Leuk nieuw IMS spul voor La Pavoni

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Leuk nieuw IMS spul voor La Pavoni

Berichtdoor OnnoRistretto » vr 25 aug 2017, 08:26

Nou graag! Het fototoestel staat al klaar.
Stuur je naam & adres maar aan mij op frans@goddijn.com, dan krijg je er een!
Er wordt dan wel een verslag met foto's van je verwacht in deze thread ;-)
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Gebruikersavatar
FrancisPavoni
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 13 mar 2016, 00:23

Re: Leuk nieuw IMS spul voor La Pavoni

Berichtdoor FrancisPavoni » vr 25 aug 2017, 09:46

Zijn deze er ook al voor de millenium versies?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Leuk nieuw IMS spul voor La Pavoni

Berichtdoor fransg » vr 25 aug 2017, 10:14

Zijn deze er ook al voor de millenium versies?
Zou je even kunnen navragen:
Ik heb deze in Hongarije besteld

mondoktibor.avx@atctrade.com

Van Pommeren gaat deze ook in voorraad nemen, kan nog wel even duren eer deze geleverd worden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Leuk nieuw IMS spul voor La Pavoni

Berichtdoor OnnoRistretto » ma 28 aug 2017, 13:23

Dan hier mijn eerste ervaringen met het nieuwe IMS-douchescherm voor de LP pre-millennium. Of eigenlijk eerst een stap terug: toen ik het originele scherm van de LP had verwijderd, viel me namelijk op dat dat ook in het midden een niet-doorlaatbare plek heeft:

Afbeelding

Daarin is het scherm van IMS dus niet uniek. Afijn, eerst een flinke plens kokend water door het scherm laten kletteren, want kletteren doet het, ik zou zelfs zeggen harder dan het originele scherm:

https://youtu.be/PcjXAO9njRs" onclick="window.open(this.href);return false; (iets te veel seconden erafgeknipt aan het begin, waardoor je nu net de allergrootste plens mist; videobewerking is voor mij volkomen onbekend terrein)

Dan een filterbakje gevuld met 13 gram La Luna (Kaffeehimmel-Kevelaer), niet al te fijn gemalen in de Kinu47 omdat deze koffie vrij gauw een verbrande smaak krijgt:

Afbeelding

En hieronder de pucks van het originele scherm en het IMS-schem (rechts):
Afbeelding

Met dit nieuwe scherm van IMS heb ik sinds zaterdag nog maar 10 espressi/ristretti gezet. Het is dus nog wat vroeg om al met grote stelligheid te zeggen dat dit nieuwe scherm niets toevoegt, maar toch zeg ik het. Ik proef werkelijk geen verschil in de koffie. Veranderingen in de doorlooptijd zijn moeilijk vast te stellen omdat de kracht waarmee ik de hefboom omlaagdruk niet constant is, en andere technische verschillen zijn klein, voor zover aanwezig (zoals de bovenkant van de pucks).

Morgen breek ik een nieuwe zak bonen aan, andere bonen, en kan ik kijken of het daarmee wel verschil uitmaakt. Wordt vervolgd...

Nou graag! Het fototoestel staat al klaar.
Stuur je naam & adres maar aan mij op frans@goddijn.com, dan krijg je er een!
Er wordt dan wel een verslag met foto's van je verwacht in deze thread ;-)
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Erik82
Berichten: 2880
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Leuk nieuw IMS spul voor La Pavoni

Berichtdoor Erik82 » ma 28 aug 2017, 15:07

Je bevinding komt geheel overeen met wat men wereldwijd ook heeft ervaren met het IMS douchescherm voor de E61. Gewoon leuk speelgoed maar voegt verder niks extra toe.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Leuk nieuw IMS spul voor La Pavoni

Berichtdoor fransg » ma 28 aug 2017, 15:42

Kortom eindelijk eens een mooie uitvinding waar je onbezorgd gelukkig mee kunt zijn omdat het verder je leven niet onherstelbaar overhoop haalt. Je voegt het toe en je levensloop blijft kalm op koers.

Beschik je reeds over een Strietman-kwaliteit filterbakje? Indien niet dan zou ik je tevens een IMS bakje kunnen toezenden voor meer diepgravend onderzoek ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Leuk nieuw IMS spul voor La Pavoni

Berichtdoor OnnoRistretto » ma 28 aug 2017, 16:08

Kortom: een revoutionair onrevolutionaire uitvinding, in zijn genialiteit alleen overtroffen door de traploos regelbare tegeldrager. Strietman-bakjes had ik al gekocht bij Strietman himself, en daar ben ik nog altijd heel blij mee.

Mocht iemand anders hier dit IMS-douchescherm eens willen proberen, dan stuur ik het met alle plezier door. Ik neem aan dat ik fransg daarmee niet tegen de schenen schop; het is geen ondankbaarheid.

Volgens mij is het tijd voor een kopje diepgravend onderzoek. Ciao!
Kortom eindelijk eens een mooie uitvinding waar je onbezorgd gelukkig mee kunt zijn omdat het verder je leven niet onherstelbaar overhoop haalt. Je voegt het toe en je levensloop blijft kalm op koers.

Beschik je reeds over een Strietman-kwaliteit filterbakje? Indien niet dan zou ik je tevens een IMS bakje kunnen toezenden voor meer diepgravend onderzoek ;-)
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Erik82
Berichten: 2880
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Leuk nieuw IMS spul voor La Pavoni

Berichtdoor Erik82 » ma 28 aug 2017, 21:15

Bakjes maken inderdaad wel veel verschil waar dat bij een douchescherm niet het geval is. De spreiding van het water moet goed zijn door het design van de machine, daar gaat een douchescherm weinig aan veranderen. De Strietman-bakjes (IMS) zijn erg goed.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Leuk nieuw IMS spul voor La Pavoni

Berichtdoor martinierius » di 29 aug 2017, 07:33

Ik vind een IMS douchescherm vooral handig bij snel even afvegen van resterende koffie: gaat erg vlot. Jammer dat ik er geen passende gevonden heb voor mijn carimali uno.
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Erik82
Berichten: 2880
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Leuk nieuw IMS spul voor La Pavoni

Berichtdoor Erik82 » za 30 sep 2017, 11:03

Voor degene die op zoek zijn naar 49mm filterbakjes van 18gr http://shop.strietman.net/product/strie ... t-18-grams. Deze zijn ook door IMS gemaakt.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron