Lever ervaringen en voorkeuren

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » wo 14 feb 2018, 15:23

Mijn kinderen moeten de vaatwasser uitpakken, en het plaatsen op de Bezzera met vangrail kost nu al een kopje per maand...
Die vangrail is dus ook geen garantie tegen schade ;-)
Wat gaf voor jou de doorslag om een Londinium te nemen Frans?
Ik was er vanaf het prille begin bij. Destijds was de eerste Londinium ongeveer even duur als de Strega en ik koos voor de Londinium onder andere vanwege de mooie uitvoering en het ontwerp van de zetgroep (geen verwarmingselementjes erin nodig).

De Londinium heeft zich in de loop van de jaren steeds ontwikkeld en ook al wordt met de eerste machine (Luxe uitvoering) die ik toen kocht bij zijn eigenaar nog steeds super lekkere espresso gezet, er is een aantal upgrades gekomen tot en met de L-R die nu wordt geleverd en ik ben meestal meegegaan met die nieuwste versies.

De L-R met diens regelbare pre-infusie is geweldig, daarmee is de thuis-machine in staat dezelfde espresso te maken die mijn andere Londinium, de commerciële L1 met waterleiding-aansluiting, regelaar voor flow en druk, druk-booster ook levert, alleen doet die L-R dat veel simpeler in een compactere versie dan die horeca-Londinium.

De Strega heeft volgens mij in de loop van die jaren geen upgrade door de fabrikant gehad en ook levert de fabrikant niet een service die vergelijkbaar is met die van Londinium (website, webshop, hands-on service en begeleiding via FaceTime door de directie wanneer nodig, onderdelen-service met supersnelle koerier etc). Wel heeft onze eigen PeterDeGoede een upgrade / aanpassing voor de Strega, dat is fraai.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor cremalover » wo 14 feb 2018, 15:43

De Strega heeft geen customerservice nodig.Die dingen zijn gebleken zeer betrouwbaar te zijn.
Zelf heb ik contact gehad met Bezzera toen ik nieuwe deals voor mijn Strega wilde(onnodig bleek achteraf) en ze waren zeer voorkomend en klantvriendelijk.Geen klachten over de service.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Marcje » wo 14 feb 2018, 15:51

Kan die L-R ook op vast water?
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » wo 14 feb 2018, 16:09

Kan die L-R ook op vast water?
ja, het kan, sommigen hebben dat gedaan maar dan kun je net zo goed meteen de grote machine kopen, vind ik.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 535
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Frup » wo 14 feb 2018, 17:12

De Izzo Alex Leva is ook een stuk minder diep dan andere (bijv. de Profitec Pro 800).
Maar die is alleen op vastwater, als ik het goed heb.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor cremalover » wo 14 feb 2018, 18:17

De Izzo Alex Leva is ook een stuk minder diep dan andere (bijv. de Profitec Pro 800).
Maar die is alleen op vastwater, als ik het goed heb.
Klopt.

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor ErikW » do 15 feb 2018, 20:20

Ik ben ook nog steeds ZEER tevreden met mijn L-R.
Ongelooflijk stabiel, zeer eenvoudig. Korte leercurve.
Alleen heel even de rotatiepomp om boiler aan te vullen.
Verder alleen het zeer rustig druppelen van je espresso in het kopje......

De Strieman is veel variabeler en dus moeilijker voor constante kwaliteit.
Erg kleine boiler uiteraard. Apparaat is erg klein/licht en verplaatsbaar.
Alleen het conventiegeluid van het opwarmende water......

Levers versus die anderen: electische auto versus stoomtrein.
:roll:

Erik

PS
We moeten nog even wachten op een gebreide maler! Dan is het helemaal perfecte koffie-zen. :?

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor bvds » do 15 feb 2018, 22:04

De Strieman is veel variabeler en dus moeilijker voor constante kwaliteit.
En daarom heeft Gabor nu juist zo'n prachtige oplossing voor bedacht in de vorm van zijn pressure kit...

Los daarvan klopt het natuurlijk dat er in de woorden van Frans geen stoomfluit op zit en de boiler een stuk kleiner is. Maar ja je giet er on demand kokend water bij dus dat is ook geen issue...

En los daar weer van: Ik vind de L-R prachtig! Maar kijk uit naar de Compact ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Marcje » vr 16 feb 2018, 00:03

Weer een avondje zitten grasduinen op dit forum en even wat kleine vragen:

1) Als je een Strega op vast water zet, gebeurd de vulling / pre-infusie dan puur door de leidingdruk? M.a.w., wordt de vibratiepomp dan geheel overbrugd? Of is die dan nog steeds in gebruik? Zou voor mij geen echt voor- of nadeel zijn, maar wil het principe graag snappen. Staat er overigen nu 1 op MP waarbij je dat kunt kiezen, maar vraag me af wat de toegoevoegde waarde van de 'special edition' is...
(en ik heb de Mitica nu op vast water staan en denk niet dat ik ooit nog terug wil naar een machine die ik handmatig moet vullen)

2) Moet je flushen bij een Strega? Bij een Londinium hoeft dat niet toch?

Tnx
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » vr 16 feb 2018, 00:16

Moet je flushen bij een Strega?

Bij een Londinium hoeft dat niet toch?
Bij de Londinium hoeft dat niet, maar het is na een shot wel goed om heel kort een flush te doen aangezien je daarmee het douchescherm schoon houdt. Maar voor 'cooling' is het niet nodig.

Volgens mij hoef je de Strega evenmin warm of koud te flushen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron