Schoonmaken La Pavoni Europiccola

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

Berichtdoor Jochen_P » wo 29 jun 2016, 16:20

Zo meteen eens kijken wat ze hebben liggen in de Italiaanse Spar hier iets verder! :D
(Gelukkig is er vandaag ook een pakketje van Fascino geleverd)
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

Berichtdoor Jochen_P » wo 29 jun 2016, 17:09

Je hebt geluk fransg, enkel pakken Lavazza van 1kg en 17€ wilde ik daar nu ook nog niet aan geven... :lol: Wel redelijk recent gebrand: 10/04/2016 :)
_____________________________________________________________________________________________

Lelit PL41EM

Eureka Olympus Hi-speed

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

Berichtdoor @3aan » wo 29 jun 2016, 17:26

Lekker recent?! zowat 3 maanden :oops: !
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

Berichtdoor Jochen_P » wo 29 jun 2016, 18:33

Er stond tenminste al een datum op!
_____________________________________________________________________________________________

Lelit PL41EM

Eureka Olympus Hi-speed

AEO
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 12 jun 2016, 11:43

Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

Berichtdoor AEO » do 30 jun 2016, 12:12

Beste mensen, geloof het of niet, maar het maken van een cappuccino met mijn la Pavoni Professional lukt steeds beter, en dat nog wel met die hier op het forum zo ferfoeide bonen van Kruidvat, die ik toch eerst wil gaan opmaken. De koffie smaakt al een stuk beter dan met mijn Saeco volautomaat! Als mijn Kruidvat bonen op zijn, heb ik nog twee pakken koffie uit Bandung, die lekkerder zijn dan die van Kruidvat. Verder heb ik nog een klein pakje bonen uit Cusco, Peru, en ten slotte heb ik ook nog een pakje Kopi Luwak uit Indonesië. Dit heb ik van een oom uit Indonesië gekregen toen hij hier in mei op bezoek kwam. Hij gaf mij ook nog oploskoffie met toegevoegde Duriansmaak, maar die heb ik aan mijn oudste zoon gegeven. Ik ga als ik dit alles heb opgemaakt bij Fascino bestellen, en dan laat ik hem niet opsturen maar ga ik het zelf ophalen in Weert. De Kruidvat koffiebonen zal ik zeker niet meer kopen, want als ik straks de veel betere koffie ga gebruiken, dan is er geen weg terug meer!
Wordt vervolgd.

AEO

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

Berichtdoor fransg » do 30 jun 2016, 12:22

Super!!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: RE: Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

Berichtdoor bobbee » do 30 jun 2016, 12:40

Super!!
...Markt? Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

Berichtdoor fransg » do 30 jun 2016, 12:45

Ik zie het potentiële woordgrapje erin, maar ik bedoelde het positief, zo van "dat gaat de goeie kant op!"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

Berichtdoor Spironski » vr 01 jul 2016, 01:17

Hij gaf mij ook nog oploskoffie met toegevoegde Duriansmaak
:shock: :shock: :shock:

Ben ik stiekem toch wel benieuwd hoe dat smaakt...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

AEO
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 12 jun 2016, 11:43

Re: Schoonmaken La Pavoni Europiccola

Berichtdoor AEO » vr 01 jul 2016, 12:54

Hallo Spironski,

Koffie met Duriansmaak heb ik zelf nog nooit gedronken. Ik heb het dus aan mijn oudste zoon gegeven, en die kon het wel waarderen.
Ik weet niet of je de Durian kent, het is een grote vrucht met piramide vormige stekels en hij is groen van kleur. De inhoud is een zachte creme kleurige substantie, en ik heb het ooit eens gegeten tijdens mijn eerste bezoek in Indonesië. Ik vond het niet echt lekker, en wat ik erg vervelend vond, nog dagen later kon je die geur bij een oprisping nog in je keel proeven. Al mijn familie in Indonesië is er gek op, en ik denk dat alleen mensen uit Indonesië op het bizarre idee konden komen om oploskoffie te fabriceren met Duriansmaak. Ik heb dan toch liever de koffie, zoals je die op een terrasje in Rome krijgt. De koffie uit Bandung, die ik al eerder vermeldde, is echter wel lekker. Deze koffie wordt gebrand in een fabriek in Bandung. Men gebruikt nog altijd de machines uit de Nederlandse tijd, deze machines zijn al van begin vorige eeuw en werken nog altijd uitstekend. Mijn nichtje die enige tijd in Bandung woonde, vertelde mij, dat de klanten er dagelijks in de rij staan om deze koffie te kopen. De koffie (bonen) is verkrijgbaar in kilopakken. Het zijn bruine papieren pakken, die dan weer in een doorzichtige plastic zak zitten. Op de verpakking staat er in Nederlands:

KOFFIE FABRIEK AROMA BANDOENG

Er staat bovenop de zak TORAJA, wat dus betekent dat de koffie van het eiland Sulawesi afkomstig is, vroeger ook bekend als Celebes.
En het gaat dan om Tanah Toraja, een gebied op het Zuid-Oosten van het eiland. Ik ben daar ooit een keer geweest, en het is daar heel erg mooi, en lang niet zo dicht bevolkt als Java.
Verder staat er op de verpakking nog te lezen:

Wilt u heerlijke koffie drinken?
Aroma en smaak blijven goed, indien U de Koffie van de zak direct in een gesloten sropfles of blik overplaatst
Niet in de zak laten staan!

Verder staat het er ook nog in het Indonesisch op:

Maoe minoem Koffie selamanja enak?
Aromanjadan rasanja tinggal tetep, kaloe ini Koffie soeda di boeka dari kantongnja harep di pindahkan di stopfles atawa diblik jang tertoetoep rapet.
Djangan tinggal di kantong!

Het is de oude vorm van het Indonesisch, zoals het in de koloniale tijd werd gebezigd, misschien te vergelijken met het Nederlands van voor de oorlog. De verpakking oogt ook erg nostalgisch.
Groeten uit Almere,

AEO


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron