Fuck de barista...

Espresso

Re: Fuck de barista...

Berichtdoor Espresso » do 02 apr 2009, 09:20

Misschien hebben jullie het hier al over gehad maar ik als nespresso concurrent heb als eerste dat cupje eens uit elkaar gehaald en kwam erachter dat er ipv de min. benodigde 7 gram maar 4-5 gram koffie in het cupje zat van nespresso. Hoe bedoel je de boel bedonderen en in principe nog meer geld vangen voor een kopje koffie.

Veel succes met opnieuw kosten per kopje berekenen jongens ;)

Espressotopia

Berichtdoor Espressotopia » do 02 apr 2009, 12:07

Misschien hebben jullie het hier al over gehad maar ik als nespresso concurrent heb als eerste dat cupje eens uit elkaar gehaald en kwam erachter dat er ipv de min. benodigde 7 gram maar 4-5 gram koffie in het cupje zat van nespresso. Hoe bedoel je de boel bedonderen en in principe nog meer geld vangen voor een kopje koffie.

Goed dat je het controleert, heb het zelf nog niet kunnen meten. Maar dat is precies wat er mis is aan Nespresso: function follows form!

Spironski

Berichtdoor Spironski » do 14 mei 2009, 13:14

Maar als we uit die 3-4 gram koffie die er in een Nespressocupje zit, nu een evenredig klein espressootje zetten? Je hebt dan een 15ml koffie,..... : hoe smaakt dat, heeft iemand dat al eens geprobeerd?
De slechtere smaak van Nespresso komt toch niet alleen maar omdat het overgeëxtraheerde koffie is?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Elbasso

Berichtdoor Elbasso » vr 22 mei 2009, 13:54

Daar ben ik mee gestopt toen het boven de euro kwam :?

MechWolf

Berichtdoor MechWolf » ma 27 jul 2009, 16:25

Je kan met die Nespresso capsules goeie koffie zetten hoor! Pak er maar eens vier tegelijk, open knippen en HUP IN JE AEROPRESS! Moet jij eens kijken!
Vibiemme Domobar Junior, Macap MC4, Aeropress, Handpresso, Cafetiere, Chemex

Spironski

Berichtdoor Spironski » ma 27 jul 2009, 19:11

Uhuh, dat wordt een kopje met voor €1,30 aan ouwe koffie! :o
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Martijn
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Martijn » di 11 aug 2009, 23:01

Je kan met die Nespresso capsules goeie koffie zetten hoor! Pak er maar eens vier tegelijk, open knippen en HUP IN JE AEROPRESS! Moet jij eens kijken!
:lol:
Martijn Verhaeg
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Twitter: @martijnverhaeg

perlenoire

Berichtdoor perlenoire » ma 24 okt 2011, 10:49

Dag Martijn,

Beluga in Maastricht, met 2 michelinsterren serveert ook Nespresso.

Wat ik niet aan mijn verstand krijg hoe een ondernemer op dit niveau ervoor kan kiezen om na het Diner, dezelfde koffie te serveren als wat de mensen thuis op het aanrecht hebben staan. Je zou zeggen dat het in de horeca om beleving gaat, dat men probeert net dat beetje extra te leveren. Heb je net gegeten voor 150,- pp krijg je een kopje nespresso voorgeschoteld a 4,- per kopje. Overigens, er bestaat geen goedkopere koffie dan Nespresso. Dure boetieks wereldwijd, een bezorgsysteem, George Clooney in de reclamecampagne. Het zou me niks verbazen als in de cups dezelfde koffie zit als de 1,- euro knaller van de Hema….

Adieu

Bluecold

Berichtdoor Bluecold » ma 24 okt 2011, 11:28

Dag Martijn,

Beluga in Maastricht, met 2 michelinsterren serveert ook Nespresso.

Wat ik niet aan mijn verstand krijg hoe een ondernemer op dit niveau ervoor kan kiezen om na het Diner, dezelfde koffie te serveren als wat de mensen thuis op het aanrecht hebben staan. Je zou zeggen dat het in de horeca om beleving gaat, dat men probeert net dat beetje extra te leveren. Heb je net gegeten voor 150,- pp krijg je een kopje nespresso voorgeschoteld a 4,- per kopje. Overigens, er bestaat geen goedkopere koffie dan Nespresso. Dure boetieks wereldwijd, een bezorgsysteem, George Clooney in de reclamecampagne. Het zou me niks verbazen als in de cups dezelfde koffie zit als de 1,- euro knaller van de Hema….

Adieu
Nou, zelfs als de chef het wil, dan wordt dat erg lastig. Stel dat je als restaurant een espressoapparaat hebt, met molen en goede bonen. Dan heb je een fulltime barista nodig om die te bedienen. Misschien zelfs 2, want als een gezelschap van 12 vraagt om 12 cappuccinos (blijft nederland), dan is met een tweegroeps de eerste vergaan voordat de laatste af is aangezien je ze per 4 kan maken, en dan heb je een erg grote stoomkan. Dus dat betekent als snel 2 fulltime baristas. Dat kost een hele berg knaken.
Dan zou je kunnen zeggen, ik koop een miljoenmiljard kleine cafetieres en 2 flinke mahlkonigs en biedt mijn klanten een keuze uit meerdere overheerlijke verse koffies. Dat zou vanuit koffiekwaliteits oogpunt het beste zijn (imo). Maar probeer dan maar eens uit te leggen dat je geen cappuccino/espresso/latte serveert.

Verder hoef je natuurlijk geen koffie te kopen à raison de 4 euro de stuk. Sterker nog, je kan vermelden dat je het totaal belachelijk vindt dat de koffieprijs 12x over de kop gaat voor een inferieur product. Vooral omdat beluga amper toegevoegde waarde levert. De rauwe producten in het gerecht worden met zorg en kunde bereidt tot een fantastische maaltijd. De wijn wordt met zorg geselecteerd, de smaakfacetten van die wijn worden bestudeerd en er wordt een paring gemaakt met gerechten. De koffie wordt ingekocht in cupjes en in het apparaat geknalt. Dan heb je geen waar voor je geld. En dan zou ik het ook niet kopen of gewoon terugsturen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Joep

Berichtdoor Joep » ma 24 okt 2011, 14:15

Verder hoef je natuurlijk geen koffie te kopen à raison de 4 euro de stuk. Sterker nog, je kan vermelden dat je het totaal belachelijk vindt dat de koffieprijs 12x over de kop gaat voor een inferieur product. Vooral omdat beluga amper toegevoegde waarde levert. De rauwe producten in het gerecht worden met zorg en kunde bereidt tot een fantastische maaltijd. De wijn wordt met zorg geselecteerd, de smaakfacetten van die wijn worden bestudeerd en er wordt een paring gemaakt met gerechten. De koffie wordt ingekocht in cupjes en in het apparaat geknalt. Dan heb je geen waar voor je geld. En dan zou ik het ook niet kopen of gewoon terugsturen.
Toch is dit ook precies wat er gebeurt met de frisdranken en het water dat geserveerd wordt. Daar betaal je toch ook stukken meer voor dan bij de Italiaan op de hoek. De cola van 3,95 stuur je ook niet terug.
(ik weet dit niet zeker, maar heb een keer een recensie gelezen van een van de driesterrenrestaurants dat er bijv. 15 euro pp voor water was gerekend)
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Terug naar “Servings, Pads en Cups”