La Pavoni Europiccola beginnersproblemen

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: La Pavoni Europiccola beginnersproblemen

Berichtdoor bobbee » vr 16 mar 2018, 20:06

beter leesbaar:
tampen-ori.jpg
Dat is een heel goed stuk!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

rmtz
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 15:58

Re: La Pavoni Europiccola beginnersproblemen

Berichtdoor rmtz » wo 21 mar 2018, 13:01

Ik heb ineens, sinds een halve week, terwijl ik niks anders doe dan ervoor, dat de koffie uit mijn naked portafilter niet meer stroomt, maar er van alle kanten uit spuit. Er stroomt ook wel koffie uit, maar er zijn ook allemaal fijne straaltjes die helemaal naast het kopje gaan. En vaak ook loopt het langs het handvat eruit.
Na het koffiezetten zit mijn aanrecht en Pavoni onder de koffie.
Weet iemand hoe dat nou weer mogelijk is?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: La Pavoni Europiccola beginnersproblemen

Berichtdoor bobbee » wo 21 mar 2018, 16:40

Oude koffie
Verkeerde maalgraad
Maalsel slecht verdeeld in filterbakje
Erg licht gebrande koffie

1 van deze zou het kunnen zijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: La Pavoni Europiccola beginnersproblemen

Berichtdoor HanR » wo 21 mar 2018, 16:52

En nog één:
Als het inderdaad via het handvat loopt is het misschien de portafilterring.

rmtz
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 15:58

Re: La Pavoni Europiccola beginnersproblemen

Berichtdoor rmtz » wo 21 mar 2018, 21:39

Ok, dank voor de suggesties. Het is vers gebrande koffie (zak is anderhalve week oud), dus dat zal het niet zijn, lijkt me. Maling was ook hetzelfde als daarvoor. De koffie is op en er komt morgen weer nieuwe. Misschien dat dat toch uitmaakt.
De Pavoni is nieuw, dus er kan niks versleten zijn.
Ik vind het geen makkelijk apparaat, maar dat wist ik vantevoren natuurlijk. Lange leercurve.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: La Pavoni Europiccola beginnersproblemen

Berichtdoor bobbee » wo 21 mar 2018, 21:44

Door de luchtvochtigheid, temperatuur verschillen en ouder worden van de boon etc kan het zijn dat je de maalgraad iets moet aanpassen.

Maar had je nu last van channeling (die kleine spuitertjes) of een verharde groepring?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

dirk020
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 09:35

Re: La Pavoni Europiccola beginnersproblemen

Berichtdoor dirk020 » zo 25 mar 2018, 21:30

Ik vind het geen makkelijk apparaat, maar dat wist ik vantevoren natuurlijk. Lange leercurve.
Waar woon je, kom je wel 's in centrum 020? Kom anders eens langs bij mij in de werkplaats dan laat ik je zien hoe 't moet. Ik de werkplaats heb ik èn een La Pavoni staan èn een adequaat werkende bonenmaler

Het is niet moeilijk maar je moet even weten van hoe & wat
"Verhuizen kost beddestro!"

rmtz
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 15:58

Re: La Pavoni Europiccola beginnersproblemen

Berichtdoor rmtz » zo 25 mar 2018, 22:21

Waar woon je, kom je wel 's in centrum 020? Kom anders eens langs bij mij in de werkplaats dan laat ik je zien hoe 't moet. Ik de werkplaats heb ik èn een La Pavoni staan èn een adequaat werkende bonenmaler

Het is niet moeilijk maar je moet even weten van hoe & wat
Dat is ontzettend aardig aangeboden. Ik woon in Den Haag, dus niet super dichtbij. Ik hou het aanbod in mijn achterhoofd, mocht ik die kant op gaan, stuur ik je een berichtje.
Ik geloof best dat het meevalt. Aan het begin was het redelijk rampzalig en was ik even bang dat ik de verkeerde keus had gemaakt. Nu ben ik in ieder geval in staat een lekker kopje koffie te maken. Ben wat verschillende bonen aan het uitproberen. Maar dat is natuurlijk ook elke keer uitproberen wat de goede maling is.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron