Hefboom voor thuis/foodcar

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Hefboom voor thuis/foodcar

Berichtdoor cremalover » di 20 feb 2024, 12:38

Ja het nadeel van de Fracino Lever is dat het een dipper is, die vrij heet kan worden bij grootverbruik. Eigenlijk moet je dan een driegroeper hebben, zodat er altijd een kan afkoelen. De Londinium heeft een andere werking, zodat die op temperatuur blijft.
De " dippers overhitten" fabel.

Pti
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hefboom voor thuis/foodcar

Berichtdoor Pti » di 20 feb 2024, 12:42

Ja het nadeel van de Fracino Lever is dat het een dipper is, die vrij heet kan worden bij grootverbruik. Eigenlijk moet je dan een driegroeper hebben, zodat er altijd een kan afkoelen. De Londinium heeft een andere werking, zodat die op temperatuur blijft.
Moet geen enkel probleem zijn, als je gewoon je groepen rouleert, of het nou een dipper of een HX is elke systeem gaat variëren in temperatuur als je meerdere shots achter elkaar zet. Een hendelmachine gebruikt massa om dit probleem te mitigeren een en stevige oostenwind zal ongeveer net zoveel invloed hebben op de temperatuur als een derde zetgroep.

De moraal van het advies moet zijn: Kies geen consumentenmachine voor professioneel gebruik, ga voor een professionele machine. Buy nice or buy twice.

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hefboom voor thuis/foodcar

Berichtdoor HanR » di 20 feb 2024, 12:46

Ontwijk discussie en bijgeloof.
Koop een Bezzera 2000, dat is een hx.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Hefboom voor thuis/foodcar

Berichtdoor omeCo » di 20 feb 2024, 13:22

Mr.Gray schrijft ook ‘Mijn machine moet dus naast normaal thuis gebruik, ook een aantal pieken aankunnen.’

Een driegroeper lijkt me wat too much voor thuisgebruik…

Mr.Gray
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 19:58

Re: Hefboom voor thuis/foodcar

Berichtdoor Mr.Gray » di 20 feb 2024, 16:46

Ha heren/dames van het goede leven

Dank voor de reacties.
Goed ook om te horen dat zowel de Pro800 en Compressa/Londinium worden aangeraden voor thuisgebruik. En mogelijk ook voor festivalgebruik, mits je het wat rustig aan doet.

Nu rest alleen nog de vraag voor buitenshuis. Ik was namelijk al een beetje bang dat jullie antwoord zou worden een 2-groepsmachine.
Zouden er, in jullie ervaring, stappen zijn die ik kan zetten om de warmtewisselingen tot een minimum te houden? Een 2-groeper in huis is namelijk echt geen optie, dus die moet ik helaas afkruisen.
Waar zouden jullie voor deze vraag de voorkeur leggen? Ben bijvoorbeeld ook benieuwd naar workflow met de machines.

Anyway, nogmaals bedankt en hoor graag jullie antwoorden:)

Mr. Gray

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Hefboom voor thuis/foodcar

Berichtdoor GuidovW » di 20 feb 2024, 18:09

Ik heb nog een 1 groeps Bezzera HX staan.
Technisch volledig gereviseerd, alleen esthetisch moet hij nog een facelift krijgen.
Oververhitting is geen enkel probleem.
Hij is plumbed in

Maar het blijft wel een eenpitter.
IMG_0964.jpeg
IMG_0963.jpeg
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Hefboom voor thuis/foodcar

Berichtdoor omeCo » di 20 feb 2024, 18:30

Ha heren/dames van het goede leven

Dank voor de reacties.
Goed ook om te horen dat zowel de Pro800 en Compressa/Londinium worden aangeraden voor thuisgebruik. En mogelijk ook voor festivalgebruik, mits je het wat rustig aan doet.

Nu rest alleen nog de vraag voor buitenshuis. Ik was namelijk al een beetje bang dat jullie antwoord zou worden een 2-groepsmachine.
Zouden er, in jullie ervaring, stappen zijn die ik kan zetten om de warmtewisselingen tot een minimum te houden? Een 2-groeper in huis is namelijk echt geen optie, dus die moet ik helaas afkruisen.
Waar zouden jullie voor deze vraag de voorkeur leggen? Ben bijvoorbeeld ook benieuwd naar workflow met de machines.

Anyway, nogmaals bedankt en hoor graag jullie antwoorden:)

Mr. Gray
Ik vind mijnProfitec heerlijk om mee te werken. De eenvoud geeft rust. Ik weet niet waar je woont maar je bent welkom om een keer bij Little Roastery in Amersfoort te komen spelen met onze Kees van der Westen Mirage Idrocompresso, een driegroeper. Dat is een hx maar de bediening is vergelijkbaar met die van een pro 800 en anderen met dezelfde groep.

En verder is deze video misschien verhelderend.

https://youtu.be/vEkvTubwmFk?si=7RugwQ4TIMDKjpg2

Mr.Gray
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 19:58

Re: Hefboom voor thuis/foodcar

Berichtdoor Mr.Gray » wo 21 feb 2024, 11:20

Goeie! Kom graag na de vakantie keertje langs in Amersfoort.

Misschien iemand hier nog met ervaring met de Compressa?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hefboom voor thuis/foodcar

Berichtdoor fransg » wo 21 feb 2024, 11:38

Manduca in Utrecht heeft een Compressa.

LR24 en Vectis zijn in Amsterdam te proberen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Hefboom voor thuis/foodcar

Berichtdoor cremalover » wo 21 feb 2024, 13:49

https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... nd-2-groep

Geen hefboom maar ik zou er voor gaan.Ombouwen naar gas .
Pomp met knijpkat aandrijven. :(


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron