Is dit geluid normaal?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor bobbee » wo 03 jan 2018, 11:53

@frup:

Andere vraag, waarom heb je geen londinium gekozen met regelbare pre infusie? Ik zou daar persoonlijk eerder voor kiezen. Ik ben wel benieuwd waarom je de profitec hebt gekozen eerlijk gezegd.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor cremalover » wo 03 jan 2018, 12:00

@frup:

Andere vraag, waarom heb je geen londinium gekozen met regelbare pre infusie? Ik zou daar persoonlijk eerder voor kiezen. Ik ben wel benieuwd waarom je de profitec hebt gekozen eerlijk gezegd.
Of de Fio Piazza San Marco.
mediumlever1group-w1200h1200.jpg
(12.7 KiB) Nog niet gedownload
Vind ik zelf de mooiste.
Bijlagen
mediumlever1group-w1200h1200.jpg
(12.7 KiB) Nog niet gedownload

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor bobbee » wo 03 jan 2018, 12:02

He die is ook mooi idd! Bricoletta bekasting eromheen. Leuk!

Maar denk dat ik toch de londinium zou kiezen door de opties.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor fransg » wo 03 jan 2018, 12:49

Of de Fio Piazza San Marco.
Vind ik zelf de mooiste.
Al vijf jaar bovendien!
Niet veel te vinden over dit ding.Weet iemand met zekerheid of dit wel of niet een HX is?

Spookt door mijn kop.Al anderhalf jaar.Als het een dipper is kan ik hem misschien uit mijn kop krijgen. :mrgreen:
Laat ik het maar eerlijk zeggen.
Als het een HX is staat hier binnenkort een Strega te koop.
Niet dat er een rationele argumentatie te verzinnen is om de Strega te ruilen tegen de Fio.
Gaat puur om het ding.Waarschijnlijk zal ik er qua koffie op achteruit gaan.
ogbcbn.jpg
De hefboom grijpt ook pas zeer hoog aan, lijkt me dus wat pre-infusie betreft geen alleskunner:



Kost ongeveer € 3300 bij https://www.coffeeitalia.ie/
Laatst gewijzigd door fransg op wo 03 jan 2018, 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor cremalover » wo 03 jan 2018, 12:53

Das bij Piet.
Die geribbelde kast.Das mooi.
HTB1TAMBOFXXXXcrXpXXq6xXFXXXR.jpg

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor cremalover » wo 03 jan 2018, 13:47

Wat betreft het geluid.Was het de mijne zou ik eerst de veer(en) demonteren en kijken of de uiteinden en veerschotels niet op mekaar in vreten.Indien nodig glad polijsten met 2000 waterproof schuurpapier als veeruiteinden en schotels ruw zijn. En daarna wat vet erop.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 539
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor Frup » wo 03 jan 2018, 14:34

@frup:
Andere vraag, waarom heb je geen londinium gekozen met regelbare pre infusie? Ik zou daar persoonlijk eerder voor kiezen. Ik ben wel benieuwd waarom je de profitec hebt gekozen eerlijk gezegd.
Het was dan ook een lastige keuze. Ik wilde wel graag een vaste wateraansluiting, zonder aparte kit of verwijderen van de pomp. Ander punt voor mij was dat L geen distributeur of servicepunt in Nederland heeft. Mocht er een garantie issue zijn, dan vind ik het persoonlijk prettiger als ik bij een Nederlandse leverancier terecht kan. Dat verklaart ook waarom ik niet heb gekozen voor een Fio of de Bosco Sorrento. Verder wilde ik eigenlijk ook niet meer uitgeven dan ik nu heb gedaan. De Alex Leva viel af omdat de stoompijp rechts zit (in mijn situatie niet handig). De Pompei heeft een, voor mij, te grote footprint. Afgezien van het geluid, dat zeker opgelost gaat worden, ben ik erg tevreden over de output van de Profitec. Wat mij ook opvalt is dat de maling/dosering veel nauwer luistert dan met mijn vorige E61.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 539
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor Frup » do 04 jan 2018, 15:51

Even een update: ik was vamorgen in Wijk bij Duurstede, waar de serviceafdeling van vP zit.
Daar werd de piston uitgenomen en de veer iets gecorrigeerd. Mij werd gezegd dat de veer de wand sowieso niet kon raken. De cilinderwand had ook geen zichtbare sporen. Het geluid was echter nog niet weg.
Toen de de piston opnieuw eruit. De monteur heeft toen de twee veren gesmeerd (met een kwastje en voedselveilig). Daarna was het 'kraken' weg.
Ik hoor nu nog de veer bij het opspannen en na het loslaten een klein tikje. Verder is de machine nu helemaal stil.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero

Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15046
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor fransg » do 04 jan 2018, 16:26

Top!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Is dit geluid normaal?

Berichtdoor bobbee » do 04 jan 2018, 18:44

Mooi zo, dus het was het knarsen van de veer op een stilstaand punt waar ze contact maken.
Als het nu terugkomt, weet je dan wat je moet smeren?

Bedankt nog trouwens voor het antwoord op mijn vraag over je keuze. ;)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron