Lever ervaringen en voorkeuren

Marcje

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Marcje » za 29 sep 2018, 02:21

Er komt consistent een prima bakkie uit de Strega, maar ik blijf af- en toe lekker prusten.

Vanavond als test een schakelaar eraan gehangen waarmee je de pomp kunt laten meedoen, of niet. Als je hem 'aanzet' wordt de pomp geschakeld door de microswitch van de hevel, net als met de originele Strega.
Je kunt in feite dus kiezen dus tussen een originele Strega (met plm 12 bar pre-infusie door de pomp), en eentje zoals ik hem normaal gebruik (met 3 bar pre-infusie door het leidingwater). Dit is ook een optie te je kunt kopen overigens, maar zelf maken is leuker!

Ik denk dat ik hem uiteindelijk gewoon blijf gebruiken hoe hij was, maar heb al wel materialen besteld om dit eventueel op een wat elegantere manier permanent in te bouwen, voor de leuk.

Morgen een blinde smaaktest met de vrouw!

ps: ik heb de OPV nog niet verdraaid, en dan schakelt de Ulka pomp uit als de druk (te) hoog is. Als druk vervolgens wat afneemt, dan schakelt hij weer in. Is dat normaal? Ik had dat niet eerder gezien op m'n Mitica bijvoorbeeld. Morgen de OPV iets terug schroeven en kijken of dat nog steeds gebeurd...
dus...

Marcje

Berichtdoor Marcje » di 09 okt 2018, 00:56

Weer een klein stapje gemaakt met het pimpen; de 'test' lichtschakelaar vervangen door een klein tuimel schakelaartje + een ledje onderop het frame.
Ook een blinde smaaktest gedaan met 2 argeloze proefpersonen (dus 1 espresso met de pomp vs. een met de veer gezet, beiden op plm 8.5bar startdruk) en de veer won het 2x. Pffeeew...

dus...

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » di 09 okt 2018, 10:10

Netjes!
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”