La Pavoni pin roller vervangen door lager

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor fransg » ma 12 mar 2018, 10:26

Ik heb overigens sinds de recente vervanging van de p-stat deze zo afgesteld dat die de probe in de groepsring ook rond de 77ºC brengt. Daarna wordt hij pas wat te warm als je 'm lang aan laat staan. De vorige setting warmde sneller op, maar bracht ook het overdrukventiel aan het sissen en dan is het in 'vreemde' handen minder veilig, dus nu is-ie vrij behoudend en kan de PID het overnemen, of niet, allebei is goed. Als ik meerdere shots achtereen maak, is het wel extra prettig om de PID aan te hebben want die neemt dan 'gas' terug zodra de zetgroep te warm dreigt te worden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: La Pavoni pin roller vervangen door lager

Berichtdoor OnnoRistretto » ma 12 mar 2018, 13:00

Bedankt voor die links en tip, Frans. Ik ga me inlezen. De LP is een fijn apparaat, maar ik zou graag de bediening iets makkelijker maken door oververhitting tegen te gaan, zodat ik ook een paar kopjes achter elkaar kan zetten en mijn gasten niet met tussenpozen van een kwartier hun koffie krijgen. Daarom dacht ik aan een pid.

Een andere optie is wachten tot de compacte nieuwe Londinium er is. Die kost wel meer dan een pid + aanpassing van de LP, maar als ik het goed heb begrepen heeft espresso uit de Londinium meer body (bite, zou ik het zelf willen noemen), en dat is iets wat ik ook erg waardeer. Ten slotte is er ook nog de veranderitis: de aantrekkingskracht van zo'n volkomen nieuw apparaat in de keuken na veertien jaar LP's (Europiccola en Professionale). Nergens voor nodig, maar misschien juist daarom toch erg leuk.
Ik heb overigens sinds de recente vervanging van de p-stat deze zo afgesteld dat die de probe in de groepsring ook rond de 77ºC brengt. Daarna wordt hij pas wat te warm als je 'm lang aan laat staan. De vorige setting warmde sneller op, maar bracht ook het overdrukventiel aan het sissen en dan is het in 'vreemde' handen minder veilig, dus nu is-ie vrij behoudend en kan de PID het overnemen, of niet, allebei is goed. Als ik meerdere shots achtereen maak, is het wel extra prettig om de PID aan te hebben want die neemt dan 'gas' terug zodra de zetgroep te warm dreigt te worden.
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron