Bezzera B3000AL reparatie

zapty
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 mar 2008, 15:06

Bezzera B3000AL reparatie

Berichtdoor zapty » do 20 apr 2017, 16:33

Hallo beste mensen,

Wie kan me een goede, kundige reparateur aanraden voor mijn Bezerra B3000Al. Deze heeft wat onderhoud nodig en geeft kortsluiting na aanzetten. Ik heb er momenteel geen tijd voor en begin hem te missen. Heb mijn Giotto een tijdje terug verkocht en heb nu geen espresso om van te genieten...
Liefst een betrouwbaar iemand met een pickup en return service of iemand in de buurt van Heerlen/Maastricht. De kortsluiting heeft deze opgelopen nadat de pressurestat vervangen was door een lokale reparateur in Heerlen, daar wil ik nu liever even niet terug naar toe.
Na terugkomst van deze reparatie had ik de Giotto aangesloten en heb de Bezzera dom genoeg niet uitgeprobeerd maar zolang in de garage gezet. Nu de Giotto verkocht is sloot ik de Bezzera aan (water en afvoer), drukte op de aan/uit knop om op te warmen en meteen kortsluiting....

Alvast bedankt voor jullie advies en met vriendelijke groet,

Patrick

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera B3000AL reparatie

Berichtdoor fransg » do 20 apr 2017, 16:37

Niet in de buurt, wel goed:

http://www.kafko.nl
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Bezzera B3000AL reparatie

Berichtdoor Pti » do 20 apr 2017, 17:04

Met alle respect maar klinkt als een klein probleempje. Ff zelf kijken of er en draadje los zit bik de vervangen presso of lekker terug naar de persoon die het verkeerd gerepareerd heeft voor garantie.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera B3000AL reparatie

Berichtdoor fransg » do 20 apr 2017, 17:16

Ik gok erop dat er vast méér loos zou zijn, aangezien de eigenaar weinig van de apparatuur weet, de reparateur er ook niet veel van begreep en de machine een onbekende tijd "in de garage" (nachtvorst?) heeft gestaan.

We gaan het hopelijk de komende tijd horen!

Post je ook foto's? Het is vast een mooie machine om te zien!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Bezzera B3000AL reparatie

Berichtdoor @3aan » do 20 apr 2017, 18:28

Denk toch ook dat de Presso verkeerd is aangesloten, meer aangekloot dus, zeker de "reparateur" laten repeaten!? :)

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door @3aan op do 20 apr 2017, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: Bezzera B3000AL reparatie

Berichtdoor tohenk2 » do 20 apr 2017, 18:41

Trouwens heel fatsoenlijk dat je niet meteen de naam en toenaam te grabbel gooit (het zou een eenmalige fout kunnen zijn etc. etc.) maar vraagt naar goede reparateurs - en dat je er liever niet meer terug gaat snap ik.

Een ander dan Kafko die ik aan kan bevelen zit bij mij in de buurt: Bianco Nero in Den Haag, maar geen idee of hij een pick-up & return service heeft.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bezzera B3000AL reparatie

Berichtdoor HanR » do 20 apr 2017, 20:21

Sorry! David is beslist een handige jongen. Maar als je het toch in Den Haag zoekt zou ik eerder naar Joep (Casabarista) of ESW gaan.

zapty
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 mar 2008, 15:06

Re: Bezzera B3000AL reparatie

Berichtdoor zapty » vr 21 apr 2017, 08:53

Hartelijk bedankt heren,

De Bezzera heeft zeker niet jaren in de garage gestaan en de garage is verwarmd, geen nachtvorst, is ook de plek waar ik koffie doe branden en waar ik verschillende machines, oude antieke branders en malers en aparte koffieapparaten zoals vacuum en balans apparaten etc heb tentoongesteld. Ik dacht dat er misschien een vertrouwd iemand of een vertrouwd bedrijf was wat ik nog niet kende.
Met Kafko heb ik al eerder te maken gehad voor onderdelen en materialen.
ja, ik noem niet z snel namen van mensen of bedrijven ook al heb ik er verder niet heel goede ervaringen mee.

Ik heb het apparaat zeker goed bekeken en ook het verwarmingselement schijnt in orde te zijn. Het omhulsel van de Bezzera was al verkeerd in elkaar gezet wat ook al een aanwijzing was van dat men er bij de vorige reparatie niet al teveel vanaf wist. Ook had men daar nog nooit een handhevel apparaat gezien en kende men het merk Bezzera niet.... Ze doen zich ondertussen wel voor als een gereputeerde reparateur van alle soorten espressomachines etc.
Het apparaat weegt trouwens een ton...
Dus ik zal nog wel even kijken wat ik ga doen, zal jullie op de hoogte houden.
Bijlagen
IMG_0297.JPG
Bezzera B3000AL

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera B3000AL reparatie

Berichtdoor fransg » vr 21 apr 2017, 08:58

Gelukkig! Het ding verdient nu de beste behandeling, geen beunhazen meer aan z'n body.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Bezzera B3000AL reparatie

Berichtdoor Pti » vr 21 apr 2017, 10:14

Als je als reparateur het merk bezzera niet kent kom je echt onder een steen vandaan. Dan is een van de- al dan niet het oudste- familiebedrijf dat nog espresso machines bouwt.

De b3000al is echter wel een apart verhaal, hij is in slechts zeer beperkte oplage gemaakt onder 2 merknamen en volgens mij nooit in Nederland verkocht.
Dit is dan ook de tweede die ik ooit zie in Nederland, numero uno is al wat jaartjes bij mij in dienst.

Mijn machine is geen bezzera maar in Zwitserland of Oostenrijk gebouwd met toestemming van bezzera, het precieze verhaal weer ik niet meer. Hij is af en toe wat koppig maar kortsluiting heeft hij nooit vertoond, ook niet toen in recent de pressostaat verving voor een verse.
IMG_20161031_120545.jpg
Nogmaals, het zijn geen hele complexe machines. Een kijkje achter het linker zijpaneel zal je al snel kunnen vertellen of het niet een simpele losse draad of kabelschoen is.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron