Het stiller maken van de Londinium-R

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Londinium R alles in een doos

Berichtdoor cremalover » do 08 mar 2018, 11:22

Lees mijn reacties nog maar eens goed door. In veel gevallen prijs ik hem niet zomaar aan maar geef ik vooral de nadelen weer. Hij is voor veel mensen niet geschikt en dat geef ik ook duidelijk aan. Vandaar dat ik je reactie veel te kort door de bocht vond aangezien je het voor doet komen we hem alleen maar de hemel in prijzen wat niet het geval is.

Nu mag bobbee al deze reacties lekker in een apart topic proppen dan kunnen we daar verder en blijft Frans zijn topic mooi schoon.
Ik weet niet of je mijn opmerking in het andere topic of Frans zijn eerdere opmerking in dit topic bedoeld maar ga even uit van het eerste.

Ik zei namelijk; grappig hoe het woord strietman altijd een soort echo veroorzaakt.
Wat er namelijk gebeurd is, en ik kan dit er niet even snel terugzoeken omdat ik op MN telefoon typ dus excuseer een verkeerde namedrop;

Bvds; noemt in een groot verhaal met ander onderwerp terloops ook iets mbt de strietman.
ErikW; Ja strietman! (Verder niets wat terzake doet aan het onderwerp enige doel Bvds opmerking mbt strietman kracht bij te zetten.) dit is echo 1
Erik82; Ja en strietman heeft ook eens X Y & Z als na- en voordelen. Wederom niets ter zaken tot het oorspronkelijke onderwerk. Echo 2

Hoop dat je nu ziet wat mijn punt een beetje is, in no time gaat het over de strietman en hoe veelzijdig die wel niet is. Er worden geen onwaarheden verkondigd ofzo maar het is gewoon totaal onnodig met betrekking tot het oorspronkelijke onderwerp en is het allemaal ook nog eens allemaal al 100x gezegd....
Dat doet toch iedereen.De meeste mensen zijn enthousiast over hun machine en willen dat delen.Zo erg lijkt me dat niet.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor cremalover » do 08 mar 2018, 11:26

Je zou de pomp buiten de machine kunnen bouwen, een externe pomp is vaak veel stiller omdat hij niet in een klankkast zit. Bovendien kun je hem dan ergens in een kastje ofzo wekwerken. Maar dat is natuurlijk niet de makkelijkste optie...

Zijn er ergens foto's van deze L-r zonder zijn jasje of kun je deze maken? Misschien zijn er nog andere trucs die je kunt gebruiken om de boel nog stiller te maken.

PS. Al dat "gezeur" over dat een hendel machine stil hoort te zijn. Dan moet je er natuurlijk gewoon een kopen met een vaste water aansluiting ipv een reservoir want anders vergelijkt men appels met peren.
Dat is toch het grote voordeel van een echte hendelmachine.
Dat je geen irritant pompgeluid hoort.Hendels met een pomp zijn ook geen echte hendelmacgines maar hybride machines.Een categorie op zich.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Londinium R alles in een doos

Berichtdoor bobbee » do 08 mar 2018, 11:31

BVDS heeft zo'n beetje iedere machine op zijn aanrecht gehad en zijn bevindingen gedeeld.
Ik snap niet hoe we als een stelletje nerds hier een discussie over kunnen hebben...

Ps nog geen tijd om achter de laptop te kruipen. Kan het even " on hold"?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor Pti » do 08 mar 2018, 12:32

En dat lijkt me exact de reden dat je van een hybride, goede benaming, niet moet verwachten dat hij in volledige stilte werk.
Het zo-stil-als-mogelijk maken van de machine is uiteraard een prima doelstelling.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor cremalover » do 08 mar 2018, 12:35

En dat lijkt me exact de reden dat je van een hybride, goede benaming, niet moet verwachten dat hij in volledige stilte werk.
Het zo-stil-als-mogelijk maken van de machine is uiteraard een prima doelstelling.
Dat verwacht ik ook niet.Ik was op youtube naar het pompgeluid van een vintage Faema e61 aan het zoeken en wat staat in de zoeklijst? Londinium LR.En toen viel het me op.That's all.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor fransg » do 08 mar 2018, 14:35

Zijn er ergens foto's van deze L-r zonder zijn jasje
Eind januari heb ik deze reeds gepubliceerd:

http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... -tips.html
PS. Al dat "gezeur" over dat een hendel machine stil hoort te zijn. Dan moet je er natuurlijk gewoon een kopen met een vaste water aansluiting ipv een reservoir want anders vergelijkt men appels met peren.
Mee eens. De move naar de kleine rotary is gemaakt om snel en makkelijk de pre-infusiedruk te kunnen instellen. Met een viberatiobepomping is dat niet te doen want die dingen zijn te traag (en bovendien maken ze echt herrie gedurende al de tijd die de druk-opbouw daarmee kost).
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium R alles in een doos

Berichtdoor fransg » do 08 mar 2018, 14:45

Ps nog geen tijd om achter de laptop te kruipen. Kan het even " on hold"?
Sure!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor cremalover » do 08 mar 2018, 14:45

Zijn er ergens foto's van deze L-r zonder zijn jasje
Eind januari heb ik deze reeds gepubliceerd:

http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... -tips.html
PS. Al dat "gezeur" over dat een hendel machine stil hoort te zijn. Dan moet je er natuurlijk gewoon een kopen met een vaste water aansluiting ipv een reservoir want anders vergelijkt men appels met peren.
Mee eens. De move naar de kleine rotary is gemaakt om snel en makkelijk de pre-infusiedruk te kunnen instellen. Met een viberatiobepomping is dat niet te doen want die dingen zijn te traag (en bovendien maken ze echt herrie gedurende al de tijd die de druk-opbouw daarmee kost).
Ik heb EX4 pompen met membraandemper bij Bas op zijn Dalla Corte en een Quickmill gehoord.Fluisterstil vibratiepompje.
Laatst gewijzigd door cremalover op do 08 mar 2018, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 338
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor namor » do 08 mar 2018, 14:53

Ik vind geluid van L-R is niet storend, ik heb harder gehoord.
Verder vind ook een beetje leuk die geluid. Ik trek hendel naar beneden en dan wil ik ook iets terug horen :) ...... soort van response en dankbaarheid.
Verder biedt pompje veel gemak.... dankzij die pomp kan je machine in no time verplaatsen, meenemen naar schoonmoeder, draaien om iets te repareren etc. Als je vaste water hebt uiteraard het is stilte maar machine staat vast en voordat je die 'vrij' hebt ben je halfuur verder. Bij mij staat machine meter of 6 van de water, ik zou de hele keuken/woonkamer moeten verbouwen om aan vaste water gaan zitten.
Voor elk gemak moet je betalen; in het geval met L-R - een beetje geluid. Als het te duur is dan ga je naar L1 of andere grote machine met vaste water en stilte om je heen.
Ik ben blei dat ik die keuze heb, en ik heb bewust gekozen voor een beetje geluid ipv stilte maar kreeg best veel vrijheid terug.

.... en in vergelijking met een gemiddelde vrouw L-R is muis stil, toch? :)
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Het stiller maken van de Londinium-R

Berichtdoor Pti » do 08 mar 2018, 15:05

Zijn er ergens foto's van deze L-r zonder zijn jasje
Eind januari heb ik deze reeds gepubliceerd:

http://kostverlorenvaart.blogspot.nl/20 ... -tips.html
Het is helaas op de foto's net niet goed genoeg te zien of de pomp volledig vrij hangt in silenceblocks of trillingsdempers dat zou nog een manier kunnen zijn om de boel nog iets stiller te krijgen.
PS. Al dat "gezeur" over dat een hendel machine stil hoort te zijn. Dan moet je er natuurlijk gewoon een kopen met een vaste water aansluiting ipv een reservoir want anders vergelijkt men appels met peren.
Mee eens. De move naar de kleine rotary is gemaakt om snel en makkelijk de pre-infusiedruk te kunnen instellen. Met een viberatiobepomping is dat niet te doen want die dingen zijn te traag (en bovendien maken ze echt herrie gedurende al de tijd die de druk-opbouw daarmee kost).
De snelheid zorgt er m.i. ook voor dat je minder lang naar het geluid van de pomp hoeft te luisteren even los van of dat nu luid is of niet in iemands belevind.
Ik vond het bij de pro800 trouwens vooral irritant als de boiler ging vullen tijdens het shot, zonde van het moment, maarja dat heb je nu eenmaal met een dipper met pomp....


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron