Upgrade je E61 naar Nespresso kwaliteit

fransg
Contacteer:

Upgrade je E61 naar Nespresso kwaliteit

Berichtdoor fransg » wo 11 sep 2013, 12:55

LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

CarpSafari
Contacteer:

Re: Upgrade je E61 naar Nespresso kwaliteit

Berichtdoor CarpSafari » wo 11 sep 2013, 13:00

Ja erg komisch, een 'win-win' cup dus. 8-)

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » wo 11 sep 2013, 13:08

Het kan wel een goeie zijn in gezinnen: vader zet met zijn uitgebreide rituelen zijn super lekkere specialty koffie en de rest van de familie pakt het portafilter met de cupjes. Kan best zijn dat die van de Bellapronto lekkerder zijn dan de standaard Nespresso en andere neppers.
LONDINIUM L1 & L-R -COMPAK E8/E6/E5 & R120-Mazzer-Rocket (van Peter van der Weerd) -Pavoni-FZ94-Tonino-Wile-VSTrefractoIV

Spironski

Berichtdoor Spironski » wo 11 sep 2013, 15:03

Het is dus een E61 Naked pf met "adapter-filter" voor cups? In principe zou je dus ook alleen die adapter moeten kunnen bestellen voor als je al een Naked hebt. Dit systeem kan inderdaad handig zijn voor de partner die alleen maar simpel wil/kan.

Blijf je natuurlijk wel zitten met voorgemalen koffie, en waar dan die cups te bestellen...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » wo 11 sep 2013, 15:09

Het is dus een E61 Naked pf met "adapter-filter" voor cups?
Dat denk ik
Dit systeem kan inderdaad handig zijn voor de partner die alleen maar simpel wil/kan.

Blijf je natuurlijk wel zitten met voorgemalen koffie, en waar dan die cups te bestellen...
http://www.bellabarista.co.uk/coffee-be ... sules.html

En de 'echte' Nespresso cups.

Spironski

Berichtdoor Spironski » wo 11 sep 2013, 15:21

En de 'echte' Nespresso cups.
Ik vind die Bella Pronto capsules er wel ander uitzien dan de Nespressocups? Ik vraag me sterk af of het wel inwisselbaar is.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » wo 11 sep 2013, 15:56

Ik vind die Bella Pronto capsules er wel ander uitzien dan de Nespressocups? Ik vraag me sterk af of het wel inwisselbaar is.
Ik heb met ze gebeld en het is inderdaad een andere capsule dan de standaard Nespresso, maar wel een soort capsule die niet uniek is voor Bellabarista. In Italië wordt de capsule die zij nu gebruiken ook veel verkocht.

Op dit moment is de adapter *zonder* naked portafilter nog niet online te bestellen maar dat gaan ze aanpassen en ik bestel er dan direct een, met capsules.

Ze hebben momenteel nog slechts twee soorten capsules: die met en die zonder caffeïne.

Het zou bij mijn vriendin thuis een mooi alternatief kunnen zijn: als ik er niet ben wordt alleen de Nespresso gebruikt, maar met die adapter zouden zij ook overweg kunnen met de Rocket.

bobbee

Berichtdoor bobbee » wo 11 sep 2013, 16:15

Je kunt dan toch net zo goed een bus illy ese pads kopen en bijbehorende filterbakje gebruiken wanneer vrouwlief aan de gang gaat? Of mis ik iets? Wat kan hier goed of beter aan zijn?
Espresso gear: || BEZZERA Strega || Eureka Olympus 75E Mythos burrs ||
Filter gear: || HARIO V60 || Aeropress || Kalita wave || KALITA Kettle || Kinu M47 ||
Roasting gear: || Behmor 1600+ ||

Spironski

Berichtdoor Spironski » wo 11 sep 2013, 16:21

Ja precies, een mooi alternatief voor de vriendin :D . Heb je ook een prijsindicatie voor die adapter?

Ik heb toch wat meer vertrouwen in een capsule dan in een pad, als het toch voorgemalen koffie moet zijn. Of dat terecht is weet ik echter niet. Heb het idee dat het zetten met een pad sneller mis gaat en dat de koffie zelf nòg sneller veroudert.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » wo 11 sep 2013, 16:48

Ja precies, een mooi alternatief voor de vriendin :D . Heb je ook een prijsindicatie voor die adapter?
Ik heb 2 x 100 capsules besteld, 21,50 BP per 100

En de adapter voor in de naked BF: "BellaPronto Capsule Insert for Porta Filter Handle" voor BP 17,50

En nog wat groene bonen.

Terug naar “Servings, Pads en Cups”