Houten handvatten Strega

Babybird
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 20:06

Houten handvatten Strega

Berichtdoor Babybird » wo 02 nov 2016, 11:17

Ik wil graag het handvat van de hevel, knoppen van stoom en water en de handvatten van de portafilters vervangen door hout. Ik denk dan aan http://www.dirossi.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar het model Punta in donker hout. Op het eerste gezicht zou ik de hevel in een lengte van 15 cm willen hebben. Nu ongeveer 13 cm.
De knoppen van het water en stoom zijn nu 4.2 cm lang en ik denk aan 6 cm. De handvatten van de portafilters zijn 12 cm leng en ik denk aan 14 cm.
Ik weet natuurlijk niet hoe dit in de praktijk werkt. Ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben. Ook tips zijn welkom.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Houten handvatten Strega

Berichtdoor @3aan » wo 02 nov 2016, 18:04

Ik heb liever wat kortere handvatten, juist voor in m'n kar heb ik vrij korte gemaakt en dat allemaal op z'n Cheap.

Stukje aluminium dikwandige pijp en die om het vierkante uiteinde van de PF getikt en daarover een handvat van een kinderstuurtje, het pijpje kostte me 4 stuks voor 2 euro gezaagd en wel en de handgreepjes waren 3,50 per 2 stuks op de plaatselijke weekmarkt, al met al een makkelijke greep die weinig kost, op het moment dat ze versleten zijn schuif je er gewoon een paar nieuwe op, standaard stuur maat.

De korte handvatten zijn met name fijn, daar je ze niet makkelijk uit de machine kan stoten, het is ook goed voor die gene die altijd de PF te vast aandraaien (nergens voor nodig) wat eerder je rubbertje vervangen!

Even 2 telefoon foto's gemaakt . . .

Afbeelding

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Houten handvatten Strega

Berichtdoor bobbee » wo 02 nov 2016, 18:35

Ik heb gewoon de standaard maat gedaan, en ook zo basic mogelijk vormgegeven handvat van walnoten hout omdat ik dat gewoon het mooiste vind:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Houten handvatten Strega

Berichtdoor Pti » wo 02 nov 2016, 20:10

Ik heb bij winkje (Vincent) thuis geloof ik model snella op zijn strega gezien en was daar erg van gecharmeerd!

winkje
Berichten: 102
Lid geworden op: di 17 aug 2010, 22:42
Locatie: Houten

Re: Houten handvatten Strega

Berichtdoor winkje » wo 02 nov 2016, 21:13

Hi,

Yup, hier de Snella variant in Pallisander. Rank, chique... soms lijkt de hevel bijna te dun qua uiterlijk maar voor mij de juiste combo en daardoor uitstraling.

Maar, dit antwoord is waardeloos zonder plaatjes.... Grappig te zien hoe een Olympus toch een kleine maler kan lijken :D

Groet, Vincent

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BartG
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 11:12
Locatie: België

Re: Houten handvatten Strega

Berichtdoor BartG » do 03 nov 2016, 15:13

Ik ben voor handvatten in wenge, polo uitvoering, gegaan (ook door dirossi). Geolied, niet gelakt.
Van ver lijkt het zwart, maar dichtbij zie je de bruine adering van het hout.
Ben blij met het resultaat :-)

Afbeelding
(tamper op de foto is in palisander)

Afbeelding
(de belichting verkleurt het hout hier wat, in werkelijkheid is het iets donkerder)

Babybird
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 20:06

Re: Houten handvatten Strega

Berichtdoor Babybird » do 10 nov 2016, 09:22

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens even nadenken welk model het moet worden.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

Babybird
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 20:06

Re: Houten handvatten Strega

Berichtdoor Babybird » vr 09 feb 2018, 18:54

Nou eindelijk heb ik houten handvatten op mijn Strega. Ik heb gekozen voor Wenge hout. De vorm was best een lastige keuze en kwam uiteindelijk uit bij de Londinium machine. Dirossi heeft er iets moois van gemaakt. Frans dank voor de maten!
Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat.
Bijlagen
Zeefdrager.jpg
Waterknop.jpg
Tamper.jpg
Onder.jpg
Hevel.jpg
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Houten handvatten Strega

Berichtdoor Erik82 » vr 09 feb 2018, 19:35

Dat ziet er netjes uit en maakt de Strega een stuk mooier. Goede keuze om voor Wenge te gaan.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Houten handvatten Strega

Berichtdoor bobbee » vr 09 feb 2018, 21:35

Mooi!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron