londinium Compact (LC)

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: londinium Compact (LC)

Berichtdoor bvds » vr 17 nov 2017, 14:18

Alwin, wat is een tamer?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: londinium Compact (LC)

Berichtdoor cremalover » vr 17 nov 2017, 17:06

Alwin, wat is een tamer?
Wordt gebruikt om wispelturig maalsel onder controle te houden. :mrgreen:

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: londinium Compact (LC)

Berichtdoor bvds » vr 17 nov 2017, 18:15

gelukkig heb ook jij daar weer een tamper voor. of eerder een stamper?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: londinium Compact (LC)

Berichtdoor Pti » vr 17 nov 2017, 21:35

Die is 53mm dus dat zou niet erg slim zijn.
55 mm.
Is trouwens niet door Londinium ontworpen.
Dat klopt, die bestellen ze net als alle anderen "gewoon" uit de catalogus.
Ik weet niet meer hoe het bedrijf heet, misschien een van jullie wel. Ze zitten in Venetië als ik me niet vergis en ze gieten voor alle grote fabrieken. Ze maken oa. het merendeel van de e61 groepen, de veekgebruikte (faema) stoomkranen en de hendelgroep die "we" de boscogroep noemen.

Enkel CMA en LSM maken volgens mij nog hun eigen groepen.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: londinium Compact (LC)

Berichtdoor cremalover » za 18 nov 2017, 11:37

Die is 53mm dus dat zou niet erg slim zijn.
55 mm.
Is trouwens niet door Londinium ontworpen.
Dat klopt, die bestellen ze net als alle anderen "gewoon" uit de catalogus.
Ik weet niet meer hoe het bedrijf heet, misschien een van jullie wel. Ze zitten in Venetië als ik me niet vergis en ze gieten voor alle grote fabrieken. Ze maken oa. het merendeel van de e61 groepen, de veekgebruikte (faema) stoomkranen en de hendelgroep die "we" de boscogroep noemen.

Enkel CMA en LSM maken volgens mij nog hun eigen groepen.
Ik bedoel de LC groep.
Hoop dat ze er niet een sleuf in maken.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: londinium Compact (LC)

Berichtdoor Pti » za 18 nov 2017, 12:00

Ja dat snap ik, maar ik kan me niet voorstellen dat Riess "opeens" zijn eigen groep gaat ontwikkelen, zijn huidige modellen zijn naar zijn zeggen immers als de beste dus dat laat weinig ruimte voor verbetering.

Als hij voor een 58mm horeca groep gaat kan ik me niet voorstellen dat het een andere groep wordt dan de huidige die wij hebben als de zgn. Bosco groep.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: londinium Compact (LC)

Berichtdoor bvds » za 18 nov 2017, 21:09

Ja dat snap ik, maar ik kan me niet voorstellen dat Riess "opeens" zijn eigen groep gaat ontwikkelen, zijn huidige modellen zijn naar zijn zeggen immers als de beste dus dat laat weinig ruimte voor verbetering.
Ik heb Reiss inmiddels een paar keer gesproken over dit project. Het gaat wel degelijk om een een hele nieuwe in eigen huis ontwikkelde groep. De Compact wordt niet ontwikkeld als een betere machine dan zijn grote broers. Wel als een kleiner alternatief...

Ik heb veel respect voor zo'n project. Het zelf ontwikkelen van onderdelen en zeker een hele groep is een stuk ingewikkelder dan de zoveelste geassembleerde machine uit standaard parts. Daar zijn er langzamerhand wel genoeg van.

Maar voor een kleine lever machine zie ik een goede toekomst. Er is nu bar weinig te koop tussen zeg een Pavoni of Strega...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: londinium Compact (LC)

Berichtdoor cremalover » za 18 nov 2017, 21:36

Ja dat snap ik, maar ik kan me niet voorstellen dat Riess "opeens" zijn eigen groep gaat ontwikkelen, zijn huidige modellen zijn naar zijn zeggen immers als de beste dus dat laat weinig ruimte voor verbetering.
Ik heb Reiss inmiddels een paar keer gesproken over dit project. Het gaat wel degelijk om een een hele nieuwe in eigen huis ontwikkelde groep. De Compact wordt niet ontwikkeld als een betere machine dan zijn grote broers. Wel als een kleiner alternatief...

Ik heb veel respect voor zo'n project. Het zelf ontwikkelen van onderdelen en zeker een hele groep is een stuk ingewikkelder dan de zoveelste geassembleerde machine uit standaard parts. Daar zijn er langzamerhand wel genoeg van.

Maar voor een kleine lever machine zie ik een goede toekomst. Er is nu bar weinig te koop tussen zeg een Pavoni of Strega...
De vraag is of er wat tussen moet .
Qua afmeting is een Strega zeer goed te doen.
Een compacte springlever is trouwens nog de Export.
Weliswaar geen 58 mm maar wel een dipper.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: londinium Compact (LC)

Berichtdoor bobbee » za 18 nov 2017, 22:02

Die 58mm is wel van essentieel belang. Juist die maat zorgt voor een erg breed scala aan accesoires en dat is erg leuk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: londinium Compact (LC)

Berichtdoor @3aan » zo 19 nov 2017, 00:50

Misschien niet leuk maar wel zo handig/makkelijk ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron