Superkop

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Superkop

Berichtdoor robinfcb » do 06 apr 2023, 11:36

Net m'n eerste espresso ermee gemaakt en wonderbaarlijk genoeg krijg ik er lekkerdere espresso uit dan met mijn Ascaso. Zelfde bonen (koffie v/d maand maart van Hoofdkwartier) en maalgraad (was eigenlijk iets te fijn want moest veel kracht zetten, en duurde lang), maar veel minder zuur dan uit mijn Ascaso. Ik ben positief verrast. Wel een gevalletje n=1, maar dit is een goed begin. :D En super fijn dat ik alleen de waterkoker hoefde aan te zetten, puck voorbereiden, en meteen zetten; geen opwarmtijd nodig. Daarna ff afspoelen en doekje over de zetgroep en portafilter en je bent klaar!
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Superkop

Berichtdoor omeCo » do 06 apr 2023, 11:46

Net m'n eerste espresso ermee gemaakt en wonderbaarlijk genoeg krijg ik er lekkerdere espresso uit dan met mijn Ascaso. Zelfde bonen (koffie v/d maand maart van Hoofdkwartier) en maalgraad (was eigenlijk iets te fijn want moest veel kracht zetten, en duurde lang), maar veel minder zuur dan uit mijn Ascaso. Ik ben positief verrast. Wel een gevalletje n=1, maar dit is een goed begin. :D En super fijn dat ik alleen de waterkoker hoefde aan te zetten, puck voorbereiden, en meteen zetten; geen opwarmtijd nodig. Daarna ff afspoelen en doekje over de zetgroep en portafilter en je bent klaar!
Leuk!

Moet ook effe kwijt dat ik die Ascaco altijd erg mooi vind. Strak en rustig voor het oog.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop

Berichtdoor fransg » do 06 apr 2023, 11:53

Gaaf!

Lukt het een filmpje te posten van de routine? Er is nog maar bar weinig bewegend beeld door echte gebruikers van te vinden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Superkop

Berichtdoor bobbee » do 06 apr 2023, 12:02

Ja dat zou echt leuk zijn!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Superkop

Berichtdoor Alabaster » do 06 apr 2023, 16:25

Net m'n eerste espresso ermee gemaakt en wonderbaarlijk genoeg krijg ik er lekkerdere espresso uit dan met mijn Ascaso. Zelfde bonen (koffie v/d maand maart van Hoofdkwartier) en maalgraad (was eigenlijk iets te fijn want moest veel kracht zetten, en duurde lang), maar veel minder zuur dan uit mijn Ascaso. Ik ben positief verrast. Wel een gevalletje n=1, maar dit is een goed begin. :D En super fijn dat ik alleen de waterkoker hoefde aan te zetten, puck voorbereiden, en meteen zetten; geen opwarmtijd nodig. Daarna ff afspoelen en doekje over de zetgroep en portafilter en je bent klaar!
Leuk!

Moet ook effe kwijt dat ik die Ascaco altijd erg mooi vind. Strak en rustig voor het oog.
Klopt, als het maalsel te fijn is, moet je veel kracht zetten. Is even zoeken en verschilt natuurlijk ook per koffie.En inderdaad is het een genot dat je niks hoeft op te warmen aan de machine; veel minder stroom verbruikt en dat het apparaat zo schoon is.
Superkop; Hedone Honne.

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Superkop

Berichtdoor Alabaster » do 06 apr 2023, 16:30

Ja dat zou echt leuk zijn!
Bobbee, ik zal dit weekend echt eens een filmpje proberen te maken.
Superkop; Hedone Honne.

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Superkop

Berichtdoor robinfcb » za 08 apr 2023, 14:48

Zoals verzocht bij deze een filmpje https://filebin.net/3u85dmbconlt5r2o
Bijlagen
20230408_144047.jpg
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

MichaelvDuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: Superkop

Berichtdoor MichaelvDuuren » za 08 apr 2023, 15:23

Zoals verzocht bij deze een filmpje https://filebin.net/3u85dmbconlt5r2o
Heel Nice Afbeelding smaakt vast voortreffelijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop

Berichtdoor fransg » za 08 apr 2023, 15:26

Keurig! Leuk dat de zetgroep deels transparant is.

Dank!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Superkop

Berichtdoor bobbee » za 08 apr 2023, 16:14

Zoals verzocht bij deze een filmpje https://filebin.net/3u85dmbconlt5r2o
Nice!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron