He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15192
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

Berichtdoor fransg » di 19 mei 2015, 12:51

Nu met nieuwe ondertitel zie ik :). Gefeliciteerd Frans, wat een gave machine.
Dankje!
wat is de opwarmtijd in de ochtend? Uur ofzo schat ik?
Ja wat dat betreft is het niet eens anders dan de L1 (of zelfs de La Pavoni). De laatste twee kun je als je haast hebt sneller redelijk gereed hebben voor het eerste schot, maar als je ze gewoon hun natuurlijke gang laat gaan zijn ze na ongeveer 50 minuten wel helemaal doorwarmd.

Ik ga het met de L1-P nog eens nameten en in een grafiekje zetten. Een paar kleine haast-flushes zijn met de L1-P ook heel goed mogelijk maar als je de muil wijd open houdt krijg je koud water natuurlijk.

Die "opwarmtijd" vind ik ook eigenlijk geen issue. Wie echt haast heeft en niet om smaak geeft kan oploskoffie nemen!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Erik82
Berichten: 2910
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

Berichtdoor Erik82 » di 19 mei 2015, 17:23

Dit heb je weer mooi geregeld Frans. Echt een geweldige machine.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 102mm blind burrs (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15192
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

Berichtdoor fransg » di 19 mei 2015, 17:53

Dankje Erik! Ik slaap weinig ;-) Vannacht na middernacht in bed en om zes uur al snel de machine aan gezet!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13297
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

Berichtdoor bobbee » di 19 mei 2015, 18:06

Dankje Erik! Ik slaap weinig ;-) Vannacht na middernacht in bed en om zes uur al snel de machine aan gezet!
Geweldig! :-D Ik geniet met je mee!

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

Berichtdoor Spironski » di 19 mei 2015, 23:21

Wie echt haast heeft en niet om smaak geeft kan oploskoffie nemen!
Frans, vloeken is verboden op het forum!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

Berichtdoor @3aan » di 19 mei 2015, 23:43

Wie echt haast heeft en niet om smaak geeft kan oploskoffie nemen!
Frans, vloeken is verboden op het forum!
Ik kan met sommige oploskoffies toch hele smakelijke drankjes neerzetten, waarvan ik zeker ben dat je niet zal merken dat het, het is. Afbeelding

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15192
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

Berichtdoor fransg » wo 20 mei 2015, 16:04

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6470
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

Berichtdoor cremalover » vr 22 mei 2015, 15:12

Nu met nieuwe ondertitel zie ik :). Gefeliciteerd Frans, wat een gave machine.
Dankje!
wat is de opwarmtijd in de ochtend? Uur ofzo schat ik?
Ja wat dat betreft is het niet eens anders dan de L1 (of zelfs de La Pavoni). De laatste twee kun je als je haast hebt sneller redelijk gereed hebben voor het eerste schot, maar als je ze gewoon hun natuurlijke gang laat gaan zijn ze na ongeveer 50 minuten wel helemaal doorwarmd.

Ik ga het met de L1-P nog eens nameten en in een grafiekje zetten. Een paar kleine haast-flushes zijn met de L1-P ook heel goed mogelijk maar als je de muil wijd open houdt krijg je koud water natuurlijk.

Die "opwarmtijd" vind ik ook eigenlijk geen issue. Wie echt haast heeft en niet om smaak geeft kan oploskoffie nemen!
Klinkt leuk van die oploskoffie maar een uur is gewoon erg lang en voor de meesten voor thuisgebruik toch wel een struikelblok denk ik.
Dat zie je op dit forum waar opwarmtijd gewoon een big issue is.
Middels een schakelklok kan natuurlijk maar of je dan nog lekker slaapt?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15192
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

Berichtdoor fransg » vr 22 mei 2015, 15:17

Middels een schakelklok kan natuurlijk maar of je dan nog lekker slaapt?
Het is een machine voor cafe's en dergelijke, je kunt 'm ook thuis neerzetten maar het is geen Nespresso machientje die in 2 minuten klaar en warm is.

Waarom zou je minder slapen met een schakelklok?

Ik laat 'm nu om half zes aan gaan, en slaap daar prima bij.

Die schakelklokken van vandaag de dag maken niet meer zoveel herrie. De kerkklokken van vroeger, ja die konden behoorlijk beieren, dan wilde je wel ontwaken.

net even getest hoe lang het duurt voor de p-stat aangaat als hij net uit is gegaan:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6470
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

Berichtdoor cremalover » vr 22 mei 2015, 15:21

Brandgevaar in geval van kortsluiting bedoel ik.

Las op K-N een verhaal over iemand waarbij de machine een brand veroorzaakte.Sinds mijn halve huis s'nachts om 4 uur is afgefikt en ik in mijn onderbroek op straat stond te kijken hoe de vlammen uit het dak sloegen ben ik daar beducht voor.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten