11:48

Na ruim anderhalve maand ben ik nog steeds erg blij met mijn aankoop. Het opschuimen (doe ik sowieso niet al te vaak) is nog wel in ontwikkeling maar voor een kop(je) lekkere koffie draai ik mijn hand niet meer om.

Misschien dat jullie me wel iets wijzer kunnen maken over een opvallend dingetje: ik merk dat er meestal maar 1 straaltje koffie uit komt en de andere uitstroomopening leeg blijft. Sinds gisteren wacht ik langer tot ik de de hefboom (jaja, ik leer :lol: ) omlaag haal met het idee dat het water dan wat meer tijd heeft om alle koffie te doordrenken en dan lijkt het er op dat de tweede uitstroomopening ook gebruikt wordt.

Ik heb met een technisch oogje ook even gekeken naar de binnenkant van de uitstroom openingen en ik verdenk de ene er van dan die een wat hoger opstaand randje heeft dan de ander. Maar daar ga ik voorlopig niets aan doen.
Kei veel groeten!



Joost

Erik82
Berichten: 2883
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Mijn hevel wat een verschil!

Berichtdoor Erik82 » di 19 jan 2016, 12:18

Uitloop uit beide kanten gelijk is met bijna elke machine niet te doen. Staat de machine compleet waterpas, is het portafilter 100% recht, is de uitloop 100% vanuit het midden van het filterbakje en kantelt de machine niet toevallig 1-2 graden tijdens de pull. Allemaal variabelen die van invloed kunnen zijn.

Gewoon de onderkant wegzagen en als naked gebruiken. Daar heb je veel meer aan.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Mijn hevel wat een verschil!

Berichtdoor bobbee » di 19 jan 2016, 12:18

Staat hij waterpas?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Mijn hevel wat een verschil!

Berichtdoor R1200C » di 19 jan 2016, 19:56

Kapot zagen doe ik pas als de garantie verlopen is :lol:

Maar waterpas staat hij wel ongeveer, ik had al die richting in zitten denken. Op zich is de hoeveelheid koffiestroom ook niet zodanig dat het "verzamelpunt" zich sneller vult dan het leeg kan lopen dus dat het uit een gaatje komt ipv twee is niet zo vreemd. Was gewoon benieuwd of ik weer iets had of dat het vaker voor kwam ;)
Kei veel groeten!



Joost

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Mijn hevel wat een verschil!

Berichtdoor Spironski » wo 20 jan 2016, 12:47

Ik heb de uitloop er af geschroefd. De hoeveelheid uit 1 pull is in mijn ogen ook te klein voor twee kopjes, dus dat is helemaal niet erg.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Mijn hevel wat een verschil!

Berichtdoor cremalover » do 21 jan 2016, 08:06

Een LP geeft toch al relatief weinig koffie zodat deze al gauw een keuze voor een gat maakt.
Oppervlaktespanning zal daar ook nog een rol in spelen.

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Mijn hevel wat een verschil!

Berichtdoor R1200C » do 21 jan 2016, 13:46

Aangezien er 99 van de 100 keer toch maar 1 kopje onder gaat vind ik het geen probleem.

Heb wel gemerkt dat als ik langer wacht nadat ik het water bij de koffie heb gelaten er vaker twee stralen uit komen. Maar ja, de koffie komt dan ook weer sneller het kopje in dus dat is dan weer verklaarbaar.
Kei veel groeten!



Joost

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Mijn hevel wat een verschil!

Berichtdoor R1200C » di 15 nov 2016, 09:21

Nu we het toch weer over mijn Pavoni hebben even een korte update:

Door werk en andere zaken heb ik haast geen tijd meer om met koffie bezig te zijn, anders dan drinken. Ik heb de boel redelijk onder controle alleen vallen me een paar dingetjes op die ik nog even in orde wil gaan maken:

Het lijkt er op dat de bevestiging aan de voet los(ser) raakt want ik kan de voet bewegen ten opzichte van de ketel. Aangezien een of andere moderne Italiaan bedacht heeft dat hij beter secure torx kan gebruiken dan gewone heb ik maar een setje extra torx bitjes besteld. Kan ik met "normale" tools de boel weer vastzetten of wacht me onder de zwart plastic plaat nog een verrassing?

En er ontsnapt soms wat druk langs de aansluiting van de kop en de ketel. Dus daar ga ik binnenkort ook nog even naar kijken.

Voor de rest is het sparen voor een maler...
Kei veel groeten!



Joost

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn hevel wat een verschil!

Berichtdoor fransg » di 15 nov 2016, 09:43

Ik zit nu op een luchthaven en kan niet even snel de exacte url geven maar op mijn blog kostverlorenvaart.blogspot.nl kun je als je zoekt op Pavoni en Peter van der Weerd het verslag van de reparaties aan twee Pavoni's vinden. Bij een daarvan is ook de boiler beter vastgezet nadat eerst ook de pakking is vervangen.
Om de boiler los te maken is een stuk gereedschap op maat wel handig. De foto daarvan zit er ook bij.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron