Gene Cafe stuk

Alice
Berichten: 40
Lid geworden op: do 08 jan 2015, 17:33

Gene Cafe stuk

Berichtdoor Alice » zo 15 mar 2015, 14:44

We hebben sinds 2 maanden een Gene Cafe. Zo ongeveer om de 3 a 4 dagen branden we 250gram. Dat gaat tot vandaag prima en we vinden het leuk om steeds wat andere soorten te leren kennen.
Vandaag wilden we beginnen aan ongeveer de 20ste keer. Toen de Gene begon te draaien hoorden we echter een raar geluid dat niet gebruikelijk is, alsof iets ergens aanliep. We zagen dat aan de linker zijkant onderin een bescherm/afdek randje was verbogen en iets naar buiten uitstak. Het draaiend gedeelte liep er tegenaan en haakte er steeds achter.
Om geen verdere schade te maken hebben we het uitstekende gedeelte eerst weer terug naar binnen geduwd, zodat het niet achter het draaiende gedeelte meer kon haken.

We hebben er een filmpje van gemaakt. Het proces gestopt en de boel los gehaald. Het is duidelijk te zien dat door de warmte een plastic afdek stripje aan de linker onderkant is verbogen en losgebroken.
Het is heel eenvoudig te vervangen, maar geeft geen goede indruk van de bouwkwaliteit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uZHtFyw2PIc[/youtube]

Even voor de goede orde, we hebben nog NOOIT meer dan 1 x per dag gebrand. dus van oververhitting is geen sprake.
Morgen maar weer naar de winkel :(

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor bobbee » zo 15 mar 2015, 15:42

Dat is een spacer. Die zitten los en worden geklemd en op hun plek gehouden door de spiegelende binnenplaat. Je kunt die hoogstwaarschijnlijk gewoon weer terug plaatsen en het kan zijn dat hij schreef is gaan zitten doordat jullie de gene te hard hebben neergezet of door vervoeren ofzo...

Kijk eens naar dit filmpje over het vervangen van het verwarmingselement. Daar zie je de spacers voorbij komen.

https://www.youtube.com/watch?v=DoGZMVF ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;

Alice
Berichten: 40
Lid geworden op: do 08 jan 2015, 17:33

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Alice » zo 15 mar 2015, 16:48

Hij staat al 20 brandingen op de zelfde plek, dus dat kan het absoluut nooit zijn. Ik heb tevens nog filmpjes waar te zien is dat bij de eerste brandingen die spacer perfect op zijn plaats zit.

Die spacer was helemaal vervormd door de warmte en zo krom als een hoepel.
Dat was de oorzaak dat hij naar binnen krulde en geraakt werd door het draaiende gedeelte. Niet een transport probleem dus.
We hebben nog geprobeerd hem een beetje in model te buigen, maar doordat hij geraakt was door het ronddraaiende gedeelte is het randje ook los gescheurd.

We hebben gemaild met de leverancier.
We hopen dat we nu niet weer via de leverancier zo'n raar antwoord van de importeur krijgen.
Die zei bij het slijten van die rubbertjes van het klepje, dat 1 x branden per 3 dagen wel heel erg veel was voor particulier gebruik en dat we toch echt niet vaker dan 1 x per uur mochten branden ? ? ? ?

Dat zijn van die onzin antwoorden waaruit je het gevoel krijgt dat men er van uit gaat dat de klant wel een fout zal maken, want het kan toch echt niet aan het product liggen.

Trouwens, zou je gewoon kunnen branden zonder die spacer? of wordt dan de bedrading die er achter ligt te heet?

Alice
Berichten: 40
Lid geworden op: do 08 jan 2015, 17:33

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Alice » zo 15 mar 2015, 16:57

Heeee img475 :lol: hoe heb je dat voor elkaar gekregen? om dat filmpje te laten zien?
Als ik op de knop druk van Youtube, en dan de film url er tussen plak, krijg ik het niet voor elkaar.

Alice
Berichten: 40
Lid geworden op: do 08 jan 2015, 17:33

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Alice » zo 15 mar 2015, 17:14

Hahaha, die is goed gedaan, heb ik de b%ll#n verstand van :lol:
goeie tip thanks.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor bobbee » zo 15 mar 2015, 19:33

Ok, hij is dus helemaal verbogen door de hitte. Dat kon ik niet zien op de foto's.
Wat vervelend dat je eerst die rubbertjes had die kapot gingen en nu weer dit... Ik moet zeggen dat mijn gene café het prima doet, geen mankementen gelukkig. Het blijft een plastic Chinees ding met wat microchip technologie. Echt super kwaliteit kun je het niet noemen inderdaad.
Ik mag wel hopen dat ze het dan goed op lossen.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Spironski » zo 15 mar 2015, 21:14

Ho ho: Koreaans hè, niet Chinees! ;)

Inderdaad vervelend dat jullie kennelijk een maandag-apparaat hebben. Ik heb er onderhand zo'n 500 brandingen op zitten en alleen onlangs het element en de motor vervangen, en 1x de rubbertjes .

Het verbogen ding is op zichzelf niet erg belangrijk. Ik denk dat je best kan branden zonder dat het op z'n plaats zit. Ik geloof dat het meer esthetisch is en wellicht om wat stof af te vangen, verder niet.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Alice
Berichten: 40
Lid geworden op: do 08 jan 2015, 17:33

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Alice » zo 15 mar 2015, 21:29

Ach, het is volgens mijn man geen belangrijk of ingewikkeld onderdeeltje, gewoon plastic stripje dat tussen 2 deeltjes geklemd zit.
Ikzelf zie het niet zozeer als maandag machine hoor. Warmte en plastic gaat niet altijd goed samen. Er hoeft maar iets scheef te trillen of te heet te worden en de boel vervormt al iets.
Kost waarschijnlijk minder dan een euro en is volgens mijn ega in 10 tellen te vervangen. :D
Ik durfde er alleen niet verder mee te gaan.

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Wedj » di 17 mar 2015, 13:39

heb ik ook gehad,
Tijdens een slow roasting profiel, drum eruit gehaald en systeem door laten draaien ( te druk met andere dingen)
Beide strips gesmolten en daardoor blokkade van tandwiel, doorzichtige kap aan de achterkant iets vervormd en rode knop iets anders van vorm.
Het word inderdaad aardig warm. Maar goed bij Ivo ongebrand.nl nieuwe strips besteld ( heeft ie op voorraad) ik meen 2,5 euro per stuk.
Demonteren en monteren 4 minuten en draaien maar.
Maar ik zal blij zijn als ik in december de Toper Cafemino in bedrijf kan gaan nemen :mrgreen:
Lijkt wat stabieler ( metaal he)

mvg

wim
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Alice
Berichten: 40
Lid geworden op: do 08 jan 2015, 17:33

Re: Gene Cafe stuk

Berichtdoor Alice » wo 18 mar 2015, 18:39

Dank je voor de reactie Wedj,
De nieuwe strip wordt opgestuurd en zal er binnenkort wel zijn. :)


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron