De lange preinfusie

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6472
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: De lange preinfusie

Berichtdoor cremalover » za 04 mei 2024, 21:08

Als de hefboom bij het omhoogbrengen eerder 'aangrijpt' tengevolge van de hogere prei-nfusiedruk (er is meer water in de zetgroep gespoten, de kolom lucht erboven is meer samengedrukt onder de wat hogere prei-nfusiedruk) dan is de veer op dat moment meer gespannen en is de aanvangs-extractiedruk dus ook hoger.

Indien de preinfusiedruk hetzelfdfe is als de boilerdruk dan is dit ook zo maar aangezien je de boilerdruk maar marginaal aanpast (bijvoorbeeld tussen 1 en 1.4 bar) is het effect niet zo dramatisch als wanneer je met gemak gaat van 1 naar 4 bar.
De LSM groep heeft een hevel die de inlaatklep opent.
Het moment van openen kun je instellen en daarmee ook het moment van aangrijpen ,en daarmee ook de aanvangsdruk(stand van de hendel).
Heb daar 10 jaar geleden eens een video van geplaatst.
Maar die heb ik niet meer.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15200
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De lange preinfusie

Berichtdoor fransg » za 04 mei 2024, 21:40

De LSM groep heeft een hevel die de inlaatklep opent.
Het moment van openen kun je instellen en daarmee ook het moment van aangrijpen ,en daarmee ook de aanvangsdruk(stand van de hendel).
Heb daar 10 jaar geleden eens een video van geplaatst.
Maar die heb ik niet meer.
Waar zit die inlaat exact? Bovenop / pal op het douchescherm? Zodat het water al instroomt terwijl de zuiger nog maar net of nog net niet omhoog komt?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6472
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: De lange preinfusie

Berichtdoor cremalover » za 04 mei 2024, 21:46

De LSM groep heeft een hevel die de inlaatklep opent.
Het moment van openen kun je instellen en daarmee ook het moment van aangrijpen ,en daarmee ook de aanvangsdruk(stand van de hendel).
Heb daar 10 jaar geleden eens een video van geplaatst.
Maar die heb ik niet meer.
Waar zit die inlaat exact? Bovenop / pal op het douchescherm? Zodat het water al instroomt terwijl de zuiger nog maar net of nog net niet omhoog komt?
Instrommoment kun je regelen via stelschroef .
IMG_0423~5.JPG
Onderaan die hevel zit een boutje met een contramoer.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15200
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De lange preinfusie

Berichtdoor fransg » za 04 mei 2024, 21:54

Is me nog niet duidelijk.

Je kunt het tijdstip van instroom bepalen maar op welke plek in de zetgroep stroomt dat water dan naar binnen?

Als het pal op het douchescherm is, dan zuig je dus geen lucht de group in bij het opbeuren van de zuiger.

Bij de Strietman stroomt het water de zetgroep in zodra aan de zuiger wordt getrokken, de zuiger staat dan open. Daardoor is er geen 'kussentje' van lucht boven de waterkolom als je gaat aandouwen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6472
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: De lange preinfusie

Berichtdoor cremalover » za 04 mei 2024, 21:57

Is me nog niet duidelijk.

Je kunt het tijdstip van instroom bepalen maar op welke plek in de zetgroep stroomt dat water dan naar binnen?

Als het pal op het douchescherm is, dan zuig je dus geen lucht de group in bij het opbeuren van de zuiger.

Bij de Strietman stroomt het water de zetgroep in zodra aan de zuiger wordt getrokken, de zuiger staat dan open. Daardoor is er geen 'kussentje' van lucht boven de waterkolom als je gaat aandouwen.
Met de bout kun je het moment van openen zodanig instellen dat het water al instroomt als je de hevel net omlaag begint te trekken.Of het andere uiterste als de hendel al bijna horizontaal staat Dit beïnvloed ook het moment van aangrijpen en daarmee de begindruk van de extractie.
De aanwezigheid van veel of minder lucht in de cilinder is niet iets waar ik me ooit mee uiteengezet heb.
Zowel met mijn Export als mijn Lambro kan ik trouwens ook het aangrijppint manipuleren.
Middels vulling van het zeefje en toepassen van Fellinis.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15200
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De lange preinfusie

Berichtdoor fransg » za 04 mei 2024, 22:28

Met de bout kun je het moment van openen zodanig instellen dat het water al instroomt als je de hevel net omlaag begint te trekken.
Begrijp ik maar dat gaat over het tijdstip, niet over de plek waar het water instroomt...

De aanwezigheid van veel of minder lucht in de cilinder is niet iets waar ik me ooit mee uiteengezet heb.
Vind ik ook geen halszaak
Zowel met mijn Export als mijn Lambro kan ik trouwens ook het aangrijppunt manipuleren.
Middels vulling van het zeefje en toepassen van Fellinis.
Precies, er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6472
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: De lange preinfusie

Berichtdoor cremalover » za 04 mei 2024, 22:43

Met de bout kun je het moment van openen zodanig instellen dat het water al instroomt als je de hevel net omlaag begint te trekken.
Begrijp ik maar dat gaat over het tijdstip, niet over de plek waar het water instroomt...

De aanwezigheid van veel of minder lucht in de cilinder is niet iets waar ik me ooit mee uiteengezet heb.
Vind ik ook geen halszaak
Zowel met mijn Export als mijn Lambro kan ik trouwens ook het aangrijppunt manipuleren.
Middels vulling van het zeefje en toepassen van Fellinis.
Precies, er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
Zit maar een instroom gat in de LSM groep.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15200
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De lange preinfusie

Berichtdoor fransg » zo 05 mei 2024, 01:45

Weet je waar precies?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6472
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: De lange preinfusie

Berichtdoor cremalover » zo 05 mei 2024, 07:36

Weet je waar precies?
Je bedoelt waarschijnlijk in verhouding tot de seals?
Bij de LSM wordt de inlaat via externe klep gesloten en niet tussen de seals.
De nok (Gele pijl) duwt via lever( rode pijl) die klep open.
IMG_0423~6.JPG
Foto heb ik gemaakt toen ik het ding eens gedemonteerd heb.Beste groep die er is naar mijn mening .

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15200
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De lange preinfusie

Berichtdoor fransg » zo 05 mei 2024, 08:31


Je bedoelt waarschijnlijk in verhouding tot de seals?
Ja, ik bedoel komt dat water van bovenin de groep naar binnen of waar precies, boven de zuiger, onder de zuiger, onmiddellijk op het douchescherm of iets hoger etc.

Er zit een kraantje, maar waar zit de opening waar het water uitkomt ;-)

Maar goed, ik kan er wel mee leven als dat een raadsel blijft hoor.

Het is geen halszaak.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron