De LONDINIUMs afdeling

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor Ypuh » do 01 feb 2024, 10:49

Voor de Decent geldt hetzelfde overigens, maar die hebben een trucje om import kosten te omzeilen. Ze geven de hardware een waarde van $500 die belast wordt, en de software betaal je op papier de overige $3500 voor, maar die verlaat het land niet dus rekenen ze niet mee.

Andere aanbieders zoals Weber Workshop en mijn Kaleido koffiebrander doen aan pre-paid duties. Daar betaalde ik $350 voor verzending (apparaat weegt 35kg) inclusief belasting. Hoe dat precies gaat geen idee, de waarde op de pakbon was niet aangepast in ieder geval. Vanuit Engeland heb ik zulk soort services nog niet gezien; die gaan er vanuit dat hun kopers het zelf regelen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Blackbirdmanf
Berichten: 17
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 11:42

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor Blackbirdmanf » do 01 feb 2024, 11:25

Voor de Decent geldt hetzelfde overigens, maar die hebben een trucje om import kosten te omzeilen. Ze geven de hardware een waarde van $500 die belast wordt, en de software betaal je op papier de overige $3500 voor, maar die verlaat het land niet dus rekenen ze niet mee.

Andere aanbieders zoals Weber Workshop en mijn Kaleido koffiebrander doen aan pre-paid duties. Daar betaalde ik $350 voor verzending (apparaat weegt 35kg) inclusief belasting. Hoe dat precies gaat geen idee, de waarde op de pakbon was niet aangepast in ieder geval. Vanuit Engeland heb ik zulk soort services nog niet gezien; die gaan er vanuit dat hun kopers het zelf regelen.
Slimme oplossing! Ze bieden vanuit Londinium voor een beperkt aantal landen wel de dienst aan. Zal misschien te maken hebben met handelsverdragen. Voor zo ver ik weet is dat er nog niet tussen UK en EU.

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor ErikvW » do 01 feb 2024, 11:36

Voor de bedragen waar het hier over gaat versus de afstand zou je hem haast beter zelf gaan halen en "grijs" importeren? Misschien is er nog wel iemand zodat je het kunt combineren met meerdere machines?
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor manduca » do 01 feb 2024, 19:07

Jezus.
Die was ook altijd wel te porren voor 10% korting via local bank transfer!

Had een hekel aan geldwisselaars in de kerk van zijn vader, dat wel.
Afbeelding
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor fransg » do 01 feb 2024, 22:00

Reiss gevraagd naar import tax en hij zegt "it's a mystery" ;-)

BTW en wat handling kosten staan vast maar of er invoerrechten bijkomen is sinds Brexit nog niet helder voor 'm
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Blackbirdmanf
Berichten: 17
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 11:42

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor Blackbirdmanf » do 01 feb 2024, 22:10

Reiss gevraagd naar import tax en hij zegt "it's a mystery" ;-)

BTW en wat handling kosten staan vast maar of er invoerrechten bijkomen is sinds Brexit nog niet helder voor 'm
Ah dank voor het vragen! Blijft vaag dus :)

Pimmedoris
Berichten: 83
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 08:23

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor Pimmedoris » vr 02 feb 2024, 09:50

Ik kan mij niet herinneren nog een naheffing gehad te hebben. Ik heb de machine nu 9ngeveer een jaar geleden gekocht. Het bedrag van mijn rekening was 3940,- en dat was machine en nog wat losse zaken als ringen douchescherm etc.

Flink duurder geworden in een jaar dan. Wel gekozen voor de 10% bank exchange en btw en verzending laten berekenen bij de kassa. Maar geen naheffing van de douane.

Pimmedoris
Berichten: 83
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 08:23

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor Pimmedoris » vr 02 feb 2024, 09:58

Andere vraag. Af en toe springt de pomp heel kort aan terwijl er geen koffie gezet wordt. Dan kan volgens mij alleen als er ergens stoom weglekt?

Nu zag ik dit:
Afbeelding
Kan dit de oorzaak zijn en hoe kan ik dit fixen?

Of kan het allemaal geen kwaad? Verder zie ik niks raars in de machine

Blackbirdmanf
Berichten: 17
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 11:42

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor Blackbirdmanf » vr 02 feb 2024, 09:59

Ik kan mij niet herinneren nog een naheffing gehad te hebben. Ik heb de machine nu 9ngeveer een jaar geleden gekocht. Het bedrag van mijn rekening was 3940,- en dat was machine en nog wat losse zaken als ringen douchescherm etc.

Flink duurder geworden in een jaar dan. Wel gekozen voor de 10% bank exchange en btw en verzending laten berekenen bij de kassa. Maar geen naheffing van de douane.
Ah ok, goed om te weten! Dank voor de toevoeging.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De LONDINIUMs afdeling

Berichtdoor fransg » vr 02 feb 2024, 10:11

Andere vraag. Af en toe springt de pomp heel kort aan terwijl er geen koffie gezet wordt.
Hoe vaak is "af en toe"?
Dan kan volgens mij alleen als er ergens stoom weglekt?
Waarom denk je dat?

Als je via de app de druk in the thermosifon volgt dan zie je die langzaam oplopen en minderen. Wanneer de druk een zeker maximum bereikt zoals ingesteld door middel van het overdrukventiel, dan druppelt er wat water terug in de waterbak. Wanneer bij afkoeling er dan iets te weinig druk is, minder dan het minimum in je app ingesteld, dan gaat de pomp heel even aan om water bij te pompen. Dat water was relatief koel, wordt dan verwarmd en zet uit, waardoor de druk oploopt en zo heb je een redelijk stabiele cyclus.

Wanneer de pomp aanhoudend gaat 'hikken' is er ergens een lekje. Kan zijn dat je ergens iets zit druppelen (daar ter plaatse oplossen), of er druppelt water uit de zetgroep (ringen vervangen), of de OPV moet eens schoongemaakt. Bobbee kwam er een poos geleden op uit dat inderdaad in zijn geval de OPV een poetsbeurtje verdiende.
Nu zag ik dit:
Afbeelding

Daar is niets aan de hand.

De probe zit in een dunne holle pijp die aan het uiteinde is afgesloten. De probe meet zo de temperatuur van de boiler zonder dat de probe in het water van de boiler hangt. Om te helpen voorkomen dat je de probe er per ongeluk uit trekt is er in latere versies wat lak op de opening gedaan, maar na verloop van tijd door opwarming en afkoeling kan die wat brokkelig worden. Zo lang je zelf niet per ongeluk de probe eruit trekt is er niets aan de hand.

Trek je de probe eruit, dan meet je niet de temp van de boiler maar van de omgeving, dan gaat de verwarming aan tot de druk veels te hoog wordt en knalt de beveiliging open en heb je een spuiter. Spectaculair maar zeer ongewenst. Laten zitten dus.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron